Jackson's 318CI
-
Griffendahl
Re: Jackson's 318CI: Trilling!!??
Of dat er ergens een stekker van je verlichting aan het doorfikken is...
-
Jackson
Das erg onwaarschijnlijk.
Mocht dat het geval zijn. Klapt er een zekering uit en doet een of ander lampie het niet..
Mocht dat het geval zijn. Klapt er een zekering uit en doet een of ander lampie het niet..
-
Griffendahl
Uhm nee, da's niet heel onwaarschijnlijk, geloof mij... Heb dit al bij meerdere E46's zien gebeuren, alleen is het meestal aan de achterkant.
Wat er gebeurt is dat de weerstand van de stekker toeneemt, maar er blijft wel contact... Je lampje zal dus blijven branden (misschien wel iets zwakker) maar je controlesysteempje meet een te hoge weerstand en geeft een storing aan. Maar zoals gezegd, 't gebeurt vooral vaak aan de achterkant. Het kan echter zeker geen kwaad om het even te controleren.
Zekeringen klappen er niet uit als er zoiets gebeurt... Ook dat heeft de praktijk wel uitgewezen.
Wat er gebeurt is dat de weerstand van de stekker toeneemt, maar er blijft wel contact... Je lampje zal dus blijven branden (misschien wel iets zwakker) maar je controlesysteempje meet een te hoge weerstand en geeft een storing aan. Maar zoals gezegd, 't gebeurt vooral vaak aan de achterkant. Het kan echter zeker geen kwaad om het even te controleren.
Zekeringen klappen er niet uit als er zoiets gebeurt... Ook dat heeft de praktijk wel uitgewezen.
-
Jackson
De foutmelding kwam inderdaad weer terug. Eigenlijk komt en gaat ie steeds... Maar waar ik dus gister achter kwam toen ik in de file stond. Ik had mn stadslichten aanstaan en plots kwam de verlichtingsfoutmelding weer opzetten. Toen zag ik in de reflectie van de auto voor dat mn rechterknipperlicht continu brande. Als ik dan mn dimlicht weer aanzet gaat die continu brandende knipper weer uit.
Iemand enig idee?
Morgen gaan mn BMW even ter controle naar de dealer voor die trilling....
Iemand enig idee?
Morgen gaan mn BMW even ter controle naar de dealer voor die trilling....
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Kapot lampje kan ook. (ook al brand ie, kan ie door leeftijd alsnog als kapot worden gezien door de BC)
-
Jackson
Hmm ok, maar zou dat dan niet betekenen dat ie er gewoon vanzelf mee stopt dat desbetreffende lampie?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Kan nog wel ff duren.
Ik zou het bij de stadslichten zoeken. (die kleine peertjes)
Je kan proberen om alle lampjes van links naar rechts te plaatsen, als de melding mee verhuist, weet je dat het in de lampjes zit.
Ik zou het bij de stadslichten zoeken. (die kleine peertjes)
Je kan proberen om alle lampjes van links naar rechts te plaatsen, als de melding mee verhuist, weet je dat het in de lampjes zit.
Je showroom is bedoeld om je auto te showen. Voor specifieke problemen is er de zoekfunctie of je start een topic in het juiste subforum. 
Moderatoropmerking Farl