tvdz schreef:
En hoe zit het dan met velgen waar alleen een

op staat en geen tekst? Die zie ik meestal onder een BMW M3 zitten.
Zijn mijn replica's gewoon troep vergeleken met originelen of zit er weinig verschil tussen?
Anders moet ik naar een origineel setje op zoek gaan.Gr, t
Er zijn maar weinig originele velgen waar aan de buitenkant tekst staat, zoals bij jou.
Zo'n klein

embleempje zegt ook niet alles. De meeste replica's hebben die ook gewoon.
Het verschil zit hem vaak in de kleine details (dunner spaken, minder spaken, ventiel op een andere plaats, in een maat die origineel niet te leveren is, etc).
Er zitten soms ook voordelen aan replica's. Een daarvan is de prijs. Een ander is de verschillende maten waarin ze te krijgen zijn. Zo kun je een originele M3 CSL velg nooit onder een sedan krijgen. Een mooie replica, zoals VMR, wel (vraag maar aan griffendahl

).
Wil je het echt zeker weten, dan ziet de kenner het gauw genoeg, of je moet de velg eraf halen. Aan de binnenkant zit bij een originele bmw velg altijd een bmw logo en typenummer, zoals je hier kunt zien:

Je ziet met de klok mee: BMW, daarna velgmaat, dan et waarde (IS47) en verder nog wat serie/type nummers. Dit kan op sommige velgen op een andere plaatst staan, maar bij een originele BMW velg staat het er altijd op!
Niet alle replica's zijn troep. Sommige replica's zijn niet van echt te onderscheiden en hebben een goede kwaliteit (meestal de europese). Over het algemeen zijn ze iets gevoeliger voor corrosie of beschadigingen (probeer maar eens een replica te vinden die er na 6 jaar tijd nog zo uit ziet aan de binnenkant als mijn velg op de foto

).
Waar je qua prijs voor een nieuwe originele set aan moet denken? Dat is lastig te zeggen, maar reken maar zo op het dubbele van een replica set.
Ik heb van de winter de dealer aan de lijn gehad voor een
set 18" M3 wintervelgen. Deze zouden zo'n 1850 euro moeten kosten. Na wat praten kon ik wel 10% korting krijgen. Maar dat is nog dik 1600 euro (wel met banden).
Als je die van jou nog mooi genoeg vind, dan zou ik me er niet zoveel zorgen om maken.