Verbruik enorm gestegen, wat is het probleem?
- Beemerke2000
Re: Verbruik enorm gestegen, wat is het probleem?
Aan een lek was ik ook al aan het denken.
Maar is het dan normaal dat dit niet op het verbruik van de bc te zien is?
Dan zou mijn lek tussen de brandstoftank en de motor moeten zitten?
Nochtans heb ik nergens lekken in de garage en ruikt het ook niet naar diesel in de garage.
Maar is het dan normaal dat dit niet op het verbruik van de bc te zien is?
Dan zou mijn lek tussen de brandstoftank en de motor moeten zitten?
Nochtans heb ik nergens lekken in de garage en ruikt het ook niet naar diesel in de garage.
lekkage zit meestal in de retourslangetjes. Deze lekken dan ook alleen als de motor draait.
- Beemerke2000
Heb gisterenavond 240km gereden en toen is mijn brandstofniveau niet abnormaal gezakt,ongeveer 1/4.
Kan het dat de brandstoflek bij stationair draaien het ergste is? En niet als ik rij?
Kan het dat de brandstoflek bij stationair draaien het ergste is? En niet als ik rij?
neej das volgens mij echt onmogelijk.
Hoe was het verbruik tijdens die 240 km?
enne heb je nu de turbodruk tijdens rijden al eens laten nakijken of echt goed naar de vacuumslangen en luchtslangen van de turbo gekeken??
Ik denk toch sterk aan een luchtlekkage van deze of gene. Brandstoflekkage had je gemerkt en had je verbruik veel harder omhoog geslingerd. Ook had je dit kunnen ruiken en de blauwe/zwarte rook verklaard geen brandstoflekkage, maar eerder een mengverhoudingsprobleem.
Hoe was het verbruik tijdens die 240 km?
enne heb je nu de turbodruk tijdens rijden al eens laten nakijken of echt goed naar de vacuumslangen en luchtslangen van de turbo gekeken??
Ik denk toch sterk aan een luchtlekkage van deze of gene. Brandstoflekkage had je gemerkt en had je verbruik veel harder omhoog geslingerd. Ook had je dit kunnen ruiken en de blauwe/zwarte rook verklaard geen brandstoflekkage, maar eerder een mengverhoudingsprobleem.
- Beemerke2000
Auto geeft geen enkele foutmelding of storing.
Volgens garage ook geen vacuumlekken wat dit zou ook een storing moeten geven volgens hun.
Ben aan het denken aan het flexibel van de uitlaat.Kan dit ook een hoger verbruik geven?
Mijn verbruik is op 7liter/100km blijven staan tijdens die rit.
En heb op die 240km maar 1/4de van mijn tank leeggereden,wat dan weer vrij normaal is.
Maar heb daarjuist mijn wagen nog eens 10 minuten laten draaien en weeral zakt mijn brandstofniveau (|
Maar als ik zie dat ik anders met een 4de van mijn tank maar 180km haal dan kom ik op een verbruik van 8.3liter,
toch geeft de bc (maar) 7liter op.
Dus denk ook zoals MasterCow zegt dat er meer druk komt tijdens stationair draaien.
Volgens garage ook geen vacuumlekken wat dit zou ook een storing moeten geven volgens hun.
Ben aan het denken aan het flexibel van de uitlaat.Kan dit ook een hoger verbruik geven?
Mijn verbruik is op 7liter/100km blijven staan tijdens die rit.
En heb op die 240km maar 1/4de van mijn tank leeggereden,wat dan weer vrij normaal is.
Maar heb daarjuist mijn wagen nog eens 10 minuten laten draaien en weeral zakt mijn brandstofniveau (|
Maar als ik zie dat ik anders met een 4de van mijn tank maar 180km haal dan kom ik op een verbruik van 8.3liter,
toch geeft de bc (maar) 7liter op.
Dus denk ook zoals MasterCow zegt dat er meer druk komt tijdens stationair draaien.
-
Griffendahl
Meer retour wellicht... Omdat er veel minder nodig is op stationair...
als je alleen maar tegenwind rij verbruik je ook meer
- Beemerke2000
Ja en ik woon in Heist op den berg dus nog bergop erbij ook 
Laatst gewijzigd door Gast op 16 mar 2010, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
-
jvh320D
Hoi,
Ik heb dit ook gehad en het flexibele stuk van de uitlaat was lek. Deze heb ik vervangen en nu is het verbruik weer normaal.
Ik heb dit ook gehad en het flexibele stuk van de uitlaat was lek. Deze heb ik vervangen en nu is het verbruik weer normaal.
ik moet die van mij ook maar ff laten controleren want die van mij begint ook heel aardig te zuipen 8.0 op de 100 km is niet normaal vind ik 
- Beemerke2000
Ja binnen 3 weken moet ik hem terug op originele hoogte laten zetten voor keuring en een onderhoud laten doen
dus dan ga ik eens vragen of ze de flexibel ook eens kunnen nakijken.
@generaal: Ja 8 liter is ook wel vrij veel, toch als je ook met een diesel rijdt
dus dan ga ik eens vragen of ze de flexibel ook eens kunnen nakijken.
@generaal: Ja 8 liter is ook wel vrij veel, toch als je ook met een diesel rijdt
Daarom het gaat heel snel op deze manier..
Van de week even langs de dealer
Van de week even langs de dealer
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Dank je Paul, ik ga er even naar kijken..want die van mij rookt inderdaar erg ja!