De juiste lak, laten maken?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Frost

De juiste lak, laten maken?

Bericht door Frost » 08 mar 2010, 11:02

Mijn Bimmer heeft de kleurcode A08/7, en hoewel er meestal gerefereerd wordt aan:
Silbergrau Metallic A08 2003 - 2007

Blijkt na enig onderzoek dat die 7 op zeven verschillende tinten A08 slaat. En dat verklaart dan ook dat de lak (je weet wel, zo'n potje met kwast) die ik bij de dealer haalde (prijs viel mee) niet de juiste kleur was: veel te licht! (en ja; ik heb goed geschud :zwaai: )

Ik heb precies midden op de neus een lelijke plek (steenslag) :( die ik graag wil wegwerken, heb ook al de goed DYI's gezien en uitgevoerd; werkt aardig voor veel kline plekjes, maar deze wil ik het het liefst voorzichtig bij-spuiten voor het beste resultaat.

Nu ben ik dus op zoek naar waar ik in de buurt van Leiden een auto-lak toko kan vinden waar ik een bus op kleur kan laten mengen, zodat ik die zo nu en dan kan gebruiken voor dit soort plekjes. (ik ga niet eens de moeite doen de juiste A08/7 kleur bij BMW te pakken te krijgen, want dan ben ik volgend jaar nog bezig...(tenzij iemand tips heeft waar ik nog niet aan gedacht heb)

Wie heeft er ervaring met het laten mengen van een spuitbus, waar kan dit en wat kost dat ongeveer?

thanks!
Verplaatst naar E46 Algemeen aangezien het hier niet om een DIY gaat.

Moderatoropmerking Farl

Fabian79

Re: De juiste lak, laten maken?

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 11:25

Spectrum is een hele goede.

zit in gorinchem, misschien net even te ver voor je, maar dan heb je een idee.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Frost

Bericht door Frost » 08 mar 2010, 13:48

Ik heb ze even ge-googeld, zo te zien ook een filiaal in Amsterdam, da's best aan te rijden. Alleen uit de website lijkt het eerder een verf groothandel, ik weet niet of ik daar mijn spuitbusje verf kan laten maken...

op de website:
"SPECTRUM IS IMPORTEUR EN LEVERT ALLEEN AAN DE PROFESSIONELE MARKT. VANDAAR DAT HET NIET IS TOEGESTAAN OM PRODUCTEN ALS ZIJNDE PARTICULIER IN TE KOPEN VIA DE WEBSHOP."

dus....... nog even verder zoeken I gues..

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 14:44

via de webshop niet.
Maar gewoon naar binnen lopen in amsterdam/ badhoevedorp levert simpelweg een spuitbusje op. En daarbij een verdomd goed spuitbusje. Ik kom daar al jaren als tevreden klant.
Dus via de webshop dus niet, maar even naar binnen lopen betekent gewoon een spuitbus meenemen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 08 mar 2010, 15:05

Ik doe ook alles met hun verf. Geven ook goed advies en ze hebben uitgebreide stalenboeken om de juiste kleur te vinden.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Frost

Bericht door Frost » 08 mar 2010, 17:52

Bedankt mannen, dan gaan we daar een kijkje nemen...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”