Wellicht dat mijn oude OEM
Eibach Pro... Te laag?
Re: bonkend/klapperend geluid vooras
Mmm, nooit geweten dat dit bij een compact anders zou uitvallen. Mijn specialist vertelde trouwens ook dat Eibach veren bijna niet inzakken.
Wellicht dat mijn oude OEM
veren iets voor jouw auto zijn? Die zitten qua verlaging tussen Eibach en normale veren.
PB me maar als je interesse hebt.
Wellicht dat mijn oude OEM
Re: bonkend/klapperend geluid vooras
Hebben ze niet per ongeluk veren van de Eibach Sportline gemonteerd? Die vallen ook lager uit..
Re: bonkend/klapperend geluid vooras
wat ook nog los zou kunnen zitten: De bouten waarmee de veren aan de lagers vastzitten.
nr. 3 in dit plaatje: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
heel makkelijk vanuit de motorruimte te benaderen; gewoon het stofkapje loswippen. Dan kun je met een grote ratel checken of die moeren nog vast zitten. Bij mij zat er 1 los. Na het vastdraaien van deze bout was ook mijn laatste rammeltje verdwenen.
nr. 3 in dit plaatje: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
heel makkelijk vanuit de motorruimte te benaderen; gewoon het stofkapje loswippen. Dan kun je met een grote ratel checken of die moeren nog vast zitten. Bij mij zat er 1 los. Na het vastdraaien van deze bout was ook mijn laatste rammeltje verdwenen.
-
Griffendahl
Re: Eibach Pro... Te laag?
Is toch niet een heel rare waarde... ?? Vergeet niet dat een 316i ook niet zo heel veel gewicht heeft om het een en ander hard in te drukken...
-
Griffendahl
Re: Eibach Pro... Te laag?
Tjah, had je gewoon toch voor een schroefset moeten gaan, dan had je hem gewoon goed kunnen draaien 
Re: Eibach Pro... Te laag?
hoop voor je dat het allemaal mee valt..er moet dan zowieso wielen er weer af
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Eibach Pro... Te laag?
Overal worden fouten gemaakt, wellicht een materiaal fout?
Misschien kan je nog een ander setje monteren.
Misschien kan je nog een ander setje monteren.
Re: Eibach Pro... Te laag?
Hellaas wel ja. Weet je al wat het is?
Re: Eibach Pro... Te laag?
heb je gelijk in, schokdempers doen niks met de rijhhoogte. Die wordt alleen door je veren bepaald.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Eibach Pro... Te laag?
Heb je al een schokbreker test laten uitvoeren dan?
De rijhoogte zal wel kloppen, maar als de sb's niet genoeg tegendruk geven, zakt de auto te ver in.
De rijhoogte zal wel kloppen, maar als de sb's niet genoeg tegendruk geven, zakt de auto te ver in.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Eibach Pro... Te laag?
Kunnen ze niet gewoon een ander Eibach pro setje monteren dan?
Puur om het te testen.
Als er toevallig een slechte batch bij zat, kan je veerkracht ook al anders zijn als de standaard.
Als het niet aan de verlaging ligt, denk ik toch echt dat er iets met je ophanging niet deugt...
Puur om het te testen.
Als er toevallig een slechte batch bij zat, kan je veerkracht ook al anders zijn als de standaard.
Als het niet aan de verlaging ligt, denk ik toch echt dat er iets met je ophanging niet deugt...
Re: Eibach Pro... Te laag?
Schokbrekers geven helemaal geen tegendruk waardoor er meer ingezakt gaat worden.
Het is niks meer dan een demper, er zit helemaal geen standaard punt in.
ALs je een demper indrukt blijft deze gewoon staan en zal niet uitdrukken. Je zal deze dus weer uit moeten trekken.
Dat is dus wat de veer doet.
Het is niks meer dan een demper, er zit helemaal geen standaard punt in.
ALs je een demper indrukt blijft deze gewoon staan en zal niet uitdrukken. Je zal deze dus weer uit moeten trekken.
Dat is dus wat de veer doet.
Re: Eibach Pro... Te laag?
je snapt het helemaal. Die set die ze geleverd hebben is gewoon niet goed.
Er kan zoveel op de doos staan. Als iemand er wat verkeerds in stopt.
Tijdens de fabricage kan er ook een verkeerd nummer op de veer gezet worden.
Alles is mogelijk.
Maar als je auto met originele veren goed staat ligt het daar i.i.g. niet aan.
Aan je onderstel kan in mijn ogen bijna niks mankeren waardoor de rijhoogte veranderd.
Alleen veren bepalen dus de hoogte. Als er natuurlijk scheuren ergens in zitten kan het wel zijn dat de hele veerpoot weg zou zakken, maar dan zou je ook problemen moeten hebben met je originele spullen.
Je kan zelfs bij bepaalde auto's de schokbrekers verwijderen, terwijl de veren blijven zitten. Daar zie je helemaal niks aan.
Je moet er alleen niet mee rijden
Er kan zoveel op de doos staan. Als iemand er wat verkeerds in stopt.
Tijdens de fabricage kan er ook een verkeerd nummer op de veer gezet worden.
Alles is mogelijk.
Maar als je auto met originele veren goed staat ligt het daar i.i.g. niet aan.
Aan je onderstel kan in mijn ogen bijna niks mankeren waardoor de rijhoogte veranderd.
Alleen veren bepalen dus de hoogte. Als er natuurlijk scheuren ergens in zitten kan het wel zijn dat de hele veerpoot weg zou zakken, maar dan zou je ook problemen moeten hebben met je originele spullen.
Je kan zelfs bij bepaalde auto's de schokbrekers verwijderen, terwijl de veren blijven zitten. Daar zie je helemaal niks aan.
Je moet er alleen niet mee rijden
-
Griffendahl
Re: Eibach Pro... Te laag?
Dat kan zelfs bij een E46 ook (alleen niet aan de voorkant...)
Voor wat betreft die veren, ik denk dat Fabian het wel bij het rechte eind heeft, er moet iets in die veren zitten dat gewoon niet helemaal lekker is... Verkeerde veren, productiefoutje, wat dan ook...
Voor wat betreft die veren, ik denk dat Fabian het wel bij het rechte eind heeft, er moet iets in die veren zitten dat gewoon niet helemaal lekker is... Verkeerde veren, productiefoutje, wat dan ook...
Re: Eibach Pro... Te laag?
Krijg je zo'n welles-nietes spelletje zit je ook niet op te wachten x|



