Wel starten maar niet stationair draaien
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Gisteren m'n hele auto nageplozen. Heb het probleem nu bij zowel koude als warme motor.
Uiteindelijk ben ik bij de krukas sensor terecht gekomen.
EN DAAR ZAT EEN BARSTJE IN!!!
Helaas gisteren nergens een nieuwe vandaan kunnen halen. Dus even wachten tot maandag. Midden komende week zal ik er een nieuwe in kunnen zetten (kl*te klus, zit onder de startmotor en van onderen kom je er niet aan)
Wel nog even de CDV (clutch delay valve) er tussenuit gehaald; wat een verschil met schakelen!!!!
Uiteindelijk ben ik bij de krukas sensor terecht gekomen.
EN DAAR ZAT EEN BARSTJE IN!!!
Helaas gisteren nergens een nieuwe vandaan kunnen halen. Dus even wachten tot maandag. Midden komende week zal ik er een nieuwe in kunnen zetten (kl*te klus, zit onder de startmotor en van onderen kom je er niet aan)
Wel nog even de CDV (clutch delay valve) er tussenuit gehaald; wat een verschil met schakelen!!!!
Doezel,
check je carterventilatieslang voor de zekerheid...(Crankcase Breather Hose).
Ik heb de motor gestart zonder de slang en hij liep voor geen meter stationair. Ik heb de slang ook verder open gesneden en hij was op sommige stukken aardig dichtgeslibt en gescheurd bij de aansluitingen!
Nadat ik de nieuwe slang aangesloten had loopt het blok prachtig rond, stukken beter dan daarvoor...
check je carterventilatieslang voor de zekerheid...(Crankcase Breather Hose).
Ik heb de motor gestart zonder de slang en hij liep voor geen meter stationair. Ik heb de slang ook verder open gesneden en hij was op sommige stukken aardig dichtgeslibt en gescheurd bij de aansluitingen!
Nadat ik de nieuwe slang aangesloten had loopt het blok prachtig rond, stukken beter dan daarvoor...
Die is al nieuw bij mij. Als die slang stuk
is loopt je blok altijd slecht en niet soms.
is loopt je blok altijd slecht en niet soms.
Doezel even een stomme vraag mischien maar zit er een verschil in een nokkenas sensor en een krukas sensor? Ik laat hem vandaag nogmaals uitlezen en ik heb dus gemerkt. Na een lange periode (| dat het alleen bij een warme motor voorkomt. Als de auto langere periode stil heeft gestaan is er geen probleem. Maar als ik een poosje heb gereden en ik stop bij een tankstation om te tanken dan is het gelijk afgelopen. Valt hij continue uit als hij stationer moet lopen (|
Nou, de nokkenas sensor was bij mij ook defect. (althans, dat gaf de computer aan en is makkelijk te vervangen)
Echter nu blijkt dat een krukas sensor fout niet door de boordcomputer wordt opgemerkt. Zie hier:
http://www.bimmerwerkz.com/forum/new-me ... 67685.html
En (heb ik ergens anders gelezen) kan het voorkomen dat er een klein barstje in de krukas-sensor zit die groter wordt als de motor warm wordt. Zodra het barstje open gaat komt er olie in en gaat ie zich raar gedragen.
Ik had het in eerste instantie ook alleen maar als de motor warm was. Nu heb ik het ook als ie koud is.
let op! ik weet het nog steeds niet 100% zeker dat het aan de krukas sensor ligt. Dat weet ik pas als ik er een nieuwe in heb gezet.
Echter nu blijkt dat een krukas sensor fout niet door de boordcomputer wordt opgemerkt. Zie hier:
http://www.bimmerwerkz.com/forum/new-me ... 67685.html
En (heb ik ergens anders gelezen) kan het voorkomen dat er een klein barstje in de krukas-sensor zit die groter wordt als de motor warm wordt. Zodra het barstje open gaat komt er olie in en gaat ie zich raar gedragen.
Ik had het in eerste instantie ook alleen maar als de motor warm was. Nu heb ik het ook als ie koud is.
let op! ik weet het nog steeds niet 100% zeker dat het aan de krukas sensor ligt. Dat weet ik pas als ik er een nieuwe in heb gezet.
net bericht gekregen van mijn favoriete onderdelen leverancier Hanno BV: vanmiddag om 13:00 krijgen ze mijn krukas sensor binnen!
Ik ben benieuwd hoe het gaat af lopen ik hoop dat dit de oplossing is voor je (en een beetje voor me zelf
)!!
Ik hoor het graag van je als hij erin zit!

Ik hoor het graag van je als hij erin zit!
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 01 mar 2010, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
En is er al meer bekend doezel doet hij het nu weer zoals het hoort ?
Nou, heb normaal door de week niet zoveel tijd. Zodra ik iets weet zal ik het hier ook laten weten.
Top ik hoor het wel.. Ze gaan bij mij de Nokkenas sensor vandaag of anders deze week nog erin plaatsen. Volgens het uitlees apparatuur was het de Nokken as sensor inlaat de het probleem geeft. Kan het nog moeilijk begrijpen een Krukas sensor lag meer voor de hand volgens mij? Maar goed we wachten dit even af.
Ik laat weten als het bij mij nu verholpen is want ik erger me er contineu dood aan (|
Ik laat weten als het bij mij nu verholpen is want ik erger me er contineu dood aan (|
nokkenas sensor vervangen bij een m43 blok is 5 minuten werk (een connectortje los, schroefje los, nieuwe erin stoppen, schroefje vast, connectortje vast)
Mijn computer gaf ook aan dat deze bij mij stuk was, maar daar had ik niet zo'n problemen mee als dat ik nu heb.
Mijn computer gaf ook aan dat deze bij mij stuk was, maar daar had ik niet zo'n problemen mee als dat ik nu heb.
Heb de Nokkenas Sensor voor de m52 motor net ontvangen hij word er in alle waarschijnlijkheid Vrijdag ingezet.
Het kosten mij een ritje naar Katwijk (BMW van Poelgeest) en in euro's kosten mij het 73,- euro.
Nu maar hopen dat dit het probleem is en dat het opgelost is straks
Het kosten mij een ritje naar Katwijk (BMW van Poelgeest) en in euro's kosten mij het 73,- euro.

Nu maar hopen dat dit het probleem is en dat het opgelost is straks

Nou, bij mij heeft het vervangen van de krukas-sensor geholpen. Althans tot nu toe.
De bovenste is de oude, met de barst.

De bovenste is de oude, met de barst.

Sjonge jonge zeg wat een opluchting dat het probleem nu is verholpen. Ik laat vandaag mijn nokkenas sensor vervangen en hoop dat het het probleem oplost. Anders word dit de volgende stap! Wat was je kwijt aan kosten voor de sensor en de tijd om het te vervangen?
Ik hoop werkelijk dat het opgelost is! Ik heb er zown hekel aan als het bij mij gebeurd (|
Ik hoop werkelijk dat het opgelost is! Ik heb er zown hekel aan als het bij mij gebeurd (|
De sensor heb ik voor rond de 80,- gekocht.
Het vervangen was wel heftig, heb veel moeten uitbouwen om op de juiste plek te komen. Daar ben ik zo'n 2 uur mee bezig geweest.
(De eerste keer was ik er 3 uur mee bezig)
Het vervangen was wel heftig, heb veel moeten uitbouwen om op de juiste plek te komen. Daar ben ik zo'n 2 uur mee bezig geweest.
(De eerste keer was ik er 3 uur mee bezig)