Mijn BMW 130i
- Robbiegoal
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:29
- Locatie: Veldhoven
Re: Mijn BMW 130i
Nee ik zou de 130i er ook niet voor laten staan (zeker niet als je ziet wat die van jou wél allemaal heeft). Maar, ter vergelijking, op mijn 328ci zitten dat soort zaken dus standaard (dat was in 1999 de coupé met de grootste motor).
Maar het gaat inderdaad meer om de looks.
Maar het gaat inderdaad meer om de looks.
Re: Mijn BMW 130i
Mooie 1-serie!
Heb het van begin af aan een apart model gevonden (moet ik zeggen, ik rij compact
), maar met dit bumperpakket en deze velgen ziet ie er erg goed uit.
Heb het van begin af aan een apart model gevonden (moet ik zeggen, ik rij compact

Laatst gewijzigd door NielsE36 op 19 jan 2010, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn BMW 130i
Ik heb ook wel eens 328i's en 330i/d's gezien zonder ECC... 't Is gewoon typisch duits dat de dikste auto's qua motor gewoon een standaarduitrusting hebben van niks. Je kan alles krijgen op duitse auto's maar 't is wel echt allemaal optioneel.Robbiegoal schreef:Maar, ter vergelijking, op mijn 328ci zitten dat soort zaken dus standaard (dat was in 1999 de coupé met de grootste motor).
Kijk maar eens hoe vaak je op mobile hele dikke 330i's ziet, waar dan geen cruise control op zit of waarbij de ECC 'mist'...
Re: Mijn BMW 130i
Bekende auto...
...heb zelf met deze auto ook nog gereden. Blijft een geweldig scheurijzer.
Heb destijds nog een topic geopend: BMW E87 130i M-sport
...heb zelf met deze auto ook nog gereden. Blijft een geweldig scheurijzer.
Heb destijds nog een topic geopend: BMW E87 130i M-sport
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Re: Mijn BMW 130i
Het is idd een bekende auto
. Bij Auto Han kende ze deze 130i ook al
. Auto voldoet overigens nog steeds uitstekend, waarbij de betrouwbaarheid so far ook heel erg goed is. Topproduct en hulde voor de eerste eigenaren. Want de auto ziet er nog steeds strak uit 



- michel
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 20:04
- Locatie: heel dicht bij... en toch ook wel eens heel ver weg!
Re: Mijn BMW 130i
Super mooie bak zeg
ik ben zelf ook hard aan het kijken voor zo'n mooie 130i, maar twijfel toch een beetje.
Een E90 330i is toch ook wel erg mooi.
maarja, geniet er maar van

ik ben zelf ook hard aan het kijken voor zo'n mooie 130i, maar twijfel toch een beetje.
Een E90 330i is toch ook wel erg mooi.
maarja, geniet er maar van
Re: Mijn BMW 130i
Een 330i E90 is zeker mooi. Let wel op, verschillen tussen een 130i en 330i zijn groot. 130i is veel sportiever (heftigere sound, directere besturing, sportievere wegligging), maar wel minder premium, minder ruim en minder comfortabel.
Re: Mijn BMW 130i
Mooi dat je er tevreden mee bent. Je hebt zeker een van de beste 130i's op de kop getikt. De auto was gewoon nagenoeg niet gebruikt, naar wat de auto wel aankan.
Tevens de redenen die je noemt om niet voor een 130i te gaan shoppen kloppen ook wel. De E90 is meer auto voor je geld; maar wel de meer comfortabele cruiser.
Dit zijn trouwens de foto's die het in de geposte link niet meer doen...:





Tevens de redenen die je noemt om niet voor een 130i te gaan shoppen kloppen ook wel. De E90 is meer auto voor je geld; maar wel de meer comfortabele cruiser.
Dit zijn trouwens de foto's die het in de geposte link niet meer doen...:




BMW - Maßstab für Fahrspaß
Re: Mijn BMW 130i
Hele mooi bak hoor!
Stond laatst bij een stoplicht en hoorde wat geroffel naast me stoppen. Voorzichtig keek ik naar links en zag daar een strak verlaagde 1 serie staan. Hij trapte hem uiteraard even op z'n staart.... en aan de bodykit en de 2 uitlaatjes te zien, moest het een 130 zijn.
Toen ik het geluid van de 6 cilinders hoorde, wist ik het zeker! Heeeerlijk!
Wat een rush zal de 135 zijn.....
Stond laatst bij een stoplicht en hoorde wat geroffel naast me stoppen. Voorzichtig keek ik naar links en zag daar een strak verlaagde 1 serie staan. Hij trapte hem uiteraard even op z'n staart.... en aan de bodykit en de 2 uitlaatjes te zien, moest het een 130 zijn.
Toen ik het geluid van de 6 cilinders hoorde, wist ik het zeker! Heeeerlijk!
Wat een rush zal de 135 zijn.....
Re: Mijn BMW 130i
Mooie bak en mooi kleurtje! 

Re: Mijn BMW 130i
thanks voor de foto's online te plaatsen. Ik sla ze even op mijn eigen pc op. Mbt de 135i, ben ik eerlijk gezegd ook wel erg benieuwd naar. Denk dat het vooral qua trekkracht een verschil maakt.
Re: Mijn BMW 130i
Afg weekend met de ICE naar Frankfurt geweest voor weekendje weg. Was het wat? Mwoh, ik had spijt dat ik niet lekker met de auto ben wezen knallen op de Autobahn.
Vandaag moest ik naar een klant in oost-nederland, vlakbij de Oberhausen straight (A3). De zon scheen, dus maar eens de bmw gepakt voor het eerste pak slaag dit jaar en uiteraard even de grens overgedoken voor een retourtje Wesel.
Het was heerlijk, de 130i is echt een auto die je moet temmen. Spijkerharde vering, superracy sound van de 6 in lijn, extreem lage zit en directe besturing (op topsnelheid zelfs ietsjes te direct). Boven de 230 moet je het (goddelijke) sportstuur echt met 2 knuisten vastpakken. Begrijp me niet verkeerd, stabiliteit is uitstekend, hard rijden in de 130i vergt echter wel veel toewijding en concentratie. Een echt sportwagengevoel. Heerlijk. Ik voelde me na het korte tripje over de grens (uurtje totaal) echt volledig uitgelaten. Mijn adrenalinepeil is weer even aangevuld.
Opmerkelijke gebeurtenis. Vlak na de grens op de A3 (Oberhausen straight) land ik op een achterbumper van een nieuwe Audi S4 Avant (333 pk). We reden achter een auto met gangetje van 140 km/h. Toen de weg vrij was, gaf de Audi rijder volgas tot 230 km/h, maar hij kon geen milimeter uitlopen. Geeft toch aan dat de 130i echt heel goed presteert, zeker ook op hoge snelheid. Nuance, ik reed natuurlijk wel in zijn slipstream en zo'n S4 Avant quattro automaat met allerlei opties weegt natuurlijk wel wat kilootjes. Maar ik was wel erg in mijn nopjes dat ik geen centimeter toeliet. Bij 230 km/h taaide hij overigens af, dus kon ik hem ook nog even mooi passeren .
Topsnelheid wederom iets over de 260 op de teller (250 echt). Harder gaat niet, want de begrenzer is onverbiddelijk. Topsnelheid halen gaat vrij gemakkelijk. Auto is vooral tot de 240 km/h (in 5) erg snel. Met deze begrenzer heb ik overigens geen moeite. Ik zie het aantikken van begrenzer eerder als een beloning voor hard werken.
Vandaag moest ik naar een klant in oost-nederland, vlakbij de Oberhausen straight (A3). De zon scheen, dus maar eens de bmw gepakt voor het eerste pak slaag dit jaar en uiteraard even de grens overgedoken voor een retourtje Wesel.
Het was heerlijk, de 130i is echt een auto die je moet temmen. Spijkerharde vering, superracy sound van de 6 in lijn, extreem lage zit en directe besturing (op topsnelheid zelfs ietsjes te direct). Boven de 230 moet je het (goddelijke) sportstuur echt met 2 knuisten vastpakken. Begrijp me niet verkeerd, stabiliteit is uitstekend, hard rijden in de 130i vergt echter wel veel toewijding en concentratie. Een echt sportwagengevoel. Heerlijk. Ik voelde me na het korte tripje over de grens (uurtje totaal) echt volledig uitgelaten. Mijn adrenalinepeil is weer even aangevuld.
Opmerkelijke gebeurtenis. Vlak na de grens op de A3 (Oberhausen straight) land ik op een achterbumper van een nieuwe Audi S4 Avant (333 pk). We reden achter een auto met gangetje van 140 km/h. Toen de weg vrij was, gaf de Audi rijder volgas tot 230 km/h, maar hij kon geen milimeter uitlopen. Geeft toch aan dat de 130i echt heel goed presteert, zeker ook op hoge snelheid. Nuance, ik reed natuurlijk wel in zijn slipstream en zo'n S4 Avant quattro automaat met allerlei opties weegt natuurlijk wel wat kilootjes. Maar ik was wel erg in mijn nopjes dat ik geen centimeter toeliet. Bij 230 km/h taaide hij overigens af, dus kon ik hem ook nog even mooi passeren .
Topsnelheid wederom iets over de 260 op de teller (250 echt). Harder gaat niet, want de begrenzer is onverbiddelijk. Topsnelheid halen gaat vrij gemakkelijk. Auto is vooral tot de 240 km/h (in 5) erg snel. Met deze begrenzer heb ik overigens geen moeite. Ik zie het aantikken van begrenzer eerder als een beloning voor hard werken.
Re: Mijn BMW 130i
Prachtige wagen



Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn BMW 130i
Vandaag is mijn auto professioneel gepoetst, naar grote tevredenheid (voor de liefhebbers, door R&R CarPolish).
Tijd voor foto's dus






Tijd voor foto's dus






