Wel starten maar niet stationair draaien
Wel starten maar niet stationair draaien
Beste forumleden,
Helaas nog niet zolang de auto in mijn bezit en toch al iets heel vervelends mee moeten maken ;( . Na de auto goed gepoetst te hebben en hem op de foto's te hebben gezet zie voorstel forum gebeurde mij het volgende. 2 dagen later mijn auto laten zien aan mij schoonouders auto voor de deur geparkeerd en motor uit en naar binnen. 15 sec. later met schoonvader een proefritje maken maar de auto start en na het aanslaan van de motor valt hij direct weer uit x| wat nog maar proberen na 2 a 3 x gebeurde mij steeds het zelfde. Toe heb ik hem gestart en zelf gas gegeven zodat hij hoger in zijn toeren zat 1000 a 2000 toeren. Ik reed weg nog steeds met voetmatig wat gas bij en stond voor en stoplicht probeerde mijn voet van het gas te halen en baf gelijk viel hij weer uit. x| Gek werd ik ervan ik naar het huis van schoonouders terug rijden om mijn vriendin op te halen auto weer geparkeerd en 30 sec later ben ik vertrokken met mijn vriendin na weer niet starten weer gas bijgegeven. Na 300 meter kwam ik weer een stoplicht tegen ditmaal viel hij niet uit en bleef hij keurig stationer draaien tot mijn opluchting. 1,5 km lang alleen stadsverkeer dus remmen en optrekken bleef hij zich keurig gedragen.
Volgende ochtend wou ik weg rijden naar het werk toch met het idee dat de auto moeilijk zou gaan doen. Dit was nu niet het geval en heeft hij de rest van de dag zich keurig gedragen. Ik begon dus te twijfelen aan mogelijk een vocht probleem door dat ik de auto had gewassen. Leek mij niet dat dit zou mogen maar goed zou altijd kunnen.
1 dag later... Na een hele dag gewoon gereden te hebben met de auto was het in de avond weer zover. Ik reed de auto bij kenissen voor de deur en heb daar met mijn meisje een bakje gedaan. Na een 45 min. wou ik wegrijden en weer het zelfde identieke probleem als wat ik daarvoor ook had. Weer na een grotere afstand gereden te hebben dit probleem met uitvallen kwijt. Wel had ik de indruk dat mijn auto ook in hield tijdens gasgeven. Dit probleem baart mij veel zorg :r
Hebben jullie mogelijk enig idee. Ik ben van plan 1 deze dagen de auto te laten uitlezen voor meer duidelijkheid!!
Hoor graag van jullie.
Het betreft hier een Bmw 328i Sedan uit 05-1999 en met 151.000 km op de teller!
Groeten Jo
Helaas nog niet zolang de auto in mijn bezit en toch al iets heel vervelends mee moeten maken ;( . Na de auto goed gepoetst te hebben en hem op de foto's te hebben gezet zie voorstel forum gebeurde mij het volgende. 2 dagen later mijn auto laten zien aan mij schoonouders auto voor de deur geparkeerd en motor uit en naar binnen. 15 sec. later met schoonvader een proefritje maken maar de auto start en na het aanslaan van de motor valt hij direct weer uit x| wat nog maar proberen na 2 a 3 x gebeurde mij steeds het zelfde. Toe heb ik hem gestart en zelf gas gegeven zodat hij hoger in zijn toeren zat 1000 a 2000 toeren. Ik reed weg nog steeds met voetmatig wat gas bij en stond voor en stoplicht probeerde mijn voet van het gas te halen en baf gelijk viel hij weer uit. x| Gek werd ik ervan ik naar het huis van schoonouders terug rijden om mijn vriendin op te halen auto weer geparkeerd en 30 sec later ben ik vertrokken met mijn vriendin na weer niet starten weer gas bijgegeven. Na 300 meter kwam ik weer een stoplicht tegen ditmaal viel hij niet uit en bleef hij keurig stationer draaien tot mijn opluchting. 1,5 km lang alleen stadsverkeer dus remmen en optrekken bleef hij zich keurig gedragen.
Volgende ochtend wou ik weg rijden naar het werk toch met het idee dat de auto moeilijk zou gaan doen. Dit was nu niet het geval en heeft hij de rest van de dag zich keurig gedragen. Ik begon dus te twijfelen aan mogelijk een vocht probleem door dat ik de auto had gewassen. Leek mij niet dat dit zou mogen maar goed zou altijd kunnen.
1 dag later... Na een hele dag gewoon gereden te hebben met de auto was het in de avond weer zover. Ik reed de auto bij kenissen voor de deur en heb daar met mijn meisje een bakje gedaan. Na een 45 min. wou ik wegrijden en weer het zelfde identieke probleem als wat ik daarvoor ook had. Weer na een grotere afstand gereden te hebben dit probleem met uitvallen kwijt. Wel had ik de indruk dat mijn auto ook in hield tijdens gasgeven. Dit probleem baart mij veel zorg :r
Hebben jullie mogelijk enig idee. Ik ben van plan 1 deze dagen de auto te laten uitlezen voor meer duidelijkheid!!
Hoor graag van jullie.
Het betreft hier een Bmw 328i Sedan uit 05-1999 en met 151.000 km op de teller!
Groeten Jo
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Hmm, misschien de LMM, vanos, Lambasonde.
Even laten uitlezen bij de dealer en je weet meer
Even laten uitlezen bij de dealer en je weet meer

Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Ik heb de auto naar mijn weten laten uitlezen door een hobbyist deze vertelde mij dat er een probleem aanwezig was in de 3de cilinder. Ook vond hij een foutcode in de nokkenas x| . Sorry het werd mij ook erg veel al. Hij resette deze codes en na 6 a 7 keer zoeken kon hij niks terug vinden. Nou ben ik nog wel even van plan om naar een dealer of specialist te gaan als het probleem terug keert wat eigelijk goed mogelijk nog is. Verder wacht ik ook nog even af op een belletje of iets anders want volgens de uitlezer vond hij nog een aantal codes die hij niet kon plaatsen en deze wou hij thuis nog even goed doornemen.
Tot dus ver wat mij is verteld en wat ik heb gezien.
Tot dus ver wat mij is verteld en wat ik heb gezien.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Nokkenas sensor kon het nog wel eens doen...
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Enig idee wat dat kan kosten :? ?
Bedankt overigens voor jullie reactie's
Bedankt overigens voor jullie reactie's
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Bij de m43 motor: 71,- voor een origineel. Op e-bay heb ik ze al gezien voor 17,- euro....
Vervangen: 5min werk......
MIL lampje resetten: 5 min.......
Heb ik vorige week bij de garage zelf gedaan maar............... MIL lampje brandt weer......

Vervangen: 5min werk......

MIL lampje resetten: 5 min.......
Heb ik vorige week bij de garage zelf gedaan maar............... MIL lampje brandt weer......

Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Dat klinkt niet als een grote klus!! Ik heb tot nu toe nog niks gemerkt van het hele euvel!! KLOP KLOP (| even afkloppen ik hoop ook dat het zo blijft maar heb er toch een hard hoofd in en dan maar de oplossing zoeken.
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Sensor is aan de voorzijde van de kop met 1 m6 inbusbout bevestigd....
Ik merkte ook helemaal niks van hoor, motor loopt/trekt ook perfect.....tenminste wat je van een 318i kunt verwachten...
Ondertussen verder op onderzoek en mijn carterventilatie slangen (op e-bay 20$) zijn helemaal verrot vooral bij de aansluitingen aan kleppendeksel/inlaatklep zijden , vandaar de olie reuk als ik uit de auto stapte.....
Voor nood wat ductape gebruikt en het MIL lampje gerest....(ik heb zelf een obd scanner aangeschaft)
Maargoed, ik zal je verder niet belasten met mijn perikelen.... succes.
Ik merkte ook helemaal niks van hoor, motor loopt/trekt ook perfect.....tenminste wat je van een 318i kunt verwachten...

Ondertussen verder op onderzoek en mijn carterventilatie slangen (op e-bay 20$) zijn helemaal verrot vooral bij de aansluitingen aan kleppendeksel/inlaatklep zijden , vandaar de olie reuk als ik uit de auto stapte.....

Voor nood wat ductape gebruikt en het MIL lampje gerest....(ik heb zelf een obd scanner aangeschaft)
Maargoed, ik zal je verder niet belasten met mijn perikelen.... succes.
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
mijn m43 loopt steeds slechter stationair. Volgende stap is de stationairklep vervangen. Maar dat laat ik bij de dealer doen (mocht dat het niet zijn ben ik geen €180 kwijt)
mil lampje brand trouwens niet bij mij.
mil lampje brand trouwens niet bij mij.
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Mijn MIL (wat het ook mag zijn) lampje brand ook niet want hij geeft helemaal geen lampjes aan. Het is nu nog steeds niet voor gekomen nogmaals (KLOP KLOP KLOP) (| afkloppen maar mischien heeft dat resetten dan toch zin gehad. Bij mij viel hij na het aanslaan van de motor direct weer af ( hij wilde gewoon niet stationer draaien)! Ik heb vandaag met rijden wel mee gemaakt dat ik voor een stoplicht stond en hij bijna (dus niet hellemaal) wou uitvallen!! Is dit ook door de Nokkenas sensor ? Alvast bedankt!
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
ik vermoed nu trouwens de krukas sensor bij mij. hier schijnt een scheurtje in te kunnen komen waardoor ie het niet goed doet als de motor warm is. Ik ga hem er eens uithalen en bekijken.
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Zoals ik al vermeld had na het uitlezen nu al weer ruim 5 dagen geleden! Heb ik nog niks vernomen. Het lijkt wel of hij oude fout codes heeft kunnen resetten. Wat ik wel heel vreemd vond maar mischien dat iemand mij dit kan uitleggen is het volgende!!
Bij het uitlezen van mij stuurprogammas kwam hij een progamma tegen wat ook in een automaat voorkomt. De beveilingsstand van weg rijden in zijn P stand ? :? Hoe is dit mogelijk als ik een handgeschakelde auto heb? :? Voor de rest kwam er dus ook een fout in voor in mijn 3de cilinder mischien een bougie die aan vervanging toe is! :? Mijn krukassensor nog niet vervangen maar ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gekend hij rijd als een zonnetje. Verder nog wel tegen gekomen een foutcode van een olie warmte sensor :? ? Ik ben niet zo erg technies aangelegd dus daarom zoveel vraag tekens bij mij. Ik moet ook zeggen dat ik er vanuit ga dat het ook veel fouten geweest zijn van vroeger! Dus ik sluit nog even niks uit. Ik wacht met repareren van onderdelen als ik weer iets merk wat niet klopt!
Dus voor de fout codes die uit het uitlezen voor komen waren (mogelijk waren dit ook wel ouderen fouten) Hij heeft de 1e lezing voornamelijk deze fouten gevonden in de lezingen daarna kwamen de meeste niet meer voor.
Bij het uitlezen van mij stuurprogammas kwam hij een progamma tegen wat ook in een automaat voorkomt. De beveilingsstand van weg rijden in zijn P stand ? :? Hoe is dit mogelijk als ik een handgeschakelde auto heb? :? Voor de rest kwam er dus ook een fout in voor in mijn 3de cilinder mischien een bougie die aan vervanging toe is! :? Mijn krukassensor nog niet vervangen maar ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gekend hij rijd als een zonnetje. Verder nog wel tegen gekomen een foutcode van een olie warmte sensor :? ? Ik ben niet zo erg technies aangelegd dus daarom zoveel vraag tekens bij mij. Ik moet ook zeggen dat ik er vanuit ga dat het ook veel fouten geweest zijn van vroeger! Dus ik sluit nog even niks uit. Ik wacht met repareren van onderdelen als ik weer iets merk wat niet klopt!
Dus voor de fout codes die uit het uitlezen voor komen waren (mogelijk waren dit ook wel ouderen fouten) Hij heeft de 1e lezing voornamelijk deze fouten gevonden in de lezingen daarna kwamen de meeste niet meer voor.
- Spoiler: Laat zien
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Grappig, hier raad ook iemand mij aan om de olie temp/sensor te checken:
http://www.bimmerwerkz.com/forum/new-me ... post612038
http://www.bimmerwerkz.com/forum/new-me ... post612038
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Dan zal dat mogelijk toch wel het probleem veroorzaken! Ik wacht nog even af en andres ontkom ik er niet aan en zal ik hem ook moeten laten vervang (als dit het werkelijk is)!
Re: Wel starten maar niet stationer draaien
Helaas het is toch weer zover!! Gister vertoonde hij weer het kunstje.
Het begon sochtends al de auto had al gelopen van 9:30 tot 10:00 daarna heeft hij een 30 min stil gestaan en wou ik weer naar mijn volgende pitstop. Helaas de auto starten weer moelijk soms wel 5 sec sleutel om draaien voor dat de motor liep en als hij dan aan sloeg (| viel hij na het terug vallen van de naald naar de stationer staand gelijk weer uit :? . Gek word ik er van echt gek (| . na 2 a 3 keer uit vallen dan toch maar wat gas bij geven. Maar elke keer als ik ergens voor moet stoppen of afremmen slaat hij uit. Ook tijdens het rijden merk ik dat hij flink in houd en niet zijn normale paarden kracht toont. Ik zal wel naar een specialist moeten wil ik echt duidelijkheid. Maar niemand verder die dit probleem kent? Alvast bedankkt.
Het begon sochtends al de auto had al gelopen van 9:30 tot 10:00 daarna heeft hij een 30 min stil gestaan en wou ik weer naar mijn volgende pitstop. Helaas de auto starten weer moelijk soms wel 5 sec sleutel om draaien voor dat de motor liep en als hij dan aan sloeg (| viel hij na het terug vallen van de naald naar de stationer staand gelijk weer uit :? . Gek word ik er van echt gek (| . na 2 a 3 keer uit vallen dan toch maar wat gas bij geven. Maar elke keer als ik ergens voor moet stoppen of afremmen slaat hij uit. Ook tijdens het rijden merk ik dat hij flink in houd en niet zijn normale paarden kracht toont. Ik zal wel naar een specialist moeten wil ik echt duidelijkheid. Maar niemand verder die dit probleem kent? Alvast bedankkt.