Soort bonk rechtsvoor bij remmen
Soort bonk rechtsvoor bij remmen
Hallo iedereen,
Af en toe als ik rij in onze BMW 325i Touring uit 2002, bij het remmen dan hoor/voel ik een soort 'bonk'. Het is niet iets wat je zo op commando op kan wekken zegmaar, het komt dus niet altijd voor als je remt. Als het gebeurt dan is het wel vaak als je wat plots remt. Het is heel lastig uit te leggen, zeker omdat het niet bij specifieke acties gebeurt, en wij dus ook nog niet door hebben van; okay, als je dit doet, dan hoor je die 'bonk'. Herkennen mensen dit verhaal? Ik zou er graag wat meer over weten.
De auto remt overigens gewoon prima, en hij is goedgekeurd bij de APK e.d. en hij heeft nog een grondige verplichte check in Belgie gehad voordat 'ie naar Nederland kwam.
Alvast bedankt voor 't antwoord.
Af en toe als ik rij in onze BMW 325i Touring uit 2002, bij het remmen dan hoor/voel ik een soort 'bonk'. Het is niet iets wat je zo op commando op kan wekken zegmaar, het komt dus niet altijd voor als je remt. Als het gebeurt dan is het wel vaak als je wat plots remt. Het is heel lastig uit te leggen, zeker omdat het niet bij specifieke acties gebeurt, en wij dus ook nog niet door hebben van; okay, als je dit doet, dan hoor je die 'bonk'. Herkennen mensen dit verhaal? Ik zou er graag wat meer over weten.
De auto remt overigens gewoon prima, en hij is goedgekeurd bij de APK e.d. en hij heeft nog een grondige verplichte check in Belgie gehad voordat 'ie naar Nederland kwam.
Alvast bedankt voor 't antwoord.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Soort bonk rechtsvoor bij remmen
Lijkt toch op speling op de remklauw als ik het zo lees...
-
kees roeleveld
Dit is het draagarmrubber rechts voor.
Dit kun je oproepen door even abrubt op het rempedaal te trappen tijdens het rijden.
Het wiel beweegt dan ook een paar centimeter naar achter.
Niets ernstigs en kan verholpen worden door het draagarmrubber te vervangen.
Hebben bijna alle e46 ers na verloop van tijd.
Dit kun je oproepen door even abrubt op het rempedaal te trappen tijdens het rijden.
Het wiel beweegt dan ook een paar centimeter naar achter.
Niets ernstigs en kan verholpen worden door het draagarmrubber te vervangen.
Hebben bijna alle e46 ers na verloop van tijd.
Kan ook gewoon speling zijn op de remblokken. Ga eens na of het alleen gebeurt nadat je achteruit gereden en ook geremd hebt.
Draagarmrubber zou ook kunnen.
Zet je wiel iets scheef en duw met je voet het wiel tegen de rijrichting in. Als je hier veel speling voelt is je rubber cker verrot.
Anders even naar laten kijken op een brug. is 5 minuten werk.
Draagarmrubber zou ook kunnen.
Zet je wiel iets scheef en duw met je voet het wiel tegen de rijrichting in. Als je hier veel speling voelt is je rubber cker verrot.
Anders even naar laten kijken op een brug. is 5 minuten werk.
-
dimitry73
ik hou het op het draagarmrubber. ik heb ze nl. vorige week zelf vervangen wegens een bonk bij het plots remmen. een vriend van mij die in een garage werkt zei me dat die vervangen moesten worden. als je de auto, als die stil staat, aan het voorwiel (in dit geval de passagierskant) naar voren en achteren probeert te rollen moet je de speling kunnen voelen.
het is ongeveer een uurtje werk, ik heb beide zijden vervangen. lastig om de oude rubbers eraf te halen. sindsdien rijd hij weer als nieuw. geen rare geluid
het is ongeveer een uurtje werk, ik heb beide zijden vervangen. lastig om de oude rubbers eraf te halen. sindsdien rijd hij weer als nieuw. geen rare geluid
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! We zullen ernaar kijken.