Achterruitverwarming werkt niet volledig
Achterruitverwarming werkt niet volledig
Hoi,
De bovenste twee draadjes van mijn achterruit verwarming werken niet. Is dit een begin van het einde, gaan er meer volgen, en kan ik het nog laten repareren?
Ook de radio valt weg bij inschakelen, antenneversterker in de C-stijl de oorzaak, en is de bekleding daar makkelijk te verwijderen?
De bovenste twee draadjes van mijn achterruit verwarming werken niet. Is dit een begin van het einde, gaan er meer volgen, en kan ik het nog laten repareren?
Ook de radio valt weg bij inschakelen, antenneversterker in de C-stijl de oorzaak, en is de bekleding daar makkelijk te verwijderen?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Achterruitverwarming werkt niet volledig
Je kan de breuk opspeuren, en die met zilver verf repareren.
Als er meer uitvallen, kan het zijn dat je een andere ruit moet kopen.
Als er meer uitvallen, kan het zijn dat je een andere ruit moet kopen.
Bekleding kan je er zo afhalen.
Lampje eruit halen. Je moet aan palletje indrukken met een plat schroevendraaiertje o.i.d.
Het indrukken doe je bij de kleine uitsparing in het lampje. ff goed bekijken dan zie je het wel.
Daar onder ga jij zien hoe het vast zit
Lampje eruit halen. Je moet aan palletje indrukken met een plat schroevendraaiertje o.i.d.
Het indrukken doe je bij de kleine uitsparing in het lampje. ff goed bekijken dan zie je het wel.
Daar onder ga jij zien hoe het vast zit
Daar kan ik wel wat mee, maar opeens had ik wel weer radio ontvangst tegelijkertijd met de achterruitverwarming. Raar dit, heel raar. Maar ik ga dit van het weekend toch maar eens van dichtbij bekijken.
- bjornc
Dikke kans dat de antennekabel los heeft gelaten van de antenne versterker.
Dit is een bekend euvel.
Even weer aandraaien, en je zit waarschijnlijk weer goed.
Wat je overigens ook nog zou kunnen doen, waar ik bij mezelf niet aan heb gedacht:
Als je een paar tandjes van de schroefdraad een beetje kapot maakt met een tang, zal de schroef niet meer zo mooi passen. Je moet dan meer kracht zetten om de schroef vast te draaien, maar het gevolg is ook dat ie niet meer los kan trillen.
Let wel; een lichte beschadiging kan al voldoende zijn!
Als je het overdrijft, kan je schroef wellicht helemaal niet meer passen.
Dit is een bekend euvel.
Even weer aandraaien, en je zit waarschijnlijk weer goed.
Wat je overigens ook nog zou kunnen doen, waar ik bij mezelf niet aan heb gedacht:
Als je een paar tandjes van de schroefdraad een beetje kapot maakt met een tang, zal de schroef niet meer zo mooi passen. Je moet dan meer kracht zetten om de schroef vast te draaien, maar het gevolg is ook dat ie niet meer los kan trillen.
Let wel; een lichte beschadiging kan al voldoende zijn!
Als je het overdrijft, kan je schroef wellicht helemaal niet meer passen.
Dan probeer ik liever een druppeltje loctite.
- bjornc
Dan krijg je hem nooit meer los 
-
Dial_888
Vandaag voor eerst gemerkt dat mijn radio uitviel tijdens het aanzetten van de achteruit verwarming....
Versterker stevig vast geschroefd en de connectoren opnieuw aangedraaid.... probleem over.
Toch wel handig zo'n forum........
Versterker stevig vast geschroefd en de connectoren opnieuw aangedraaid.... probleem over.
Toch wel handig zo'n forum........
Touring of sedan???
Bij mij doen alleen de bovenste 3 draden het nog...... x|
Misschien eens kijken voor een andere ruit, lijkt me makkelijker te doen dan bij een sedan.
Bij mij doen alleen de bovenste 3 draden het nog...... x|
Misschien eens kijken voor een andere ruit, lijkt me makkelijker te doen dan bij een sedan.
Bij mij hetzelfde probleem, zodra ik de achterruitverwarming aanzet krijg ik storing op de radio.
Ok, antenneversterker vastzetten, bedankt.
Ok, antenneversterker vastzetten, bedankt.
In een Touring zit er in de ruit de ruitenwisser en is de ruit geïntegreerd in de klep met remlicht en soort van spoiler. Lijkt me toch wel lastig.. Maar geen achterruitverwarming is ook lastigHenry320d schreef: Misschien eens kijken voor een andere ruit, lijkt me makkelijker te doen dan bij een sedan.
bij mijn touring... werkt ook alleen de 2 bovenste drradjes.....what to do?
BMW e91 LCI 320da Individual
Bij mijn sedan werkt het bovenste randje ook niet... ik heb eigenlijk maar aangenomen dat die draadjes de antenne zijn. Als de zon erop staat, zie je ook dat juist die draadjes vanuit een ander "plakkertje" aan de onderkant van de ruit komen, los van de plakkers waar de rest van de verwarming op zit. Radio of niet, ik ga er geen ruit om vervangen...
- bjornc
DIY om onderbroken achterruit verwarming te fixen:KLIK
-
marvin-e46
Bij mij werken ook de bovenste 2 of 3 draden het neit.
jullie hebben het over bekleding loshalen
Maar aan welke kant want je heb links en recht een lampje.
En waar zit die schroef om aan te draaien?
mvg
jullie hebben het over bekleding loshalen
Maar aan welke kant want je heb links en recht een lampje.
En waar zit die schroef om aan te draaien?
mvg