Coupé Zetels in een sedan?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kenzoke

Coupé Zetels in een sedan?

Bericht door kenzoke » 08 feb 2010, 16:13

Beste mensen,

ik heb net mooie coupé zetels gezien maar mijn vraag is of deze passen in een sedan? het gaat hier enkel over de voorstoelen uiteraard.

groetjes

kenzoke
Afbeelding

B46
Contacteer:

Re: Coupé Zetels in een sedan?

Bericht door B46 » 08 feb 2010, 16:22

Dat past, ik heb ze ooit eens gemonteerd in de 320d van bukko. Dat waren OEM M3 stoelen zelfs.
Enige probleem waar je tegenaan loopt zijn de gordels, bij een Coupé zitten ze aan de carosserie vast en bij een Sedan aan de stoel zelf. ;)
www. M3 register .nl

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 08 feb 2010, 17:17

en dat los je eenvoudig op door het oog van je gordels aan de bout van de stoelrails vast te maken. :!
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 08 feb 2010, 19:44

Of je zet het stoelframe over ;D

Spoiler: Laat zien
Ik heb hier zelfs een beschrijving over gezien :P
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 09 feb 2010, 00:28

Ja die heb ik idd ook ergens gezien. Zag er behoorlijk knullig uit die DIY. :P
Spoiler: Laat zien
geintje hoor :hug:
Maar ik denk dat mijn oplossing sneller is he ;)

jvh320D

Bericht door jvh320D » 09 feb 2010, 09:04

Hoi,

dat is zeker mogelijk. Let wel op bij het monteren dat je de bouten in de autovloer er voorzichtig indraait. Doe je dit niet goed dan moet je de draad opnieuw tappen.

groeten

Richel88

Bericht door Richel88 » 10 feb 2010, 13:07

Nog een lekker vraagje....

Ik ben van plan om mijn interieur eens aan te pakken... Nu heb ik zelf verwarmde sportstoelen, maar ik ben toch aan het kijken naar M3 stoelen (elektrisch, memory, verwarmd en lendesteun)

Nu is mijn vraag...

1. Zitten M3 stoelen nou beter dan sportstoelen?
2. Moeilijkheidsgraad om deze te plaatsen in een sedan? (Denk dan aan bekabeling en plaatsing)
3. Do of dont?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Richel88

Bericht door Richel88 » 12 feb 2010, 10:29

Niemand een mening hierover? :zwaai:
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 12 feb 2010, 10:35

Volgens mij kan dit allemaal.

Bekabeling zal je inderdaad aan moeten leggen. Geen idee hoe dat loopt, maar er zijn forumleden die dit wel al gedaan hebben.
Het is dus cker mogelijk. Memory heeft dan ook een koppeling met je spiegels en zelfs met je radio, Maar zoals gezegd weet ik niet precies hoe dit loopt. Even geduld dus nog..

M stoelen zullen ook cker niet verkeerd zitten. Ik ben net overgestapt op sportstoelen en das al een stuk beter dan de standaard stoelen. Ik neem aan dat m stoelen dan nog ietsie lekkerder zitten ;)

Ik denk een dikke actie als je het doet. Mocht het met electrisch niet lukken kan je altijd nog de frames over zetten en heb je dus M stoelen op je huidige frame.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 12 feb 2010, 10:54

richel88 schreef: 1. Zitten M3 stoelen nou beter dan sportstoelen?
2. Moeilijkheidsgraad om deze te plaatsen in een sedan? (Denk dan aan bekabeling en plaatsing)
3. Do of dont?

1. Geen idee, ben ook wel benieuwd.
2. Voor de eerste keer: bewerkelijk. Voor de 2e keer: appeltje eitje. Ik heb ergens een verslagje met foto gezet, ff zoekfunctie gebruiken.
3 DO. Als extra heb je de functie van neerklapbare stoelen, handg met kinderen of stofzuigen.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 12 feb 2010, 11:13

Heb 'm ff opgezocht voor je, komt ie.

Inbouwen memory stoelen in Sedan.

Om het de het memory gedeelte werkend te krijgen moet je zorgen dat de i-draad aangesloten wordt, of eigenlijk K-bus draad (K=Karosserie)

Die i-draad zit ook in de kabelboom die vlak bij de stoel onder de vloer loopt. Daar kan je 'm makkelijk aftappen. Ik heb 12 volt van de sigaretten aansteker gepakt en doorgevoerd langs de tunnelbak. Dat had ik al gedaan voor een stopcontact voor de DVD schermpjes. Wel een iets zwaardere zekering plaatsen.

Ik heb tijdens het inbouwen wat foto's gemaakt, misschien heb je er wat aan:

1. stoel eruit.
Accu los
gele combistekker losmaken (ff goed kijken hoe de sluiting werkt)
vier bouten los
gordel bout los
Afbeelding

2. Het dashboard open. Heb de sigaretten aansteker afgetapt en langs de pook over de tunnelbak naar achteren geleid. je zou hier ook de i-draad kunnen aftappen die b.v. in de stekker van de climate control zit (als je dat hebt) de draad loopt ook in een andere bos die daar zit. Het is een dun draadje dus kijk uit wat je doet.
Afbeelding

3. Vanaf het dasboard naar de tunnelbak en daar weer afgetapt en onder het tapijt naar beneden (zit een flap waar je het onder kan wegwerken, witte pijl op foto 4)
Je ziet ook een 12v stekker waar een zekering in zit. Deze is van de DVD schermpjes.
Afbeelding

4. Kabelboom:
rode pijl is waar je de i-draad kan aftappen
witte pijl heb ik de 12V doorgevooerd vanuit de tunnelbak
Afbeelding

5. Ik zag het niet ziten om de draadjes in de combistekker te solderen dus heb aparte stekkertjes gemaakt:
Afbeelding

6. Nog een beter foto van de i-draad of memorydraad. witte draad met een rode lijn en gele bandjes rondom
Afbeelding

Ik weet dat ik niet overal de meest sexy oplossing qua stekkers en materiaal heb gebruikt maar ik heb alles wel afgetaped en veilige draden gebruikt (dik genoeg en goede kwaliteit)
Ik heb voor de 12V draad naar de tunnelbak gewoon inbouw electriciteits draad begruikt en dat helemaal omtaped (net zoals de origenele draden. Voor de stoelen heb ik soepel automotive electriciteits draad gebruikt omdat de stoelen heen en weer kunne en dus de draden mee bewegen onder de stoel. Kroonsteentje zijn niet zo netje dus liever niet maar toen ik de stroom ansluiting voor de schermpjes maakte had ik niet anders. De stekkers die ik onder de stoel heb gebruikt (foto 5) zijn in de betere electrohandel te krijgen. Zo kan je alles ook weer makkelijk loshalen als het moet.

Even nog een tip:
Je kan de stoelen nu ook aanmelden bij de BC, dan neemt de stoel bij het ontgrendelen de stand in waar de gebruiker van de sleutel hem de laatste keer in achtergelaten heeft (staat dus los van de memory standen) Is erg handig als je regelmatig afzonderlijk van elkaar de auto gebruikt.

Richel88

Bericht door Richel88 » 12 feb 2010, 11:31

Tnx :amen:
Stoelen worden alleen nog eventjes uitgesteld, ik had een mooi paar gezien, maar deze bleken op het moment dat ik ze wou kopen, al gereserveerd te zijn x|
Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 12 feb 2010, 20:23

Mooi hoor!
Had alleen wel minimaal ff een krimpkous om die stekkers gedaan...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”