Onderdelen vervangen ophanging (km-standen)?
Onderdelen vervangen ophanging (km-standen)?
Vanwege wat zoekerig rijgedrag + trillend stuur + gecupte banden (auto afgelopen jaar al 3x laten uitlijnen) vandaag het advies gekregen van de garage om binnenkort eens wat dingen te gaan laten vervangen aan de ophanging.
Huidige km-stand is 180.000 km en er is tot op heden nog nooit iets vervangen.
Ik vraag me af wat jullie allemaal hebben laten vervangen qua ophanging (draagarmen, schokbrekers, silent blocks, fuseekogel e.d.) en bij welke km-stand dat was?
Huidige km-stand is 180.000 km en er is tot op heden nog nooit iets vervangen.
Ik vraag me af wat jullie allemaal hebben laten vervangen qua ophanging (draagarmen, schokbrekers, silent blocks, fuseekogel e.d.) en bij welke km-stand dat was?
Re: Onderdelen vervangen ophanging (km-standen)?
Niet heel erg km gerelateerd, maar speelt natuurlijk wel een (grote) rol.
In principe zou ik alleen onderdelen gaan vervangen die ook echt aan vervanging toe zijn, bij onderstel delen is dat redelijk eenvoudig vast te stellen
In principe zou ik alleen onderdelen gaan vervangen die ook echt aan vervanging toe zijn, bij onderstel delen is dat redelijk eenvoudig vast te stellen
www. M3 register .nl
Draagarmen vervang je alleen als deze of stuk zijn, of als de fuseekogels slecht zijn. Deze zitten namelijk vast in de draagarm en zijn dus niet losverkrijgbaar.
Als ze slecht zijn kan je dit soms merken aan zachte bonkjes/ speling als je met je stuur husselt. Het is niet gezegd dat wanner ze niet bonken dat ze nog goed zijn, maar bij grote speling hoor/ voel je dit vaak wel. Bij de apk doe je dit meestal met twee man. De ene husselt en de ander voelt dan ter plaatse of er speling is.
Draagarmrubbers/ silenblocks veroorzaken zoekerig gedrag en ook gebonk bij het rijden over een klinkerweg. Simpelweg omdat je wielophanging speling krijgt.
Verder kunnen versleten stuurkogels zoekerig gedrag opleveren. Dit kan soms naar voren komen bij grote lange hobbels op de snelweg.
Als ze slecht zijn kan je dit soms merken aan zachte bonkjes/ speling als je met je stuur husselt. Het is niet gezegd dat wanner ze niet bonken dat ze nog goed zijn, maar bij grote speling hoor/ voel je dit vaak wel. Bij de apk doe je dit meestal met twee man. De ene husselt en de ander voelt dan ter plaatse of er speling is.
Draagarmrubbers/ silenblocks veroorzaken zoekerig gedrag en ook gebonk bij het rijden over een klinkerweg. Simpelweg omdat je wielophanging speling krijgt.
Verder kunnen versleten stuurkogels zoekerig gedrag opleveren. Dit kan soms naar voren komen bij grote lange hobbels op de snelweg.
zo hey, een APK keurmeester kon het zelf niet beter zeggen 

-
Griffendahl
Ik heb denk ik alles vervangen zo'n beetje...
Schokdempers, topmounts, draagarmen en silentblocks
Rijdt als een nieuwe... Silentblocks was het enige dat in al die tijd ECHT nodig was, de rest was puur preventief en 'mods'. Wil er namelijk nog ff mee doen 
Schokdempers, topmounts, draagarmen en silentblocks
Voor de E36 van mn moeder laatst nog fuseekogel vervangen, gewoon los gekocht..Draagarmen vervang je alleen als deze of stuk zijn, of als de fuseekogels slecht zijn. Deze zitten namelijk vast in de draagarm en zijn dus niet losverkrijgbaar
klopt maar we hebben het over een 330d en das geen e36
Bij de e46 is het 1 onderdeel.
Bij de e46 is het 1 onderdeel.
Te snel gelezen
, srry
-
Griffendahl
De originele onderdelen wel, als je die van Meyle plaatst kan het geloof ik wel los.Fabian79 schreef:Bij de e46 is het 1 onderdeel.
klikkerdeklik
deze link zegt volgens mij iets anders. Deze bedoel je dan toch? Bij deze zitten ze ook gewoon er in gegoten.
deze link zegt volgens mij iets anders. Deze bedoel je dan toch? Bij deze zitten ze ook gewoon er in gegoten.