Parrot CK3000 installatie
Parrot CK3000 installatie
Hier is de buitenkant van mijn Parrot CK3000 installatie (slechte foto's, met mijn andere gsm genomen in de file vanmorgen...)
Bedieningspaneeltje: (met dubbelzijdige tape vastgeplakt op de sierstrip)
[thumbnail]http://i10.tinypic.com/85lgei9.jpg[/thumbnail]
Microfoontje: (door de rubber rand gevoerd)
[thumbnail]http://i13.tinypic.com/8f333bl.jpg[/thumbnail]
Oplaadkabel: (steekt in het sigarettenaanstekerstopcontact, wat ik nu los onder de asbak heb liggen.)
[thumbnail]http://i8.tinypic.com/72gnb5g.jpg[/thumbnail]
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dashboard openschroeven was een beetje lastig in de file....
Dnl: Verplaats naar het Showroom gedeelte..
Bedieningspaneeltje: (met dubbelzijdige tape vastgeplakt op de sierstrip)
[thumbnail]http://i10.tinypic.com/85lgei9.jpg[/thumbnail]
Microfoontje: (door de rubber rand gevoerd)
[thumbnail]http://i13.tinypic.com/8f333bl.jpg[/thumbnail]
Oplaadkabel: (steekt in het sigarettenaanstekerstopcontact, wat ik nu los onder de asbak heb liggen.)
[thumbnail]http://i8.tinypic.com/72gnb5g.jpg[/thumbnail]
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Dashboard openschroeven was een beetje lastig in de file....
Dnl: Verplaats naar het Showroom gedeelte..
Re: Parrot CK3000 installatie
Hey Doezel, nette inbouw zeg!,
klein puntje: je kunt beter de microfoon in het midden bij de binnenverlichting plaatsen.
Dit ivm evt. windgeruis (is er weinig, maar toch) en het rijden met open raam terwijl je aan het bellen bent.
(origineel zittie ook in het midden...)
klein puntje: je kunt beter de microfoon in het midden bij de binnenverlichting plaatsen.
Dit ivm evt. windgeruis (is er weinig, maar toch) en het rijden met open raam terwijl je aan het bellen bent.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Dankjewel! Zo spannend was het niet... (wel goedkoop, heb deze carkit al 4x gerecycled; mensen die ik bel vinden dat ik nu ineens een veel betere carkit heb; zal wel door de stillere auto komen)Opt1mus schreef:Hey Doezel, nette inbouw zeg!,
Goed idee! Ik dacht alleen dat dat goed ging als je een open-dakje had (zodat er al roostertjes aanwezig zijn) Maar lijkt me ook een betere oplossing aangezien ik daar nooit met mijn handen/hoofd kom om ertegen te stoten.Opt1mus schreef: klein puntje: je kunt beter de microfoon in het midden bij de binnenverlichting plaatsen.
Enig idee waar ik de kabel dan moet laten lopen?
Inderdaad best netjes gedaan 
Ik zit zelf ook over een dergelijk systeem te twijfelen..
Zit nu nog met zo'n bluetooth oortje,
dat vergeet je nog wel eens, tot dat je telefoon gaat en dan is het vaak te laat..

Ik zit zelf ook over een dergelijk systeem te twijfelen..
Zit nu nog met zo'n bluetooth oortje,
dat vergeet je nog wel eens, tot dat je telefoon gaat en dan is het vaak te laat..
"best"???? :p
Verder zou ik, als ik nu geen Bluetooth carkit had gehad, de dension gateway 300 gekocht hebben (voor usb/aux/ipod), en dan voor €69 de bluetooth uitbreiding erbij. Dan had ik ook stuurbediening ipv dat stomme ding aan het dashboard.
Verder zou ik, als ik nu geen Bluetooth carkit had gehad, de dension gateway 300 gekocht hebben (voor usb/aux/ipod), en dan voor €69 de bluetooth uitbreiding erbij. Dan had ik ook stuurbediening ipv dat stomme ding aan het dashboard.
Laatst gewijzigd door doezel op 09 jan 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor! hiervoor zat het in een Suzuki Samurai, en die is toch iets luidruchtiger...330dM schreef:Ik denk dat je handiger wordt met inbouwen.. :pmensen die ik bel vinden dat ik nu ineens een veel betere carkit heb; zal wel door de stillere auto komen)
en hoe kom ik dan bij het interieurlicht? Moet ik dan het hemeltje lostrekken????330dM schreef:Langs de raamstijl kun je wel een kabel kwijt.Enig idee waar ik de kabel dan moet laten lopen?
en wat moet ik dan aan de raamkant losmaken?330dM schreef:Ja? interieurlicht eruit en dan vanaf de raamkant het microfoontje erdoor, of andersom, de stekkeren hoe kom ik dan bij het interieurlicht? Moet ik dan het hemeltje lostrekken????
vanaf het interieurlicht, afhankelijk van waar je "begint". Hemelbekleding een beetje lostrekken,
d'r hoeft geen pvc buis door van een meter doorsnee...
Zit er iets geplakt wat ik dan moet herstellen of iets geschroefd?
*gaat een inbouwhandleiding zoeken*
hmmm... hier lijkt de bedrading voor de microfoon al aanwezig te zijn....
Erg netjes gedaan !! Heel subtiel en netjes weggewerkt, I like it

Welke set is dat dan die Doezel daar linkt, die ziet er erg netjes uit...

Die laatste link verwijst naar de retrofit installatie van een standaard bmw bluetooth handsfree set. (is redelijk aan de prijzige kant)Griffendahl schreef:Erg netjes gedaan !! Heel subtiel en netjes weggewerkt, I like it![]()
De Parrot 3100 heeft ook een stuurbedieningsinterface voor de e46....doezel schreef: Verder zou ik, als ik nu geen Bluetooth carkit had gehad, de dension gateway 300 gekocht hebben (voor usb/aux/ipod), en dan voor €69 de bluetooth uitbreiding erbij. Dan had ik ook stuurbediening ipv dat stomme ding aan het dashboard.
Ik denk er aan om de Dension met BT te nemen, ik moet alleen ff goed checken met welke toestellen die compatible is. (of is iemand me al voor geweest?)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
- Dutch Delight
Netjes !

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
Ik heb net een MKI9200 gekocht en vroeg me af hoe ik vanuit achter de radio door het dashboard naar de raamlijsten kom en door de raamlijsten naar het interieurlicht met de kabel voor de microfoon. Kun je de lijst langs raam enigszins loskrijgen of is dit ivm met airbags niet te doen?
Dit is niet de juiste plaats om deze vraag te stellen, graag de zoekfunctie gebruiken of in het juiste onderdeel je vraag stellen.
Moderatoropmerking Farl
ik denk als je dit http://e46forum.nl/viewtopic.php?f=37&t=5109 topic eens doorleest dat je een heel eind komt