Aankoopadvies 316i touring LPG
Aankoopadvies 316i touring LPG
Hallo allemaal,
Ter vervanging van mijn wel erg belegen Volvo 440 ben ik onder andere naar de E46 Touring aan het kijken.
(Mijn vriendin heeft een E87 in de lease, daar word je wel een beetje single minded van, buiten BMW is er niet veel dat in aanmerking komt)
Morgen kan ik waarschijnlijk bij deze gaan kijken:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s9237fe ... id=2232654
De eerste vraag is uiteraard, is de vraagprijs een beetje correct?
Ik heb al even gebeld met de verkoper. Hij weet niet of de gaspomp en injectoren al vervangen zijn. Waarschijnlijk niet dus.
Met deze kilometerstand (157 kkm) zijn die aan de beurt dacht ik ergens gelezen te hebben. (Het is een LPI systeem, ik neem dus aan Vialle)
Is dat een heel dure kwestie? Bij de Volvo V40 begreep ik dat het ongeveer 750€ kost om de pomp te vervangen, dus nogal de moeite.
Hebben jullie verder nog tips? (De N42 heeft toch ook een distributieketting?)
Dank,
Stefan
Ter vervanging van mijn wel erg belegen Volvo 440 ben ik onder andere naar de E46 Touring aan het kijken.
(Mijn vriendin heeft een E87 in de lease, daar word je wel een beetje single minded van, buiten BMW is er niet veel dat in aanmerking komt)
Morgen kan ik waarschijnlijk bij deze gaan kijken:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s9237fe ... id=2232654
De eerste vraag is uiteraard, is de vraagprijs een beetje correct?
Ik heb al even gebeld met de verkoper. Hij weet niet of de gaspomp en injectoren al vervangen zijn. Waarschijnlijk niet dus.
Met deze kilometerstand (157 kkm) zijn die aan de beurt dacht ik ergens gelezen te hebben. (Het is een LPI systeem, ik neem dus aan Vialle)
Is dat een heel dure kwestie? Bij de Volvo V40 begreep ik dat het ongeveer 750€ kost om de pomp te vervangen, dus nogal de moeite.
Hebben jullie verder nog tips? (De N42 heeft toch ook een distributieketting?)
Dank,
Stefan
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Welkom Stefan!
Heb je onze voorstelhoek gezien? LINK
Stel jezelf daar dus even voor, dan weten we hier ongeveer wat voor vlees we in de kuip hebben.
Touring, goede keuze
Heb je onze voorstelhoek gezien? LINK
Stel jezelf daar dus even voor, dan weten we hier ongeveer wat voor vlees we in de kuip hebben.

Touring, goede keuze

Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Tja, inderdaad, ik moet mezelf even voorstellen.
Maar dat kan natuurlijk pas echt als ik ook een BMW heb.
Tot die tijd is het toch maar half-half he?
Dus laat ik het maar even bij een vage foto van der Einzer van mijn vriendin houden:

Maar dat kan natuurlijk pas echt als ik ook een BMW heb.
Tot die tijd is het toch maar half-half he?
Dus laat ik het maar even bij een vage foto van der Einzer van mijn vriendin houden:

Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Graag voorstellen in het daarvoor bestemde ''Stel jezelf voor'' voor topic > http://www.bmwportal.nl/stel-jezelf-voor-f22/
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Het gaat bij die auto inderdaad om een Vialle LPi Systeem, zit in de meeste overigens.
Pomp en injectoren hoeven niet vervangen te worden hoor, natuurlijk pas als ze het begeven, maar daar zou ik niet al te bang voor zijn als ik jou was.
Ik ken een E46 (N42, Vialle LPi) met 300+dkm en nog steeds de eerste pomp en injectoren
De vraagprijs is netjes, maar niet goedkoop. Op basis van zo meenemen (geen garantie) zou ik er nog wel flink wat af proberen te krijgen!
De N42 heeft ook een distributieketting inderdaad. De eerste E46 met een distributieriem moet ik nog tegenkomen
Pomp en injectoren hoeven niet vervangen te worden hoor, natuurlijk pas als ze het begeven, maar daar zou ik niet al te bang voor zijn als ik jou was.
Ik ken een E46 (N42, Vialle LPi) met 300+dkm en nog steeds de eerste pomp en injectoren

De vraagprijs is netjes, maar niet goedkoop. Op basis van zo meenemen (geen garantie) zou ik er nog wel flink wat af proberen te krijgen!
De N42 heeft ook een distributieketting inderdaad. De eerste E46 met een distributieriem moet ik nog tegenkomen

www. M3 register .nl
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Wat Cliff in al zijn woorden bedoeld is;
Je kan je best voorstellen; en ook je plannen vertellen.
Dikke kans dat als je je wensen verteld, er genoeg leden voor je gaan zoeken naar een 316i Touring.LPG.
Je kan je best voorstellen; en ook je plannen vertellen.
Dikke kans dat als je je wensen verteld, er genoeg leden voor je gaan zoeken naar een 316i Touring.LPG.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Helaas, hij is verkocht. Zul je altijd zien, hij had hem al ruim een maand staan. Wordt hij net verkocht.
Nou ja, dan maar even verder zoeken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de pomp & injectoren maar zo'n 150 kkm mee gingen. Hoe is het eigenlijk bij dit soort pompen, wordt deze ook door het aanwezige gas gekoeld en kun je daarom de tank niet te ver leegrijden?
Zijn er verder nog tips voor een E46 touring op gas? Ik heb wel wat gezocht, maar buiten de injectoren vond ik niet zo veel.
Sowieso ook voor de E46 niet echt veel aandachtspunten. Behalve wat lekkages in de kofferbak meen ik.
Zijn ze echt zo probleemloos?
Overigens, wat vinden we van deze: http://link.marktplaats.nl/309783630
Mooie kleur, zwart is eigenlijk altijd wel goed en al mooie witte richtingaanwijzers voor & achter.
Jammer vd handmatige airco en aangezien ik wat in te ruilen heb is een handelaar handiger dan een particulier. (Kost misschien iets meer maar je bent wel gegarandeerd van je auto af. Tenzij ik hier een liefhebber vind voor een Volvo 440 uit 96?)
Ik zoek dus een E46 touring, bij voorkeur na de facelift. En dus op gas, onderbouw. Qua kilometers ergens rond de 150.000km, meer mag ook, maar dat moet dan wel gereflecteerd worden in de prijs.
(Op MP staan er nog 3, een automaat met een lelijk interieur en nog een met een lelijk interieur en tenslotte een met een aardige prijs, maar op katslelijke 19" velgen. Dus die gaan het hem nie worden volgens mij)
Zo, en dan zal ik me nu maar snel gaan voorstellen want dat wordt hier zeer op prijs gesteld.
Nou ja, dan maar even verder zoeken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de pomp & injectoren maar zo'n 150 kkm mee gingen. Hoe is het eigenlijk bij dit soort pompen, wordt deze ook door het aanwezige gas gekoeld en kun je daarom de tank niet te ver leegrijden?
Zijn er verder nog tips voor een E46 touring op gas? Ik heb wel wat gezocht, maar buiten de injectoren vond ik niet zo veel.
Sowieso ook voor de E46 niet echt veel aandachtspunten. Behalve wat lekkages in de kofferbak meen ik.
Zijn ze echt zo probleemloos?
Overigens, wat vinden we van deze: http://link.marktplaats.nl/309783630
Mooie kleur, zwart is eigenlijk altijd wel goed en al mooie witte richtingaanwijzers voor & achter.
Jammer vd handmatige airco en aangezien ik wat in te ruilen heb is een handelaar handiger dan een particulier. (Kost misschien iets meer maar je bent wel gegarandeerd van je auto af. Tenzij ik hier een liefhebber vind voor een Volvo 440 uit 96?)
Ik zoek dus een E46 touring, bij voorkeur na de facelift. En dus op gas, onderbouw. Qua kilometers ergens rond de 150.000km, meer mag ook, maar dat moet dan wel gereflecteerd worden in de prijs.
(Op MP staan er nog 3, een automaat met een lelijk interieur en nog een met een lelijk interieur en tenslotte een met een aardige prijs, maar op katslelijke 19" velgen. Dus die gaan het hem nie worden volgens mij)
Zo, en dan zal ik me nu maar snel gaan voorstellen want dat wordt hier zeer op prijs gesteld.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Liever een 2.0 turbo diesel dan een 318 op LPG. Waarom zoek je specifiek een LPG?
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Diesel/Gas heb ik wel afgewogen.
Qua aanschaf lijken de diesels zelfs iets voordeliger. In ieder geval meer aanbod.
Maar in de maandelijkse lasten wint gas het dik heb ik uitgerekend.
Maar als jullie mij van het tegendeel weten te overtuigen sta ik daar zeker voor open. Het maakt mijn zoektocht wel een stuk makkelijker namelijk.
(Onderhoudskosten heb ik buiten beschouwing gelaten, maar ik verwacht niet dat dat nou een enorm verschil gaat maken. Op gas moeten de kleppen wat vaker gesteld worden. Of heeft de N42 hydraulische klepstoters?)
Qua aanschaf lijken de diesels zelfs iets voordeliger. In ieder geval meer aanbod.
Maar in de maandelijkse lasten wint gas het dik heb ik uitgerekend.
Maar als jullie mij van het tegendeel weten te overtuigen sta ik daar zeker voor open. Het maakt mijn zoektocht wel een stuk makkelijker namelijk.
(Onderhoudskosten heb ik buiten beschouwing gelaten, maar ik verwacht niet dat dat nou een enorm verschil gaat maken. Op gas moeten de kleppen wat vaker gesteld worden. Of heeft de N42 hydraulische klepstoters?)
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Check mijn reactie eens in je andere topic.
Ik heb slechte ervaringen met gas en achteraf gezien is voor mij diesel een veel betere optie. Ik rijdt 25.000 per jaar.
Als je een keer een brandstofpomp krijgt bij een gasinstallatie heb je meteen een hoger rekening.
Een diesel heeft ook een h.d. pomp, die is uiteraard ook duur. Alleen gaan deze minder vaak stuk dan bij een gasinstallatie.
Over interieuren moet je niet klagen. MP biedt genoeg voor een paar honderd euro.
Ik heb slechte ervaringen met gas en achteraf gezien is voor mij diesel een veel betere optie. Ik rijdt 25.000 per jaar.
Als je een keer een brandstofpomp krijgt bij een gasinstallatie heb je meteen een hoger rekening.
Een diesel heeft ook een h.d. pomp, die is uiteraard ook duur. Alleen gaan deze minder vaak stuk dan bij een gasinstallatie.
Over interieuren moet je niet klagen. MP biedt genoeg voor een paar honderd euro.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Zelf importeren uit Duitsland ook al overwogen?
En, moet het een 316 zijn?
Hier een aardige 318: Klik
En er staan best veel 320i's te koop, die ik persoonlijk de voorkeur zou geven.
En, moet het een 316 zijn?
Hier een aardige 318: Klik
En er staan best veel 320i's te koop, die ik persoonlijk de voorkeur zou geven.
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Jip, had ik al gezien. Mooie bak, en tuurlijk mag het een grotere motor zijn.
Graag zelfs, maar het moet niet gek veel duurder worden. Bij de auto van mijn vriendin konden we ook voor een kale 120i gaan, maar dan toch liever wat extra gadgets.
Ik denk dat je hier nog wel zeker een 2k aan BPM bij op moet tellen. Kom je op €11.200,= dat is volgens mij niet heel veel goedkoper dan dat je ze in NL kunt vinden. Misschien wel iets minder kilometers. (Of vergis ik me nou heel erg in de BPM?)
Ik heb van een kennis die een auto in Duitsland heeft gehaald begrepen dat het daar niet erg gebruikelijk is om nog flink te handelen over de vraagprijs. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Graag zelfs, maar het moet niet gek veel duurder worden. Bij de auto van mijn vriendin konden we ook voor een kale 120i gaan, maar dan toch liever wat extra gadgets.
Ik denk dat je hier nog wel zeker een 2k aan BPM bij op moet tellen. Kom je op €11.200,= dat is volgens mij niet heel veel goedkoper dan dat je ze in NL kunt vinden. Misschien wel iets minder kilometers. (Of vergis ik me nou heel erg in de BPM?)
Ik heb van een kennis die een auto in Duitsland heeft gehaald begrepen dat het daar niet erg gebruikelijk is om nog flink te handelen over de vraagprijs. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
Hoe bedoel je?Fabian79 schreef: Over interieuren moet je niet klagen. MP biedt genoeg voor een paar honderd euro.
Is het bijvoorbeeld mogelijk/haalbaar om een climate control systeem in een auto met een handmatige airco te zetten?
Parkeersensoren en velgen snap ik idd wel. En wat doet een originele Business radio ongeveer in de occasie?
Je andere bericht heb ik gezien en beantwoord.
Uiteindelijk is het prijsverschil tussen diesel en LPG nog best aardig volgens mij.
Ik heb wat gerekend en kom op zeker 50€ per maand uit. En dat wordt volgens mij alleen maar groter als ik meer zou gaan rijden.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Aankoopadvies 316i touring LPG
BPM durf ik niet te zeggen, maar kan je dmv www.bpmberekenen.com uitrekenen.sjef schreef:Misschien wel iets minder kilometers. (Of vergis ik me nou heel erg in de BPM?)
Ik heb van een kennis die een auto in Duitsland heeft gehaald begrepen dat het daar niet erg gebruikelijk is om nog flink te handelen over de vraagprijs. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Heb je ons invoertopic al gezien? KLIK
Over de prijs... tja. Ik probeer het altijd.
Heb nu 4x een auto gekocht in DLD. (omdat ik er woon)
Bij mijn 1e: van DM4000 naar DM3100 gepraat.
Bij mijn 2e kan ik het niet zeggen, heb mijn oude auto ingeruild.
Bij mijn 3e: van €5000,- naar €5000... de auto was al spotgoedkoop. (Skoda, bij de dealer gekocht.)
Bij de Touring heb ik €500 eraf en rondom remmerij gekregen(schijven en blokken), en 4x nieuwe 205/55/16 Dunlop banden gekregen.
Dus eigenlijk kan je d'r geen zinnig woord over zeggen.
Gewoon proberen dus. (En niet meteen laten afschepen)