Voorruit (laten) vervangen
Voorruit (laten) vervangen
Ik kwam tot ontdekking dat de voorruit al eens vervangen is voor een niet OEM exemplaar en dat ik dus geen warmte verwerende voorruit meer heb en ook zonder de groene? band bovenin. Nu ben ik verzekerd tegen ruit schade, maar kan ik zo langs Car Glass gaan en vragen of ze er een nieuw voorruit in kunnen zetten?
Vergoed mijn verzekeringsmaatschappij het dan wel?
Vind het zelf (nog) niet echt storend, maar nu heb ik de auto nog niet mee kunnen maken dat die in de volle zon staat. En dan kan ik me voorstellen dat het fijn is dat het er in zit, en dan zou ik het toch wel willen..
Vergoed mijn verzekeringsmaatschappij het dan wel?
Vind het zelf (nog) niet echt storend, maar nu heb ik de auto nog niet mee kunnen maken dat die in de volle zon staat. En dan kan ik me voorstellen dat het fijn is dat het er in zit, en dan zou ik het toch wel willen..
-
FlorisW
Re: Voorruit (laten) vervangen
Vraag of iemand heel toevallig en per ongeluk een aantal sterretjes in je ruit knalt. Dan krijg je zo een nieuwe.
Even ter info,
Als je via je verzekering een voorruit claimed, dus een eigen schade, dan werkt dit door op je B/M tredes, als je nu verzekerd bent daarvoor, dan mag je 1 schade per jaar hebben zonder terug te vallen in j eopgebouwde BM ladder , harstikke mooi
MAAR !!!!!
Als je vervolgens overstapt naar een nieuwe verzekeringsmaatschappij, en er wordt gevraagd " hoeveel schade vrije jaren je hebt" dan is het antwoord hierop NUL !!! en begin je dus helemaal opnieuwd.
DUS NIET VERGETEN !!!
het lijkt allemaal mooi zolang je bij dezelfde maatschappij blijft !!
Als je via je verzekering een voorruit claimed, dus een eigen schade, dan werkt dit door op je B/M tredes, als je nu verzekerd bent daarvoor, dan mag je 1 schade per jaar hebben zonder terug te vallen in j eopgebouwde BM ladder , harstikke mooi
MAAR !!!!!
Als je vervolgens overstapt naar een nieuwe verzekeringsmaatschappij, en er wordt gevraagd " hoeveel schade vrije jaren je hebt" dan is het antwoord hierop NUL !!! en begin je dus helemaal opnieuwd.
DUS NIET VERGETEN !!!
het lijkt allemaal mooi zolang je bij dezelfde maatschappij blijft !!
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!
Dat verschilt ook per maatschappij.
Gewoon eerst even navragen bij je maatschappij, maar zomaar vervangen gaan ze niet doen, das bijna cker.
Ik kan gewoon een ruit claimen en dat kost me geen no claim of schadevrije jaren, maar zoals gezegd kan het per maatschappij verschillen
Gewoon eerst even navragen bij je maatschappij, maar zomaar vervangen gaan ze niet doen, das bijna cker.
Ik kan gewoon een ruit claimen en dat kost me geen no claim of schadevrije jaren, maar zoals gezegd kan het per maatschappij verschillen
Fabian,
Bij wie ben jij verzekerd???
Bij wie ben jij verzekerd???
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Ik ben (zeer) goed verzekerd, en enige wat ooit is ingediend is een auto brand. Zit bij Unive. Maar kan ik gewoon na Car Glass gaan en daar eerst informeren? Neem aan dat hun zulke gevallen al eens mee hebben gemaakt? Overstappen na een andere maatschappij zal niet snel gaan gebeuren
.
Je kan altijd langsgaan, ben alleen bang dat de schade NIET gedekt wordt. is geen sprake van "breuk" nl.
m.b.t het claimen van een schade, als het voo rjou niet van toepassing is , dan misschien als slimme reminder voor een ander !
Martin
m.b.t het claimen van een schade, als het voo rjou niet van toepassing is , dan misschien als slimme reminder voor een ander !
Martin
Maar wel van een putje die niet goed dicht gemaakt is.
Misschien kan ik dat als puntje opgeven? Of kan het echt alleen als er dus een scheur of breuk in zit?
Misschien kan ik dat als puntje opgeven? Of kan het echt alleen als er dus een scheur of breuk in zit?
Volgens mij het laatste, even met een steen een ster erin gooien 
groene band en WW zijn optioneel, staan ze wel in je optielijst?
zomaar een ruit erin zetten zullen ze niet doen, je moet dan minimaal een ster ( die ze zullen repareren) of een barst erin moeten hebben
zomaar een ruit erin zetten zullen ze niet doen, je moet dan minimaal een ster ( die ze zullen repareren) of een barst erin moeten hebben
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Dan is het hopen dat het kleine putje toch weer "open" gaat.
Stoor me er niet aan, maar liefst toch een OEM ruit erin natuurlijk
...
Stoor me er niet aan, maar liefst toch een OEM ruit erin natuurlijk
dat putje kun je wel helpen hoor, gewoon wat druk uitoefenen aan de binnenkant van de ruit... :>
|
Hmm... Je brengt me op ideeën
Kan Car Glass zulke ruiten wel leveren dan? Of moeten ze dan ook op de optie lijst staan? Kan hem zo niet tegen namelijk, en lijkt me als ik na de rest van de opties kijk wel dat het aangevinkt was.
Kan Car Glass zulke ruiten wel leveren dan? Of moeten ze dan ook op de optie lijst staan? Kan hem zo niet tegen namelijk, en lijkt me als ik na de rest van de opties kijk wel dat het aangevinkt was.
-
Griffendahl
Jij vast bij Centraal Beheer ??Martindez schreef:Bij wie ben jij verzekerd???
bij het bestellen van een ruit kun je zelf aangeven wat er op/in moet zitten,
Griff. is ervaringsdeskundige
|