-
Re: Project Breyton velgen opknappen
ik weet haast zeker dat ze niet je hele cuprand vervangen hebben voor die prijs.
maar dat geeft niet...en bjornc, even tussendoor, wat jij nu zegt klopt niet helemaal.
Ik denk dat de velgendokter toch wel weet dat je de velg ná het lassen langzaam af moeten laten koelen om te zorgen dat de las dezelfde eigenschappen krijgt als de rest van de velg, dus daardoor word dus structuur niet veranderd.
En om even terug te komen op "rpd", aan aluminium zul je nooit kunnen zien of het warm is geweest, aluminium verkleurt namelijk niet en dat is daardoor erg verraderlijk, probeer maar een keer.
maar dat geeft niet...en bjornc, even tussendoor, wat jij nu zegt klopt niet helemaal.
Ik denk dat de velgendokter toch wel weet dat je de velg ná het lassen langzaam af moeten laten koelen om te zorgen dat de las dezelfde eigenschappen krijgt als de rest van de velg, dus daardoor word dus structuur niet veranderd.
En om even terug te komen op "rpd", aan aluminium zul je nooit kunnen zien of het warm is geweest, aluminium verkleurt namelijk niet en dat is daardoor erg verraderlijk, probeer maar een keer.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Heb geen zin om een les materiaalkennis te openen, maar je verhit de hele velg niet, je brengt plaatselijk warmte in.
Resultaat, spanningsverschillen in de velgrand.
Resultaat, spanningsverschillen in de velgrand.
Ten eerste heb je gelijk, máár...aluminium geleid goed, dus de warmte word heel snel verdeeld, eenmaal klaar met lassen zul je velg in grit neer moeten leggen en verstoppen in grit zegmaar, zodat de warmte zolang mogelijk blijft, hierdoor word het lasmateriaal aangepast aan de velgeigenschappen, dus ook geen spanningsverschillen door de warmte behoud.
Ik las zelf, aluminium, rvs, staal, brons en ga maar door, alle te lassen materialen las ik behalve kunstof.
Hiermee wil ik mezelf niet de lucht in prijzen...ieder z'n vak maar wil wel aangeven dat ik praat over iets waar ik veel vanaf weet.
Ik las zelf, aluminium, rvs, staal, brons en ga maar door, alle te lassen materialen las ik behalve kunstof.
Hiermee wil ik mezelf niet de lucht in prijzen...ieder z'n vak maar wil wel aangeven dat ik praat over iets waar ik veel vanaf weet.
Het is idd wat W&M zegt, bij andere metalen heb je daar enigzins wel wat last van verschillen maar met aluminium is dit er niet omdat heel de velg de warmte opneemt en niet op 1 plek echt veel warmer blijft. Dat is het voordeel met aluminium.
Maar ik moet zeggen die velgen zien er wel mooi uit
Zeer netjes gelast ook!
Maar ik moet zeggen die velgen zien er wel mooi uit

-
Laatst gewijzigd door rpd op 30 aug 2011, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

cker zo'n handje als je klaar bent

Ik heb het zelf ook al een x gedaan en je gaat cker pijn krijgen. Maar het resultaat is het ook wel weer waard.
succes ermee
lekker bezig
ben benieuwd naar 't resultaat
suc6 met schuren

suc6 met schuren

_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
ziet er knap uit, even een tip, gebruik geen rvs boutjes want aluminium en rvs gaan niet samen.
kan wel, maar dan moet je er een bepaald vet tussen doen, witte vet is dat, gebruiken ze ook bij buitenboordmotoren.
kan wel, maar dan moet je er een bepaald vet tussen doen, witte vet is dat, gebruiken ze ook bij buitenboordmotoren.
Ik denk dat de sierboutjes allemaal van plastic zijn. Ze hebben immers niks te verbinden vast te houden.
nee is ook zo maar ik denk ik zeg het voor het geval dát, zou lullig zijn als hij over een maandje begint te corroderen.
-
Laatst gewijzigd door rpd op 30 aug 2011, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Oke, nou succes dan maar verder, lijkt erg mooi moet ik zeggen!
ik ben benieuwd hoe ze onder de bimmer staan
Succes ermee
Succes ermee