als eerste voor de moderators, ik heb gezocht met de zoekfunctie maar niet iets kunnen vinden waar ik tevreden mee was dus dan start ik zelf maar een nieuw berichtje.... (zul je zien dat ik er weer overheen gekeken heb)
Nu voor de rest en de moderators zelf ook natuurlijk!!
De laatste tijd heb ik problemen met een terugval in toeren! (duh....) Dit fenomeen gebeurt tussen de 2000 en de 2500 ontiegelijke toeren.
Vooral merkbaar in de 4 en de 5. Wat er gebeurt is, bij optrekken richting de 3000 toeren zakt ie gewoon een 300tal toeren dat gepaard gaat met een zware brom (lijkt wel of ik ineens een sportuitlaat + openluchtfilter heb) en daarna gaat ie weer vrolijk verder alsof er niks aan het handje is...
Nu gebeurt dat regelmatig als ik een stukje snelweg heb gereden met een redelijke snelheid van 140/150 (Koos, ge kunt de groete uut broabant krijge k*t) en daarna dus een iets mindere hoge snelheid moet rijden ivm een 80 of 100 weg...
MAAR na een paar kilometer rustig gereden te hebben merk ik er weinig meer van....
Heeft hier iemand een flauw idee wat er aan de hand kan zijn?
Iets te warm geworden?
Motor verzuipt zich?
je verzint het maar!!!
met de zeer vriendelijk groeten van Marc!!

edit: het gaat trouwens om een 318D uit 2004...
UPDATE
GIsteravond weer last gehad van het aangegeven probleem.... Ik heb het gevoel dat het sneller voorkomt als je weinig rekening houd met warm rijden. Ik was gisteravond verlaat bij een afspraak dus heb ik moeten opschieten en kreeg binnen een paar minuten weer het probleem!
Nu heb ik een goed opgelet en het viel mij op dat de toeren omhoog vliegen bij de +/- 2000 tot +/- 2600 (lijkt net of ik een gare koppeling heb) daarna hetzelfde aantal weer terugvallen tot de +/- 2000 om vervolgens normaal door het toerental te trekken.
Dit alles met het pedaal strak op de bodem in de 4 en de 5de versnelling.
Na verloop van tijd word het beetje bij beetje minder maar je merkt het nog steeds na een uur rijden.
Iemand hier met een wonderbaarlijke

UPDATE 2
Afgelopen weekend alleen maar met het probleem rond gereden...
Nu viel het me op dat na een stukkie behoorlijk goed doortrekken en hoge snelheid dat ik het euvel meteen weer terug heb...
Als ik me aan de snelheid houd en normaal optrek is er niks aan het handje maar 1 keer flink de toeren in jagen en HOPLA het probleem is weer terug....
Het aparte is dat het verbruik niet verandert en de motor gaat als een bezetene voordat het probleem begint :?
Nu weet ik dat bij een YPR-765 de motor er snel mee ophoud als ie in 1 keer peper in zn achterste krijgt.... ( is natuurlijk niet de goede vergelijking maja

Misschien dat de koppeling gaar het worden is?
Turbo kapot?
Het is alleen merkbaar in de 4 en de 5....
Bij de keuring afgelopen maand is wel opgevallen dat ik een wat hoge roetmeting heb! En dat mn dieselt een slokje olie lust!
Vandaag toch ma weer mn specialist bellen!
