We rijden nu al weer een kleine 9 maanden met heel veel plezier rond in onze E46 touring. Helemaal top die 320D aut. Nu zitten we toch ook weer te kijken naar een leuke cabrio voor erbij. Voor de BMW hadden we namelijk een 911 en Boxster waar we vele vakantie en plezierritten in hebben gemaakt en dat missen we toch wel een beetje.
Nog even gedacht aan een kleine sloepje
We willen een auto die voor meerdere jaren plezier geeft en ook een beetje betaalbaar is. Een Porsche gaat het niet worden, te duur in de onderhoud, ik heb rechter handen en een brug en gereedschap maar die auto's zijn gewoon duur!
Nu dus de gedachte om voor een BMW cabrio of baur te gaan. Af en toe zien we wel een redelijk mooie in DL staan voor rond de 2 - 3K maar we weten nog niet zeker waarvoor we zullen gaan.
We zijn bereidt de auto te kopen en dan verschillende dingen er aan te herstellen/verbeteren. Ik geef liever 4000 uit aan diverse verbeteringen zodat ik weet wat ik heb en jaren voort kan dan een kant en klare te kopen wat je dan maar moet geloven.Nu hebben we wel wat dingen als minimaal verlangen en hier hoor ik graag een mening/advies over.
We hebben geen haast
Ons lijstje:
25 jaar oud of ouder ivm wegenbelasting dus betaalbaarder(In uitzondering een 2-3 jaar nieuwere ook goed als er dan een mooier model is, die paar jaar wegEnbelasting overleven we ook wel weer).
Minimaal een 320.
Liefst LPG, goedkoper rijden zeker bij 25 jaar of ouder.
Schadevrij
Leren bekleding (voor een cabrio toch wel errug fijn).
De BAUR modellen vinden we wel apart toch een soort van coupe,targe en cabrio.
Bij volledig cabrio het liefst elektrisch dak, hadden ze dat toen al?
Dit weet ik nog niet, automaat of schakel (de huidige touring is aut. en dat is HEERLIJK).
Desnoods met veel km ik wil de motor/bak wel (laten) reviseren en dan is dat weer als nieuw (jullie mening).
De kleur: zwart,antraciet of donker blauw.
Airco???
Kan zo verder even niks verzinnen, we zitten in de begin fase en gaan er mee aan de gang. Ik hoop datr jullie ons op gang kunnen helpen. Ook hoor ik graag of de modellen van die leeftijd betrouwbaar zijn, uiteindelijk willen we er toch ook weer mee op vakantie.