Turbo stuk, motor op hol
Turbo stuk, motor op hol
Overkwam mij dus gisteren........
Ik had net een afspraak gemaakt met een dealer om de auto voor controle te brengen merkte terugval in trekkracht.
Had de telefoon nog niet neergelegd en de ellende begon. Motor op hol allemachtig wens je niemand toe. Gelukkig ben ik enigszins technisch onderlegd dus in de 6 gezet en koppeling op laten komen motor uit...oef wat een rook.....
Nu staat hij bij de dealer, turbo stuk, katalysator natuurlijk stuk (olie) en het zit er voor de rest niet best uit (moet ik de compressie test afwachten)
Maar kan BMW hier gewoon mee weg komen?
Ik bedoel hier kan je dus niets aan doen!
Motormanagement moet toch ingrijpen?
Waar kan zo'n blok niet gestopt worden in een noodsituatie ? (als het mijn vriendin was geweest weet ik niet hoe dit afgelopen was)
Iemand een tip of BMW hier op aangesproken kan worden? Auto is van 2004 en heeft 160000 gelopen (320D)
Onvoorstelbaar...en kapotte turbo mag toch nooit je hele blok vernielen lijkt mij?
Graag een reactie.
Ik had net een afspraak gemaakt met een dealer om de auto voor controle te brengen merkte terugval in trekkracht.
Had de telefoon nog niet neergelegd en de ellende begon. Motor op hol allemachtig wens je niemand toe. Gelukkig ben ik enigszins technisch onderlegd dus in de 6 gezet en koppeling op laten komen motor uit...oef wat een rook.....
Nu staat hij bij de dealer, turbo stuk, katalysator natuurlijk stuk (olie) en het zit er voor de rest niet best uit (moet ik de compressie test afwachten)
Maar kan BMW hier gewoon mee weg komen?
Ik bedoel hier kan je dus niets aan doen!
Motormanagement moet toch ingrijpen?
Waar kan zo'n blok niet gestopt worden in een noodsituatie ? (als het mijn vriendin was geweest weet ik niet hoe dit afgelopen was)
Iemand een tip of BMW hier op aangesproken kan worden? Auto is van 2004 en heeft 160000 gelopen (320D)
Onvoorstelbaar...en kapotte turbo mag toch nooit je hele blok vernielen lijkt mij?
Graag een reactie.
Re: Turbo stuk, motor op hol
ow fvck, geen antwoord op je vragen ( ben niet zo technisch onderlegd) dit wens je niemand toe idd...
Veel sterkte en suc6, ik hoop dat je een goede verstandhouding met de dealer hebt...
Veel sterkte en suc6, ik hoop dat je een goede verstandhouding met de dealer hebt...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Helaas komt het wel vaker voor, Google (of YouTube) maar eens op 'Runaway Diesel' 
www. M3 register .nl
.
Als een diesel op hol slaat, wil het nog wel liggen aan het feit dat het ding op zijn eigen carterolie gaat lopen, en omdat zoiets door nix begrensd wordt, kan het toerental daardoor flink omhoog vliegen.
Is nie lekker voor de motor nie.
Heb zelf 1x een turbo aan barrels gehad. Auto was net 11.000 kilometer (en 3 maanden) jong, en helaas tussen München en het logeeradres in Oostenrijk ging het mis.
Geluid alsof je een bak met losse knikkers aan het heen en weer schudden was.
.
Als een diesel op hol slaat, wil het nog wel liggen aan het feit dat het ding op zijn eigen carterolie gaat lopen, en omdat zoiets door nix begrensd wordt, kan het toerental daardoor flink omhoog vliegen.
Is nie lekker voor de motor nie.
Heb zelf 1x een turbo aan barrels gehad. Auto was net 11.000 kilometer (en 3 maanden) jong, en helaas tussen München en het logeeradres in Oostenrijk ging het mis.
Geluid alsof je een bak met losse knikkers aan het heen en weer schudden was.
.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
-
Griffendahl
't Is gewoon supervervelend als je zoiets gebeurt, op welke manier dan ook... Dat wordt niemand gegund, maar...
En dat een kapotte turbo je blok kan vernielen is niks nieuws hoor... Moet je zien wat er gebeurt als een turbo uit elkaar spat, of als er iets afbreekt van je schoepenwiel wat door de intercooler gewoon je blok weet te bereiken...
Ik denk (maar hoop het niet voor je) dat je heel veel pech hebt, hopelijk is de dealer een beetje coulant maar voor hetzelfde geld gooien ze het er gewoon op dat je te lang doorgereden hebt met een kapotte turbo...
Je staat sterker als de dealer bijvoorbeeld heeft aangegeven dat je hier nog wel even mee door kon rijden tot je bij ze terecht zou kunnen, is dat wellicht het geval ??
Een diesel met een kapotte turbo gewoon niet gebruiken tot die weer gerepareerd is was een optie...renem schreef:Ik bedoel hier kan je dus niets aan doen!
En wat kan een motormanagement doen dan... ?? Als je blok op olie gaat lopen gaat die gewoon door, je kan hem dan alleen uit krijgen door hem te smoren (zorgen dat die geen lucht meer krijgt, dat kan een ECU niet, die regelt alleen de brandstof) of de belasting te hoog maken (in de hoogste versnelling zetten bijvoorbeeld, kan een ECU ook niet)renem schreef:Motormanagement moet toch ingrijpen?
En dat een kapotte turbo je blok kan vernielen is niks nieuws hoor... Moet je zien wat er gebeurt als een turbo uit elkaar spat, of als er iets afbreekt van je schoepenwiel wat door de intercooler gewoon je blok weet te bereiken...
Ik denk (maar hoop het niet voor je) dat je heel veel pech hebt, hopelijk is de dealer een beetje coulant maar voor hetzelfde geld gooien ze het er gewoon op dat je te lang doorgereden hebt met een kapotte turbo...
Je staat sterker als de dealer bijvoorbeeld heeft aangegeven dat je hier nog wel even mee door kon rijden tot je bij ze terecht zou kunnen, is dat wellicht het geval ??
- largeproject
- Contacteer:
Ik had het niet beter kunnen uitleggen.
Maar kat hoef je niet te laten vervangen,staat immers toch niet op kenteken dat er 1tje in zit,wel bij een benzine..
Maar kat hoef je niet te laten vervangen,staat immers toch niet op kenteken dat er 1tje in zit,wel bij een benzine..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Waar zegt ie dat hij wist dat de turbo kapot is dan?Griffendahl schreef:Een diesel met een kapotte turbo gewoon niet gebruiken tot die weer gerepareerd is was een optie...![]()
Hij ging voor controle vanwege vermogens terugval.
Naja, succes met het herstel!
Klinkt als een olielekkage in de turbo die in de motor aan het ontbranden is geslagen. Omdat je vermogens verlies hebt gehad is dit wel het meest waarschijnlijk.
Er hoeft met het blok niet te veel aan de hand te zijn.
Dit moet je natuurlijk niet dagelijks doen, maar het blok heeft gewoon smering gehad en is niet vastgeslagen. Ik neem aan dat dit ook niet heel lang geduurd heeft, dus oververhitting daar is ook niet echt sprake van.
Turbo is hoogst waarschijnlijk dood en het achterliggende traject is zwaar vervuild.
Ik hoop dat het daar bij blijft voor je.
Turbo's zijn namelijk ook niet gratis.
Ik heb het ooit een x meegemaakt bij iemand in de auto (ford sierra td met 400.000 op de klok.)
Deze ging op de snelweg aan de haal door verrotte zuigerveren. Zelfde effect qua olieverbranding.
Hard remmen was de remedie. Gelukkig was de beste man automonteur.
Ik snel een blikje cola opgedronken. Carterontluchtingslang in het blikje hangen en ff vastplakken met plakband.
Als een zonnetje weer naar huis.
Succes ermee en hou ons op de hoogte
Er hoeft met het blok niet te veel aan de hand te zijn.
Dit moet je natuurlijk niet dagelijks doen, maar het blok heeft gewoon smering gehad en is niet vastgeslagen. Ik neem aan dat dit ook niet heel lang geduurd heeft, dus oververhitting daar is ook niet echt sprake van.
Turbo is hoogst waarschijnlijk dood en het achterliggende traject is zwaar vervuild.
Ik hoop dat het daar bij blijft voor je.
Turbo's zijn namelijk ook niet gratis.
Ik heb het ooit een x meegemaakt bij iemand in de auto (ford sierra td met 400.000 op de klok.)
Deze ging op de snelweg aan de haal door verrotte zuigerveren. Zelfde effect qua olieverbranding.
Hard remmen was de remedie. Gelukkig was de beste man automonteur.
Ik snel een blikje cola opgedronken. Carterontluchtingslang in het blikje hangen en ff vastplakken met plakband.
Als een zonnetje weer naar huis.
Succes ermee en hou ons op de hoogte