Ik heb gezien dat het hele ding bediend wordt door een vacuumpotje dat een stangetje omhoog trekt, waardoor de lamellen dicht gaan. Met een los slangetje heb ik dus eens even aan het vacuumpotje gezogen. Ook als ik er behoorlijk hard op zuig, gebeurt er niks.
Als ik aan het vacuumslangetje voel, zit daar wel iets van zuiging in. Maar heel weinig. Als dat zo hoor, zou het zuigen aan het vacuumpotje toch genoeg moeten zijn om de boel te bedienen. Of denk ik daar te makkelijk over en moet ik er een paar minuten aan blijven zuigen (het verhaal begint erg fout te klinken, maar vooruit)?
Als het normaal is dat het vacuum maar heel licht voelbaar is, moet dat vacuumding dus eigenlijk wel kapot zijn. Omdat ik na zoeken op "luxaflex" zelfs een poll tegenkwam over bij wie het nog werkt, is er vast een heel standaard oplossing om 't weer werkend te maken.
Op realoem.com kom ik dat vacuumpotje wel tegen, maar staat er geen prijs mee. Maakt me ook niet veel uit, maar ik zou graag horen dat dat ding altijd het probleem is en dat ik die gewoon effe moet wisselen