wou er 12000 k of meer in zetten
grootlicht xenon
grootlicht xenon
ik heb al 8000 k xenon plus bijpassende xenon koplampen maar wil grootlicht ook xenon wat is toegestaan ?
- largeproject
- Contacteer:
Re: grootlicht xenon
Meer als 6000K heeft zo wie zo geen zin,daar krijg je geen meer licht van,is alleeen irri voor je meede weggebruikers.
Xenon als grootlicht heeft niet zo veel zin,of je moet langere tijd met groot licht op aan rijden,aangezien je met een opstart tijd te maken heb,ff snel een lichtsignaal geven bij bv. een dreigend gevaar is er niet meer bij.
Of je moet Bi-Xenon hebben.
Xenon als grootlicht heeft niet zo veel zin,of je moet langere tijd met groot licht op aan rijden,aangezien je met een opstart tijd te maken heb,ff snel een lichtsignaal geven bij bv. een dreigend gevaar is er niet meer bij.
Of je moet Bi-Xenon hebben.
Nou ik rij dus veel snachts en op slecht verlichte wegen vandaar de vraag
als je het dus echt funtioneel gaat gebruiken dan heeft max 6000K dus de voorkeur
dan heb je tenminste licht als je dan slim ben dan ruil je die 8000K normaal om voor de 6000K (geeft veel meer licht )
dan heb je tenminste licht als je dan slim ben dan ruil je die 8000K normaal om voor de 6000K (geeft veel meer licht )
- lverstappenl
Of zelfs voor 4300K, Dat is wat orgineel gebruikt word geloof ik..
Laatst gewijzigd door Farl op 27 dec 2009, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
- largeproject
- Contacteer:
Klopt,heb die vandaag weer erin gezet,had vorig jaar een setje 6000k erin gezet,deze op ebay gekocht,maar de licht opbrengst was al een stuk minder geworden,dat krijg je met die goedkope zooi. 
Ik heb wel 8000K en inderdaad bij regen enzo is de lichtopbrengst minder.
Met oem xenon is het niet irritant voor de medeweggebruikers, mits goedafgesteld uiteraard.
Ik vind die felle kleur alleen wel mooi. Daarbij heb ik ook ae's van 8000K dus dat matcht lekker.
Bi-xenon is het mooist. Dit is alleen 1 lamp, die beweegt en daardoor via de spiegels in delampunit een ander lichtbeeld creëert. Wordt weer een heel verhaal dan.
Groot licht op 8000K lijkt me ook niet verstandid 6000K of 4300K is dan voor het zicht beter.
Xenon in je groot licht is toegestaan mits je andere weggebruikers niet hindert, maar jah dat doe je altijd met groot licht dus........
Ik voorzie geen problemen, als er bij de keuring maar licht uit komt
Met oem xenon is het niet irritant voor de medeweggebruikers, mits goedafgesteld uiteraard.
Ik vind die felle kleur alleen wel mooi. Daarbij heb ik ook ae's van 8000K dus dat matcht lekker.
Bi-xenon is het mooist. Dit is alleen 1 lamp, die beweegt en daardoor via de spiegels in delampunit een ander lichtbeeld creëert. Wordt weer een heel verhaal dan.
Groot licht op 8000K lijkt me ook niet verstandid 6000K of 4300K is dan voor het zicht beter.
Xenon in je groot licht is toegestaan mits je andere weggebruikers niet hindert, maar jah dat doe je altijd met groot licht dus........
Ik voorzie geen problemen, als er bij de keuring maar licht uit komt
- DJLeonardo
het probleem is alleen dat er volgens de keuring een voor die behuizing bedoelde pit in moet zitten.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Dus een xenon hb4 moet gewoon mogen??
Dat is ook logisch, anders veranderd je lichtbeeld.
Dat is ook logisch, anders veranderd je lichtbeeld.
- DJLeonardo
nee dus. Er staat op de unit een codering die aangeeft of er een halogeen of een xenon pit in hoort te zitten. Ben ff kwijt wat de codering was maar het gaat erom dat als je ern een xenon pit instopt die er niet hoort het bij de keuring (als het goed is) afgekeurd wordt)
Nou heb ik zelf xenon in m'n mistlampen en ik zit erover te denken om ze erin te laten bij de keuring binnekort. Kijken wat de keurmeester zegt. Alleen jammer als ie dan afgekeerd wordt maar ook wel weer een leuk testje.
Nou heb ik zelf xenon in m'n mistlampen en ik zit erover te denken om ze erin te laten bij de keuring binnekort. Kijken wat de keurmeester zegt. Alleen jammer als ie dan afgekeerd wordt maar ook wel weer een leuk testje.
- DJLeonardo
Overigens wil ik nog wel wat kwijt over de vraag van de TS.
Ik heb zelf van die 100 watt lampen in m'n grootlicht gehad omdat ik regelmatig over onverlichte bergweggetjes reed. Ik heb ze d'r toch maar weer uitgelhaald want ik vond het weinig toevoegen t.o.v. het normale grootlicht. Het was wel feller maar het helpt niet echt want een normaal groot licht is voor mij fel genoeg.
Wat je ook kan doen is van die Philips Extreme power lampjes erin.
http://www.powerbulbs.com/philips-xtrem ... 37&cat2=73
is altijd nog goedkoper dan xenon, wel legaal en geeft ook heel veel licht. (meer dan normaal)
Ik heb zelf van die 100 watt lampen in m'n grootlicht gehad omdat ik regelmatig over onverlichte bergweggetjes reed. Ik heb ze d'r toch maar weer uitgelhaald want ik vond het weinig toevoegen t.o.v. het normale grootlicht. Het was wel feller maar het helpt niet echt want een normaal groot licht is voor mij fel genoeg.
Wat je ook kan doen is van die Philips Extreme power lampjes erin.
http://www.powerbulbs.com/philips-xtrem ... 37&cat2=73
is altijd nog goedkoper dan xenon, wel legaal en geeft ook heel veel licht. (meer dan normaal)
Maar dan zit je met aftermarket xenon toch ook verkeerd als je dit op je dimlicht hebt?
Dat wordt toch ook goedgekeurd mits het lichtbeeld en de afstelling oke is???
Dat wordt toch ook goedgekeurd mits het lichtbeeld en de afstelling oke is???
- DJLeonardo
Er is blijkbaar een verschil tussen waar de politie op bekeurt en wat er mag van de APK
APK (zover ik weet) zegt nog steeds dat de unit een daarvoor geschikte lamp moet hebben. Dan mag aftermarket xenon dus niet.
De Politie zegt dat ze niet meer bekeuren op aftermarket xenon of dus idd als er een lamp in een daarvoor niet goedgekeurde unit zit. ALLEEN als je mensen verblindt. lekker vaag dus.
Maar dit is wat ik uit de diverse informatie bronnen haal.
APK (zover ik weet) zegt nog steeds dat de unit een daarvoor geschikte lamp moet hebben. Dan mag aftermarket xenon dus niet.
De Politie zegt dat ze niet meer bekeuren op aftermarket xenon of dus idd als er een lamp in een daarvoor niet goedgekeurde unit zit. ALLEEN als je mensen verblindt. lekker vaag dus.
Maar dit is wat ik uit de diverse informatie bronnen haal.
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JTVVrMJy7rc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JTVVrMJy7rc&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Duidelijk verhaal!
Als mensen zich er dan ook aan houden, hoeft er dus niemand verblind te worden.
Maarja, je blijft met mensen te maken hebben.
Als mensen zich er dan ook aan houden, hoeft er dus niemand verblind te worden.
Maarja, je blijft met mensen te maken hebben.