Probleem met wegligging
Re: Probleem met wegligging
Bij mij was onlangs een draagarm vervangen, voor een immitatie.
Vervolgens laten uitlijnen bij autozaak in de buurt.
Mar de auto zoekt nu ontzettend naar zijn weg.
Soms naar links, andere keer naar rechts.
Als ik bv bij stoplicht rem, draait stuur soms een halve rondje.
Is dit op te lossen dor naar dokkum te rijden, doordat ik namelijk 2 verschillende draagarmen heb?
Vervolgens laten uitlijnen bij autozaak in de buurt.
Mar de auto zoekt nu ontzettend naar zijn weg.
Soms naar links, andere keer naar rechts.
Als ik bv bij stoplicht rem, draait stuur soms een halve rondje.
Is dit op te lossen dor naar dokkum te rijden, doordat ik namelijk 2 verschillende draagarmen heb?
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Klinkt herkenbaar! Dat doet ie van mij dus ook... Hoogstwaarschijnlijk wel een uitlijningsprobleem! Had je er daarvoor geen last van?
Als je auto op een rechte (snel) weg gewoon rechtuit rijdt en niet vreemd doet met remmen. En daarbij er geen vreemde slijtage vertoont wordt aan de binnenzijde of buitenzijde van de banden lijkt het geen uitlijningsprobleem te zijn.
Gaat de auto bij het inveren ook vreemd naar 1 kant (zwabberig gevoel) dan zou ik eerst die draagarm maar eens goed vergelijken met de andere. Dat zou beteken dat je stuurstangen niet op precies dezelfde hoogte staan, waardoor 1 wiel bij het
in/ uitveren anders reageert dan bij het andere wiel.
Gaat de auto bij het inveren ook vreemd naar 1 kant (zwabberig gevoel) dan zou ik eerst die draagarm maar eens goed vergelijken met de andere. Dat zou beteken dat je stuurstangen niet op precies dezelfde hoogte staan, waardoor 1 wiel bij het
in/ uitveren anders reageert dan bij het andere wiel.
Ik heb dezelfde klachten, maar heb 2 nieuwe Meyle HD draagarmen. Ook zijn de stuurstangen nieuw. Op een rechte vlakke weg gaat ie kaarsrecht rechtdoor, geen probleem met remmen en ook geen rare slijtage plekken.
Maar er zijn er meerdere op het forum geweest met dezelfde klachten die na een uitlijning van Van der Meulen geen last meer hadden. Dus het lijkt toch echt op een uitlijningsprobleem.
Maar er zijn er meerdere op het forum geweest met dezelfde klachten die na een uitlijning van Van der Meulen geen last meer hadden. Dus het lijkt toch echt op een uitlijningsprobleem.
Vaak rijd de auto gewoon rechtdoor, maar ook vaak trekt ie naar rechts op links.
Als er weg ietswat ongelijk is, trekt hij een kant op.
Voorheen had ik hier geen problemen mee, kon ik gewoon altijd het stuur loslaten, maar dit doe ik nu toch maar niet.
Stuurstangen waren ook onlangs vervangen.
Als er weg ietswat ongelijk is, trekt hij een kant op.
Voorheen had ik hier geen problemen mee, kon ik gewoon altijd het stuur loslaten, maar dit doe ik nu toch maar niet.
Stuurstangen waren ook onlangs vervangen.
- MrBrownstone
Even afspraak maken bij Lammert, ken hem persoonlijk en het is echt een vakman!
Hij kent zijn auto's, heeft veel ervaring en een ijzersterke reputatie. (vandaar ook zijn overvolle agenda)
Hij kent zijn auto's, heeft veel ervaring en een ijzersterke reputatie. (vandaar ook zijn overvolle agenda)
BIE-EM-DOBBELJOE
Ik heb hem de laatste keer uit laten lijnen bij Gerrit Jonkers in Waardenburg, dat ging ook prima eigenlijk! Klachten waren sterk verminderd, nog wel iets 'last' van spoorvorming maar stukken minder dan eerst. Maar kort daarna maakte m'n stuurhuis een rotherrie dus die heb ik maar vervangen. Daarna was het weer een drama, terwijl je zou zeggen dat er niet zo heel veel veranderd bij een stuurhuis vervangen. :?
Maar een retourtje Dokkum is voor mij 550 km rijden, dat is best een fors stuk natuurlijk. Aan de andere kant, als ie daarmee weer helemaal stabiel rijdt is het wel de moeite waard.
Maar een retourtje Dokkum is voor mij 550 km rijden, dat is best een fors stuk natuurlijk. Aan de andere kant, als ie daarmee weer helemaal stabiel rijdt is het wel de moeite waard.
-
Stefan
Ik heb exact dezelfde problemen als jullie en ben ook bij Lammert geweest voor een uitlijning. Hij is daarna wel iets beter gaan rijden maar het duurde niet lang of hij reed weer als een dweil. Je zou toch zeggen dat er meer aan de hand is.
- DJLeonardo
Dan moet je hem even bellen. Hij laat je vast gewoon terugkomen om er opnieuwe naar te kijken. Bij Lammert is het 1 keer betalen tot het goed is.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
heel belangrijk is of alle ophangrubbers in goede staat zijn,ik had voordat ik naar vd meulen ging allle rubbers laten kontroleren bij de bmw dealer en alles was goed,nou niet dus bij vd meulen werd meteen gezien dat aan de voorzijde de 2 achterste draagarmrubbers die tegen de bodemplaat zitten speling hadden,de voorwielen kon je gewoon heen en weer bewegen(de auto had toen pas 53.000 km gelopen)dus weer naar huis meyle rubbers gemonteerd opnieuw terug naar dokkum,lammert is 2 uur bezig geweest niets hoeven te betalen en de auto stuurt met 18 inch banden als op rails.
ik heb wel voor org bmw wielen gekozen vanwege de et waarde die is voor de voorzijde et 47,hoe kleiner die waarde hoe gevoeliger voor spoorvorming en daar kan vd meulen ook niets aan doen.
ook het merk band is van invloed(ik heb michelin ps2)en zeker de bandenspanning ik ben er achter dat een spanning van 2,8 bar voor en achter het beste resultaat geeft.
gr hans
ik heb wel voor org bmw wielen gekozen vanwege de et waarde die is voor de voorzijde et 47,hoe kleiner die waarde hoe gevoeliger voor spoorvorming en daar kan vd meulen ook niets aan doen.
ook het merk band is van invloed(ik heb michelin ps2)en zeker de bandenspanning ik ben er achter dat een spanning van 2,8 bar voor en achter het beste resultaat geeft.
gr hans
Nou vanochtend de winterbanden eronder laten zetten (205/55/16) en geen enkel probleem meer.
Toch iets met de band/velg/ET combinatie denk ik wat niet goed gaat bij m'n zomerset! Anyway, het rijdt heerlijk nu.
Toch iets met de band/velg/ET combinatie denk ik wat niet goed gaat bij m'n zomerset! Anyway, het rijdt heerlijk nu.
-
Martijn M3
Dit hele probleem ligt niet bij de auto, maar echt aan de banden zelf.
Ik heb met mijn vorige 330i Touring exact dezelfde problemen gehad.
Ik had er een breedset opliggen met Dunlop SP9000. Nooit geen problemen.
Op een gegeven moment waren de achterbanden aan vervanging toe en heb ik ze vernieuwd met wederom exact dezelfde band (Dunlop SP 9000). Er was niet meer met de auto te rijden. Ik durfde niet meer harder als 140 omdat ie echt als een dweil op de weg lag. Ik wist zeker dat het niet aan de auto lag omdat dit echt van het ene op het andere moment bij wissel van achterwielen ontstaan was.
Ik heb wel alle ophangpunten, rubbers, schokbrekers getest. Toen heb ik 2 nieuwe Dunlops gekregen en later een paar Bridgestgone's. Zelfde probleem. Toen heb ik mijn oude originele set 18ers die in de kelder lagen erop gemikt en toen reed ie weer perfect. Toen heb ik nog 1x de achterbanden verwisseld voor Michelins en toen was het probleem weg.
Het is volgens mij en mijn bandenboer gewoon een feit dat de BMW E46 met sommige banden een vreemd weggedrag vertoont wat ook niet echt verklaarbaar is.
Op te lossen dus, door toch een andere band. Ik stond er ook echt versteld van, maar het is wel op te lossen.
Ik heb met mijn vorige 330i Touring exact dezelfde problemen gehad.
Ik had er een breedset opliggen met Dunlop SP9000. Nooit geen problemen.
Op een gegeven moment waren de achterbanden aan vervanging toe en heb ik ze vernieuwd met wederom exact dezelfde band (Dunlop SP 9000). Er was niet meer met de auto te rijden. Ik durfde niet meer harder als 140 omdat ie echt als een dweil op de weg lag. Ik wist zeker dat het niet aan de auto lag omdat dit echt van het ene op het andere moment bij wissel van achterwielen ontstaan was.
Ik heb wel alle ophangpunten, rubbers, schokbrekers getest. Toen heb ik 2 nieuwe Dunlops gekregen en later een paar Bridgestgone's. Zelfde probleem. Toen heb ik mijn oude originele set 18ers die in de kelder lagen erop gemikt en toen reed ie weer perfect. Toen heb ik nog 1x de achterbanden verwisseld voor Michelins en toen was het probleem weg.
Het is volgens mij en mijn bandenboer gewoon een feit dat de BMW E46 met sommige banden een vreemd weggedrag vertoont wat ook niet echt verklaarbaar is.
Op te lossen dus, door toch een andere band. Ik stond er ook echt versteld van, maar het is wel op te lossen.
-
Griffendahl
En wat heb je destijds met de bandenspanning gedaan... ??
Same here :S
Winterset er vrijdag opgezet.
En auto rijd perfect, trekt nauwelijks ergens meer heen.
Zomerset zijn trouwens van een goed merk, en bandenspanning altijd op niveau.
Dus vind het beetje vreemd. Voor vervanging van de draagarm nergens last van gehad.
Winterset er vrijdag opgezet.
En auto rijd perfect, trekt nauwelijks ergens meer heen.
Zomerset zijn trouwens van een goed merk, en bandenspanning altijd op niveau.
Dus vind het beetje vreemd. Voor vervanging van de draagarm nergens last van gehad.
Je kunt ook je vering eens rondom laten controleren.
Mijn voorveren waren tegelijkertijd met de draagarmen aan vervanging toe.
Mijn voorveren waren tegelijkertijd met de draagarmen aan vervanging toe.