Middenroosters koude lucht
Middenroosters koude lucht
Ik ben inmiddels al meerdere malen bij mijn vrienden de dealer geweest maar kunnen niet vinden wat het probleem is.
Ik heb climate control en die werkt perfect (dus niet harder zachter blazen of niet afschakelen oid).
Maar als ik een tijd rijd zeg een 20 minuten en de auto is goed warm gaat het fout.
Tot die tijd blaast hij lekker warme lucht uit alle roosters (beneden, midden, raam). Na ongeveer 20 minuten schakeld hij over oid (je merkt dat hij wat doet) en blijft hij warme lucht benenden en raam blazen. Maar de middenroosters geven een koude lucht.
Aan het wieltje draaien helpt niet (je voelt het een beetje kwa temperatuur wisselen maar erg weinig), hij blijft dus koude lucht blazen. Dit alles in auto modus met of zonder airco.
Als ik nu alleen de openingen raam en beneden aanzet (dus geen volauto meer) dan wordt de auto gewoon lekker warm, druk ik dan op auto krijg ik weer koude lucht uit de roosters...
Kan iemand me hierbij helpen?
Ik heb climate control en die werkt perfect (dus niet harder zachter blazen of niet afschakelen oid).
Maar als ik een tijd rijd zeg een 20 minuten en de auto is goed warm gaat het fout.
Tot die tijd blaast hij lekker warme lucht uit alle roosters (beneden, midden, raam). Na ongeveer 20 minuten schakeld hij over oid (je merkt dat hij wat doet) en blijft hij warme lucht benenden en raam blazen. Maar de middenroosters geven een koude lucht.
Aan het wieltje draaien helpt niet (je voelt het een beetje kwa temperatuur wisselen maar erg weinig), hij blijft dus koude lucht blazen. Dit alles in auto modus met of zonder airco.
Als ik nu alleen de openingen raam en beneden aanzet (dus geen volauto meer) dan wordt de auto gewoon lekker warm, druk ik dan op auto krijg ik weer koude lucht uit de roosters...
Kan iemand me hierbij helpen?
Re: Middenroosters koude lucht
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Sorry,
mocht het niet duidelijk zijn dat soort dingen heeft de dealer al gecontroleerd...
Dennis
mocht het niet duidelijk zijn dat soort dingen heeft de dealer al gecontroleerd...
Dennis
- largeproject
- Contacteer:
Misschien dat een klep niet meer goed sluit of een servo motor niet naar behoren werkt?
dat heeft de dealer al gecontroleerd 
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
- largeproject
- Contacteer:
Damn
dan is er maar 1 oplossing, compleet nieuw kachelhuis plaatsen. 
Ze hebben iig alle sensoren al nagelopen, computer uitgelezen.
Als het een klep zou zijn zou dan zou het als je hem manueel selecteerd toch ook niet goed gaan?
Als het een klep zou zijn zou dan zou het als je hem manueel selecteerd toch ook niet goed gaan?
- largeproject
- Contacteer:
Lijkt me meer dat het in het bedienings paneel zit,omdat het wel naar behoren werkt als je de kachel handmatig bedient.
Dus zou de kachel unit zelf goed moeten zijn,lijkt me.
Misschien dat je zo'n bedienings paneel van iemand ff kunt "lenen" je kunt ze nl. zo van de voorkant eruit wippen.
Dus zou de kachel unit zelf goed moeten zijn,lijkt me.
Misschien dat je zo'n bedienings paneel van iemand ff kunt "lenen" je kunt ze nl. zo van de voorkant eruit wippen.
Naar lang zoeken blijkt het de thermostaat te zijn van de auto.
Dus thermostaat vervangen en meten ook waterpomp geen probleem meer blijft lekker warm.
Helaas kwamen we er ook achter dat er een scheurtje zat in mijn uitlaatspruitstuk dus de uiteindelijke rekening deed wel beetje pijn maar loopt nu beter en ook nog warm
thx voor de input!
Dus thermostaat vervangen en meten ook waterpomp geen probleem meer blijft lekker warm.
Helaas kwamen we er ook achter dat er een scheurtje zat in mijn uitlaatspruitstuk dus de uiteindelijke rekening deed wel beetje pijn maar loopt nu beter en ook nog warm
thx voor de input!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Beetje vreemd dat de dealer dat niet gevonden had, bij die algehele controle :?
-
Mac
gelukkig gevonden! En gelukkig ook het scheurtje in je spruitstuk. Beter nu vervangen, dan wanneer er meer kapot gaat