auto slaat soms af???
-
matje86
auto slaat soms af???
goededag.
ik heb een bmw e46 323ci automaat met 125000 op de teller.
nou is mijn probleem dat ie soms afslaat als ik hem in zijn achteruit zet.
heb gehoord dat het mijn bakolie kan zijn dat ie ververst moet worden zou dat kunnen?
of heeft iemand nog ideeen? vind ook dat als de bak nog koud is dat ie wat slechter en later schakeld?
alvast bedankt.
gr
ik heb een bmw e46 323ci automaat met 125000 op de teller.
nou is mijn probleem dat ie soms afslaat als ik hem in zijn achteruit zet.
heb gehoord dat het mijn bakolie kan zijn dat ie ververst moet worden zou dat kunnen?
of heeft iemand nog ideeen? vind ook dat als de bak nog koud is dat ie wat slechter en later schakeld?
alvast bedankt.
gr
-
Griffendahl
Re: auto slaat soms af???
Dat vind iedereen die nog olie in zijn bak heeft zitten waarschijnlijkmatje86 schreef: vind ook dat als de bak nog koud is dat ie wat slechter en later schakeld?
-
matje86
hoe bedoel je Griffendahl?
heb hiervoor een Audi a3 gehad en die had daar helemaal geen last van en die had stuk meer gelopen en daarom viel het mij op.
heb hiervoor een Audi a3 gehad en die had daar helemaal geen last van en die had stuk meer gelopen en daarom viel het mij op.
-
Cliff
Vrij logisch dat ie dan minder soepel schakeld... de olie is dan nog koud dus dikker, naarmate hij warmer wordt gaat hij soepeler schakelen omdat de olie dunner wordt!
-
matje86
ja oke dat is inderdaag logisch maar hij moet dan toch wel optijd schakelen?
het lijkt mij juist dat ie dan eerder schakeld omdat alles nog koud is.
maar hij slaat dan ook af als ik hem van zijn D in zijn R zet hoe kan dat dan?
de toeren vallen dan stuk terug en dan slaat ie af.
het lijkt mij juist dat ie dan eerder schakeld omdat alles nog koud is.
maar hij slaat dan ook af als ik hem van zijn D in zijn R zet hoe kan dat dan?
de toeren vallen dan stuk terug en dan slaat ie af.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
matje86
ben niet zo goed in dat technisch engels haha. wat is nou precies het probleem dan zoals het op die site staat?
thanks
thanks
-
Griffendahl
Het schakelkarakter van een automaat wordt voor een deel bepaald door de olie die erin zit en met name de viscositeit van die olie. Bij koude olie is die olie dikker en stroperiger als bij een warme motor, en omdat de olie dan andere eigenschappen heeft kan dat ook van invloed zijn op het schakelkarakter van je automatenbak.matje86 schreef:hoe bedoel je Griffendahl?
Een handbak gaat met dikke koude olie ook wat moeizamer als een bak met dunne warme olie...
-
matje86
ja oke dat is me nu duidelijk maar vind het ergste probleem dat ie soms dan afslaat. hoe kan dat dan?
-
matje86
Helemaal niemand een idee?
nu het koud is lijkt het of het erger word en word dus ook wel voort irritand hihi.
nu het koud is lijkt het of het erger word en word dus ook wel voort irritand hihi.