even voorstellen
-
Beemer5T
even voorstellen
Sinds een kleine drie weken ben ik ook de BMW-ervaring rijker. Ik heb lange tijd getwijfeld, maar toch is de kogel door de kerk. En wat is dat genieten zeg.... Nu begrijp ik echt niet meer waarom mensen een nieuwe auto van rond de € 30k kopen, terwijl je voor datzelfde geld eersteklas kunt reizen. Echt top!
Nieuw op dit formu, wel bekend met andere fora. Voordat ik BMW reed heb ik VW en Alfa gereden. Alfa is emotie, VW is klinisch. En BMW, maakt van autorijden echt een belevenis. Wat is dat genieten zeg.
Groet, P
Nieuw op dit formu, wel bekend met andere fora. Voordat ik BMW reed heb ik VW en Alfa gereden. Alfa is emotie, VW is klinisch. En BMW, maakt van autorijden echt een belevenis. Wat is dat genieten zeg.
Groet, P
Re: even voorstellen
welkom hier P
Heb je foto's van je belevenis?
Heb je foto's van je belevenis?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Welkom hier, en idd foto's?
Kan me je genot in een 5 serie voorstellen, heb zelf een gelijke ervaring met dezelfde merken ;D
toevallig actief (geweest) op het scarb forum?
Kan me je genot in een 5 serie voorstellen, heb zelf een gelijke ervaring met dezelfde merken ;D
toevallig actief (geweest) op het scarb forum?
E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI
- 320d touring
Gefeliciteerd met de aankoop van 1 van de heerlijkste reiswagens die er is.
Enne ik snap wel waarom mensen liever een nieuwe golf kopen dan dit. Dat komt omdat jij en ik straks voor onze E61 16,6 cent per kilometer gaan betalen voor onze auto. Reken dat maar eens uit voor een gemiddelde van 30-40.000km/jaar, zorg wel dat je stevig zit !
Enne ik snap wel waarom mensen liever een nieuwe golf kopen dan dit. Dat komt omdat jij en ik straks voor onze E61 16,6 cent per kilometer gaan betalen voor onze auto. Reken dat maar eens uit voor een gemiddelde van 30-40.000km/jaar, zorg wel dat je stevig zit !
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Tja, ik zou ook wel emotioneel worden van een auto die onbetrouwbaar isBeemer5T schreef:...Alfa is emotie...
Welkom op het E6x forum! 
Ben benieuwd naar de foto's van je aanwinst!
Ben benieuwd naar de foto's van je aanwinst!
www. M3 register .nl
Mwa, als oud-mede-Alfa rijder (een 156) heb ik in de 2,5 jaar dat ik die auto heb gehad NOOIT problemen gehad.bjornc schreef:Tja, ik zou ook wel emotioneel worden van een auto die onbetrouwbaar isBeemer5T schreef:...Alfa is emotie...
Het hele "Alfa roest per dag en gaat iedere week kapot" verhaal is zwaar overtrokken.
Ik ben het er helemaal mee eens dat Alfa emotie is, ik heb nu dan wel een E60, maar heel af en toe mis ik mijn 156 nog wel een klein beetje. Ik heb een aantal ritten in de Ardennen gemaakt met de 156 en dat is echt genieten gewoon. Je voelt je echt een met de weg (nou klink ik wel heel erg, maar het is echt zo) en dat is met een E60 echt toch iets minder.
Maargoed, nu vlam ik ze met 260km/u+ voorbij en dan moet ik toch even lachen
- bjornc
E60 is ook meer een rij-relax auto, daarentegen is de 3 serie een stuk sportiever.
Dan zou je net zoveel lol hebben als je alfa. (misschien nog wel meer)
Dan zou je net zoveel lol hebben als je alfa. (misschien nog wel meer)
-
Cliff
Klopt Bjorn... dacht dat ook altijd en is ook zo. Maar heb laatst in een 156 gereden, maar die zooi ligt toch ook als een blok op de weg! Maar daar is ook alles mee gezegd!
Voor wat betreft de Alfa's is het inderdaad vaak erg overdreven als het gaat over betrouwbaarheid.
Ik ben de trotse bezitter geweest van 2 156's, en 1 166, nooit een ander probleem gehad dan eens een airbag lampje dat bleef branden in de 166.
De wegligging is inderdaad super, binnenruimte echter belachelijk weinig.
Roest en Alfa gaan tegenwoordig echter nog prima samen, gelukkig wel incidenteel:
zie http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=43998
Mijn eigen projectje met een GTV uit 1978:

Ik ben de trotse bezitter geweest van 2 156's, en 1 166, nooit een ander probleem gehad dan eens een airbag lampje dat bleef branden in de 166.
De wegligging is inderdaad super, binnenruimte echter belachelijk weinig.
Roest en Alfa gaan tegenwoordig echter nog prima samen, gelukkig wel incidenteel:
zie http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=43998
Mijn eigen projectje met een GTV uit 1978:

E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI
- bjornc
Zure regen? 
Gelukkig niet, in dat geval hadden er ook heel wat minder BMW's geweest.
Oorzaak is enerzijds het plaatwerk wat in die jaren door veel fabrikanten (zie ook bijv. Golf 1 en D kadett) werd gebruikt, ook de plaatconstructies en conservering zal niet denderend geweest zijn.
En als je dan weet dat deze GTV maar 10 jaar in gebruik is geweest en vanaf 1988 al droog gestald staat te wachten op een restauratie (|
Oorzaak is enerzijds het plaatwerk wat in die jaren door veel fabrikanten (zie ook bijv. Golf 1 en D kadett) werd gebruikt, ook de plaatconstructies en conservering zal niet denderend geweest zijn.
En als je dan weet dat deze GTV maar 10 jaar in gebruik is geweest en vanaf 1988 al droog gestald staat te wachten op een restauratie (|
Zullen we weer ontopic?
Welkom op het E6xForum! Moderatoropmerking Daniël