olieproblemen
olieproblemen
hoi, sinds ik mijn bmw heb gekocht heb ik er eigelijk geen problemen mee gehad alleen merk ik het laatste half jaar dat hij best veel olie zuipt. om de 2 maanden brandt het gele olielampjeen dan vul ik hem weer bij. is dit normaal? ik doe er trouwens 5w40 in van de shell..
groetjes, suha
groetjes, suha
Re: olieproblemen
die van mij moet ook om de 2 maanden heb zelf castrol 0w 30 wat de dealer voorschrijft maar schijnt normaal te zijn de ene verbruikt wat minder als de andere vooral door de dunne olie komt het en het schijnt dat nieuwe auto's tegenwoordig meer olie verbruiken.
die van mij kocht ik met 28.000km en vanaf ongveer 50.000km is het olie verbruik iets omhoog gegaan heb inmiddels 97.000km maar het verbruik wordt niet hoger.
die van mij kocht ik met 28.000km en vanaf ongveer 50.000km is het olie verbruik iets omhoog gegaan heb inmiddels 97.000km maar het verbruik wordt niet hoger.
Persoonlijk vind ik het niet normaal dat je om de twee maanden olie bij moet vullen of je nu een nieuwe of oudere auto hebt :?
Ik hoef bij mijn auto de olie nauwelijks bij te vullen, ik rij er vele maanden mee zonder dat de auto veel olie verbruikt.
Geel lampje kan ook duiden op de sensor die vervangen moet worden of zie je duidelijk met peilen dat het niveau laag is?
Overigens is 5w40 prima zolang het maar een longlife olie is die door BMW wordt geadviseerd
Ik hoef bij mijn auto de olie nauwelijks bij te vullen, ik rij er vele maanden mee zonder dat de auto veel olie verbruikt.
Geel lampje kan ook duiden op de sensor die vervangen moet worden of zie je duidelijk met peilen dat het niveau laag is?
Overigens is 5w40 prima zolang het maar een longlife olie is die door BMW wordt geadviseerd
- Martijn_bmw
waarom spreken we over maanden??
aantal gereden km is van belang he
aantal gereden km is van belang he
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
dank jullie wel voor de reacties, nou ik heb er 1,5 liter 5w40 bijgegooid alleen wanneer kun je nou het beste je oliepeil meten als ik in het bijvulvakje van de motorolie kijk zie ik bijna geen olie zitten, en als ik met het stokje meet is hij onder het minimum en als ik 2 sec later weer meet is hij net tegen het maximum ik begrijp er niks meer van....
Oke eerst ff en lesje olie peilen.
Doe dit altijd met koude motor. Haal de stok er uit. Veeg de stok af.
Opnieuw de stok insteken. Stok er uit halen en aflezen.
ALs je zonder eerst de stok af te vegen en opnieuw in te steken probeert te meten lees je vaker een te laag peil af.
Als je het altijd zo doet kan je het goed bijhouden of het peil hard zakt.
Ze je trouwens vlekken onder je auto??? Is er iets onderhouden/ veranderd net voor het verbruik veranderde??
Doe dit altijd met koude motor. Haal de stok er uit. Veeg de stok af.
Opnieuw de stok insteken. Stok er uit halen en aflezen.
ALs je zonder eerst de stok af te vegen en opnieuw in te steken probeert te meten lees je vaker een te laag peil af.
Als je het altijd zo doet kan je het goed bijhouden of het peil hard zakt.
Ze je trouwens vlekken onder je auto??? Is er iets onderhouden/ veranderd net voor het verbruik veranderde??
-
AlpinaDrachten
22000 km zonder een druppel bijvullen.
dan oliewissel
320d
dan oliewissel
320d
+1, alleen bij regulier onderhoud ( 2x in het jaar
) verse olie
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik vind dat mijn 318i ook (te) veel olie verbruikt (ten opzichte van mijn vorige auto) ... exacte aantal km./liter verhouding moet ik eens in de gaten houden, maar heb ook al een keer of 2 meegemaakt dat het gele lampje ging branden en dan de olie ook onder het minimum staat.
Heb dit bijgevuld met een litertje 5-w30, maar denk dat ik eens ga overstappen naar 5-w40. Alleen is het denk ik dan verstandiger om alle olie en ook het filter te vervangen, alvorens over te stappen .... toch ?
Heb dit bijgevuld met een litertje 5-w30, maar denk dat ik eens ga overstappen naar 5-w40. Alleen is het denk ik dan verstandiger om alle olie en ook het filter te vervangen, alvorens over te stappen .... toch ?