Probleem met wegligging
Re: Probleem met wegligging
Overigens, van autohuis Meppel:
[thumbnail]http://217.114.99.235/NEW/klant/ac1422/ ... 422602.JPG[/thumbnail]
Meer info hier:
BMW M3 cabrio
Maar zijn die dingen niet duurder dan dat? Slechts 8900 euro. Overigens wel raar dat de RDW zegt leeggewicht van 1400kg, terwijl carbase denkt dat ie 1540 zou moeten zijn. Raar. De RDW zegt dat het type 3B is.
[thumbnail]http://217.114.99.235/NEW/klant/ac1422/ ... 422602.JPG[/thumbnail]
Meer info hier:
BMW M3 cabrio
Maar zijn die dingen niet duurder dan dat? Slechts 8900 euro. Overigens wel raar dat de RDW zegt leeggewicht van 1400kg, terwijl carbase denkt dat ie 1540 zou moeten zijn. Raar. De RDW zegt dat het type 3B is.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Klopt, maar de M3 blijft nog steeds bloedmooi!
Ook als E36
Ook als E36
-
Adje
Ik heb mijn 318 touring uit 2002 net een paar maanden maar merk ook dat hij zoekerig weggedrag heeft.
Vorig weekend naar Belgie geweest en met de bekende spoorvorming daar lijkt het net of je incl. auto en al ineens een meter naar de zijkant gezet wordt. Verder rijdt hij prima maar met spoorvorming lijkt het wel of je met 4 lekker banden rijdt.
De auto is vanaf het begin door de dealer onderhouden dus je zou zeggen dat de eventuele draagarmen wel aandacht hebben gehad. Ik heb trouwens gewoon de originele velgen met 205 Conti's eronder.
Nu lagen er achterin de auto bij het reservewiel wel 2 rechthoekige (gebruikte) rubber blokken. Enig idee of dat die silence blocks zijn? Dat zou zeggen dat die dan vervangen zijn. Als ik over een drempel rij hoor je soms wel een beetje de schokbrekers / ophanging 'rammelen'. Klinkt vrij zwaar, maar het valt wel mee.
Vorig weekend naar Belgie geweest en met de bekende spoorvorming daar lijkt het net of je incl. auto en al ineens een meter naar de zijkant gezet wordt. Verder rijdt hij prima maar met spoorvorming lijkt het wel of je met 4 lekker banden rijdt.
De auto is vanaf het begin door de dealer onderhouden dus je zou zeggen dat de eventuele draagarmen wel aandacht hebben gehad. Ik heb trouwens gewoon de originele velgen met 205 Conti's eronder.
Nu lagen er achterin de auto bij het reservewiel wel 2 rechthoekige (gebruikte) rubber blokken. Enig idee of dat die silence blocks zijn? Dat zou zeggen dat die dan vervangen zijn. Als ik over een drempel rij hoor je soms wel een beetje de schokbrekers / ophanging 'rammelen'. Klinkt vrij zwaar, maar het valt wel mee.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Zoals jij die rubbers beschrijft, konden dat nog wel eens de krikpunten zijn....
Je moet de draagarmrubbers, en de achteras rubbers laten nakijken. (Cq vervangen)
Dikke kans dat het dan goed is.
BTW, welkom op dit forum.
Stel je jezelf nog even voor op het daarvoor bestemde subforum?
Dan krijg je doorgaans wat meer (positieve) reacties
Je moet de draagarmrubbers, en de achteras rubbers laten nakijken. (Cq vervangen)
Dikke kans dat het dan goed is.
BTW, welkom op dit forum.
Stel je jezelf nog even voor op het daarvoor bestemde subforum?
Dan krijg je doorgaans wat meer (positieve) reacties
-
AlpinaDrachten
Interesant topic.
Stuurt die van jou nu zwaarder als een andere??
Stuurt die van jou nu zwaarder als een andere??
ik heb gemerkt dat de bandenspanning heel veel uitmaakt voor het weggedrag ik rij met zowel mijn zomer als winterbanden met 2,7/2,8 bar voor en achter,veel betere wegligging als de spanning die bmw opgeeft.
gr hans
gr hans
-
Griffendahl
En ik heb zelf het vermoeden dat het bij Dunlop nog kritischer komt als bij de rest en dat dat ook de bron is van het slechte weggedrag dat soms vermeld wordt van de Dunlops...
Maar dat is een vermoeden...
Het probleem met wegligging herken ik wel! Vooral met veel spoorvorming is het best heftig, ik ben er inmiddels wel aan gewend maar een ander zou zich er niet prettig bij voelen denk ik.
Ik rij op michelin PS2 in maat 225/40/18. Wel is de bandenspanning heel erg van belang, als ik op 2,4/2,5 rij is het allemaal veel minder stabiel dan op 2,8. Op glad wegdek is het trouwens prima, binnenkort gaan de wintervelgen eronder, ben benieuwd hoe het dan is.
Griff, hoe zit dat bij jou? Met zulke band- en velgmaten als jij moet je er toch ook last van hebben lijkt me..
Ik rij op michelin PS2 in maat 225/40/18. Wel is de bandenspanning heel erg van belang, als ik op 2,4/2,5 rij is het allemaal veel minder stabiel dan op 2,8. Op glad wegdek is het trouwens prima, binnenkort gaan de wintervelgen eronder, ben benieuwd hoe het dan is.
Griff, hoe zit dat bij jou? Met zulke band- en velgmaten als jij moet je er toch ook last van hebben lijkt me..
-
Griffendahl
Nee, heel weinig...
Goed onderstel, goede banden en goed uitgelijnd 
ook ik had last van spoorvorming met 225/40-18 met michelin ps2,na uitlijnen bij lammert vd meulen in dokkum loopt ie als op rails.
gr hans
gr hans
Heeft iemand toevallig een uitlijn rapport bij de hand van Lammert vd Meulen? Ik lees daar veel goede dingen over, maar ik woon in het midden van het land dus dat is nogal een eind rijden. Ik ben benieuwd wat hij zo specifiek afstelt dan...
uitlijnrapport van een andere auto heeft geen zin elke auto is anders(wel of niet verlaagd welke maat banden etc)en welke wensen heb je zelf,ik weet dat vd meulen niet de bmw specificatie"s aanhoudt deze zijn veel te ruim,ik ben zelf ook vanaf de veluwe naar dokkum gereden het was de rit dubbel en dwars waard.
gr hans
gr hans
Ik stuur je even een PB Hans!
- MrBrownstone
Lammert is echt een top uitlijner, doet ook veel in "de racerij" en
series