net de nieuwe Dension Cradle opgehaald (€49,- type IP51CR9)
Het past echt goed op de brodit pro-clip die ik nog aan mijn dashboard had hangen.
Via de Dension Gateway 300 kan ik nu fijn door mijn muziek bladeren via de stuurbediening.
Als ik Navigatiesoftware draai (Navigon v1.3) dan kan ik ook nog netjes de muziek via het stuur/radio bedienen. De muziek word netjes iets zachter gezet als er een gesproken aanwijzing tussendoor komt.
Al met al ben ik erg tevreden met de oplossing, zeker met de Parrot Bluetooth erbij, ook bedienbaar via het stuur.
Zo ziet het er uit:

Hier gaat de kabel het dashboard in:

Vanaf de passagier gezien:

Je krijgt wel nog een leuke melding als je de iPhone in de cradle steekt. Hier ga ik vast nog wel een oplossing voor vinden:

Zo ziet de navigatie er uit: (geen reden om in landscape te zetten vind ik. Ik kijk ook liever verder naar voren dan naar links en rechts. Iemand enig idee waarom navigatiesystemen tegenwoordig een landscape oriëntatie hebben?)

Dit komt in de radio te staan als je de iPhone aansluit:

Je kunt de Dension ook in de iPod GW mode zetten, dan krijg je de gegevens van de muziek (tracknaam etc..) in het scherm van je radio te staan: Je kunt dan wel niet meer de iPod bedienen op de iPhone zelf. Deze mode is vooral handig als je de telefoon niet in het zicht hebt als je hem aan de Dension aansluit.

je kunt wel nog vanuit Navigon de playlist samenstellen maar dat heeft geen effect op wat de radio afspeelt.

Voorbeeld van hoe het geluid dimt als er een aanwijzing komt: (Alice in Chains speelt...

View My Video