Interieurverwarming defect?
-
Occajohn
Interieurverwarming defect?
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een BMW 330D sedan (E90) gekocht uit augustus 2006.
Nu ben ik al 2 keer terug gegaan met een klacht over de interieur verwarming (temperatuur), zonder succes.
Auto geeft geen storingen aan, echter het volgende is het geval, wie weet raad?
-Op de climate control zet ik de temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden.
-De knop "auto" is ingeschakeld, en airco (-pomp) ook.
De blower op het dashboard (voorraam) blijft continue flink blazen, en ook als de temperatuur gevoelsmatig al lang op de 18 graden is, (en hoger zelfs) komt er nog steeds hete lucht uit de uitstroom opening op het dashboard.
De ingestelde 18 graden, wordt in werkelijkheid misschien wel 25 graden in de auto.
De verkoper heeft mij nu gezegd dat ik de "auto" stand niet moet gebruiken, en de blower zelf handmatig op 2 blokjes moet zetten. Met de I-drive (navi-professional) regel ik de voeten- midden- en boven uitstroom lucht af.
De ene keer regelt hij wel goed, andere keer weer niet, en vooral de temperatuur uit de raam (dashboard uitroming is erg warm.
Bij instelling op 18 graden kan het zomaar 25 graden of meer in de auto worden....niet normaal toch.
Oh ja, de climate control unit is al een keer uitgewisseld, maakte geen verschil.
Wie kent dit probleem?
MvGr,
John
Ik heb een paar weken geleden een BMW 330D sedan (E90) gekocht uit augustus 2006.
Nu ben ik al 2 keer terug gegaan met een klacht over de interieur verwarming (temperatuur), zonder succes.
Auto geeft geen storingen aan, echter het volgende is het geval, wie weet raad?
-Op de climate control zet ik de temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden.
-De knop "auto" is ingeschakeld, en airco (-pomp) ook.
De blower op het dashboard (voorraam) blijft continue flink blazen, en ook als de temperatuur gevoelsmatig al lang op de 18 graden is, (en hoger zelfs) komt er nog steeds hete lucht uit de uitstroom opening op het dashboard.
De ingestelde 18 graden, wordt in werkelijkheid misschien wel 25 graden in de auto.
De verkoper heeft mij nu gezegd dat ik de "auto" stand niet moet gebruiken, en de blower zelf handmatig op 2 blokjes moet zetten. Met de I-drive (navi-professional) regel ik de voeten- midden- en boven uitstroom lucht af.
De ene keer regelt hij wel goed, andere keer weer niet, en vooral de temperatuur uit de raam (dashboard uitroming is erg warm.
Bij instelling op 18 graden kan het zomaar 25 graden of meer in de auto worden....niet normaal toch.
Oh ja, de climate control unit is al een keer uitgewisseld, maakte geen verschil.
Wie kent dit probleem?
MvGr,
John
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Interieurverwarming defect?
Beste John,
Heb je je zekeringen allemaal gecontroleerd?
Als ik het vergelijk met de E46, kon het nog wel eens de kachelweerstand zijn, maar da's slechts gissen.
Heb je nog garantie op je auto?
Dan zou ik het gewoon laten repareren namelijk.
Gr Björn
Ohja, welkom op dit forum!
Heb je je zekeringen allemaal gecontroleerd?
Als ik het vergelijk met de E46, kon het nog wel eens de kachelweerstand zijn, maar da's slechts gissen.
Heb je nog garantie op je auto?
Dan zou ik het gewoon laten repareren namelijk.
Gr Björn
Ohja, welkom op dit forum!
-
Occajohn
Bedankt voor je reactie,
Ik heb nog garantie ja, echter de verkoper kan zo snel geen defect vinden, en zegt me dat ik de climate control NIET op automatisch moet zetten.
Echter dat vind ik grote onzin, deze knop zit er toch niet voor niks op.
En in de handleiding van de auto, staat dat je deze normaliter op "auto" moet laten staan.
De kachel weerstand, ik zoe het eens voor kunnen stellen aan hem.
Het rare is ook dat ie soms wel goed werkt en soms niet....
Gr John
Ik heb nog garantie ja, echter de verkoper kan zo snel geen defect vinden, en zegt me dat ik de climate control NIET op automatisch moet zetten.
Echter dat vind ik grote onzin, deze knop zit er toch niet voor niks op.
En in de handleiding van de auto, staat dat je deze normaliter op "auto" moet laten staan.
De kachel weerstand, ik zoe het eens voor kunnen stellen aan hem.
Het rare is ook dat ie soms wel goed werkt en soms niet....
Gr John
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Pfff. de verkoper moet er ook niet naar kijken, een goede monteur moet dat doen.Occajohn schreef:de verkoper kan zo snel geen defect vinden, en zegt me dat ik de climate control NIET op automatisch moet zetten.
Ennuh, je mag dat ding altijd op automatisch zetten als jij dat nodig acht.
Niet af laten schepen, je hebt gewoon garantie. En dit is een defect.
-
Occajohn
Tja, lijkt mij ook dat die stand "auto" de meest voor de hand liggende stand op een airco is.
Zal dat van die kachelweerstand eens voorleggen aan hem morgen....
Daar zit misschien wel wat in, als die kapot is gooit die de regeling natuurlijk ook in de war.
Verder wel een lekker karretje hoor die 330D....
Bedankt voor je reactie!
Zal dat van die kachelweerstand eens voorleggen aan hem morgen....
Daar zit misschien wel wat in, als die kapot is gooit die de regeling natuurlijk ook in de war.
Verder wel een lekker karretje hoor die 330D....
Bedankt voor je reactie!
Occajohn schreef:
Verder wel een lekker karretje hoor die 330D....![]()
Welkom hier, suc6 met je airco
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
hallo, heb namelijk hetzelfde probleem met mijn e90
Is dit dan opgelost geraakt? en hoe?
mvg
Is dit dan opgelost geraakt? en hoe?
mvg