328ci vs 316i, motor 328ci stuk heeter?
- Robbiegoal
328ci vs 316i, motor 328ci stuk heeter?
Zoals misschien bekend op het forum rijden m'n ouders een 316i en ikzelf een 328ci. Nu had ik het er gisteren al met m'n oom over, die o.a. een 323i E46 heeft gereden: de motor van mijn auto produceert ontzettend veel hitte in vergelijking met de 316i. Is dat normaal? Hij vertelde me dat zijn 323i ook veel hitte produceerde, voelde je o.a. aan de zijkant van de auto als je stilstond.
Kortom, produceert zo'n zescilinder nu echt zo veel meer warmte als een viercilinder, of is er iets mis met mijn auto (temperatuurmeter staat netjes in het midden).
Kortom, produceert zo'n zescilinder nu echt zo veel meer warmte als een viercilinder, of is er iets mis met mijn auto (temperatuurmeter staat netjes in het midden).
-
Griffendahl
Re: 328ci vs 316i, motor 328ci stuk heeter?
't Is vooral dat een 6 cilinder wat minder makkelijk zijn warmte kwijt kan in de motorruimte... Met zo'n 6 cilinder erin ligt het allemaal aardig vol, een 316i kan zijn warmte gewoon wat makkelijker kwijt...
Mwah, ik vind dat mijn 318ci toch ook altijd wel redelijk warm wordt als ik een tijdje gereden hebt. Het is niet zozeer de motorkap, maar alles eromheen.
zolang de temp. meter in het midden staat is er niks aan de hand
digitale water temp. kun je overigens aflezen in het geheime teller menu (search even), normaal is ong. 95-105 graden. Vanaf 115-120 graden gaat het metertje naar rechts als ik me niet vergis.
digitale water temp. kun je overigens aflezen in het geheime teller menu (search even), normaal is ong. 95-105 graden. Vanaf 115-120 graden gaat het metertje naar rechts als ik me niet vergis.
www. M3 register .nl
- Robbiegoal
Kan ik in mijn auto ook in het geheime menu komen dan?
Kan er zo 1, 2, 3 niets over vinden namelijk.
Kan er zo 1, 2, 3 niets over vinden namelijk.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- Robbiegoal
Dank je wel voor je reactie.
Grappige mogelijkheid, heb het net al even bekeken. Vooral optie 2 (test instrumentarium) is mooi om te zien.
Verder was ik even bang dat er iets gekloot was met mijn kilometerstand toen ik de 'K-Zahl Tacho' bekeek. Daar stond iets in de vierduizend. Maar heb al op internet gevonden dat dat blijkbaar niets met de kilometerstand van doen heeft.
Grappige mogelijkheid, heb het net al even bekeken. Vooral optie 2 (test instrumentarium) is mooi om te zien.
Verder was ik even bang dat er iets gekloot was met mijn kilometerstand toen ik de 'K-Zahl Tacho' bekeek. Daar stond iets in de vierduizend. Maar heb al op internet gevonden dat dat blijkbaar niets met de kilometerstand van doen heeft.