Hi Joyce,
Ik heb hem in Noorwegen door de makers laten inbouwen. Dus ik ben op en neer naar Noorwegen gegaan. Dat was net zo duur als de s/c kit naar NL te laten opsturen en het zelf in te bouwen (met betaalde hulp). De reis is ook sneller, want voor elke supercharger zul je je ECU moeten opsturen met de post, en heb je dus een aantal dagen/weken geen auto !
Er zijn een aantal opties voor een supercharger voor een BMW M3. De drie bekendste zijn:
VF-engineering
Active Autowerke
ESS Tuning
Om technisch te worden: ik wilde perse een "positive displacement s/c" en geen centrifugal, want die heeft pas bij hoge toeren echt boost. Daarom kwam ik al snel uit bij de twinscrew supercharger van ESS. Helaas is er een technisch probleem om de twinscrew bij een M3 in te bouwen en heb je dus geen keuze wat dat betreft.
Wat rest is dan de keuze van de centrifugal chargers. Ik denk dat je budget zal beslissen welke charger het beste bij je past.
Kom een keer naar mij toe of we spreken ergens af en dan kan ik je er meer over uitleggen. Je mag me rustig bellen !
groetjes,
Jeroen
Nu graag weer ontopic. Vragen betreft superchargers kunnen in "Styling en Tuning".
Moderatoropmerking Daniël