Hoe zuinig is jullie 320d
Re: Hoe zuinig is jullie 320d
Op vakantie in het warmere frankrijk in normandie 1 op 16,5 gehaald en met bergen van de alpen nog steeds 1 op 15. Uiteraard alles met airco aan. Ik heb nu de egr klep afgedopt net voor de vakantie, en het lijkt wel of ik nu meer km kan rijden op een tank. Of ze hebben betere diesel in frankrijk en luxemburg! Iig goedkoper, 89 cent in luxemburg per liter! Heb nu 560 km gereden, en de tankmeter geeft nog ietsje meer aan dan de helft!
Nou, ik heb een facelift model met 150pk aan boord en die is paar maanden terug gechipt bij Tunex..heb nu (denk ik) 180pk, met een koppel van 390Nm, was voorheen 330Nm (nooit gemeten natuurlijk) 
Voor het chippen was het laagste verbruik dat ik ooit haalde 4,5l/100km... maar na het chippen is het toch gezakt naar 3,8l/100km als ik de boordcomputer mag geloven natuurlijk. Ik heb het niet helemaal kunnen uittesten want het hangt heel veel af van je rijstijl en ik rijd nou eenmaal NIET rustig
Als je hem op z'n staart trapt begint de draaikolk in de tank razend te worden 
Ik ben ook heel erg benieuwd of de topsnelheid verbeterd is, nog steeds niet in Duitsland geweest om het te testen, voor het chippen moeiteloos 220km/h gehaald, moet nu 230 wel halen denk ik gezien het gemak waarmee de auto accellereert, na 2000 toeren.

Voor het chippen was het laagste verbruik dat ik ooit haalde 4,5l/100km... maar na het chippen is het toch gezakt naar 3,8l/100km als ik de boordcomputer mag geloven natuurlijk. Ik heb het niet helemaal kunnen uittesten want het hangt heel veel af van je rijstijl en ik rijd nou eenmaal NIET rustig

Ik ben ook heel erg benieuwd of de topsnelheid verbeterd is, nog steeds niet in Duitsland geweest om het te testen, voor het chippen moeiteloos 220km/h gehaald, moet nu 230 wel halen denk ik gezien het gemak waarmee de auto accellereert, na 2000 toeren.
Ben benieuwd wat daar van over blijft als je de echte waarden meet...ayhan schreef:Voor het chippen was het laagste verbruik dat ik ooit haalde 4,5l/100km... maar na het chippen is het toch gezakt naar 3,8l/100km als ik de boordcomputer mag geloven natuurlijk

4,5l/100km dat geloof ik op zich nog wel, met een set smalle banden erom is dat op zich wel te halen lijkt mij, ik zit zelf in de winter op 4.7l/100km en da's op winterbanden, die pakken door het zachtere rubber toch net ff een paar druppels extra brandstof...
+1 en het feit dat de FL minder zuinig is dean de P-FL
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
rij je hybride???
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
Zojuist getankt met 1221 km op de dagteller... En dat met mijn banden/velgen 
Er ging precies 61 liter in, kortom 1:20

Er ging precies 61 liter in, kortom 1:20

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Sterk staaltje zuinig rijden 

Ik reed met mijn originele velgen ongeveer 5,8l / 100km (moet zeggen dat ik enkel ritten van ongeveer 45 km rijd, waarvan de helf maar snelweg is).
nu ik mijn 19" velgen heb, met zelfde breedte banden 225 rondom. is mijn verbruik gestegen naar ongeveer 6,6 a 6,7 ik reed ongeveer 950km met een tank voordat mijn lichtje ging branden. ik weet niet na hoeveel liter het lichtje gaat branden, maar verschil zal niet zo groot zijn.
Nu heb ik gisteren mijn auto laten chippen bij Chipmeister. volgens zijn gegevens zou ik nu naar ruim 180 Pk moeten zijn gegaan en 410 Nm.
Ik merk een drastisch lager verbruik moet ik zeggen, hij trekt zeker lekker nu, als ik wil. Wanneer ik even flink gas geef schiet verbruik natuurlijk omhoog, maar na weer 1 dag werken met gechipte auto staat verbruiksmeter nu op 6,0 a 6,1 (goed gemiddelde moet nog komen) maar zou een daling van 10% zijn vind ik niet slecht.
ik heb nu ongeveer 240 Km gereden, waarvan 170 gechipt, en moet zeggen dat ik ook duidelijk zie dat de wijzer lager staat dan voorheen. Ben helemaal tevreden nu.
nu ik mijn 19" velgen heb, met zelfde breedte banden 225 rondom. is mijn verbruik gestegen naar ongeveer 6,6 a 6,7 ik reed ongeveer 950km met een tank voordat mijn lichtje ging branden. ik weet niet na hoeveel liter het lichtje gaat branden, maar verschil zal niet zo groot zijn.
Nu heb ik gisteren mijn auto laten chippen bij Chipmeister. volgens zijn gegevens zou ik nu naar ruim 180 Pk moeten zijn gegaan en 410 Nm.
Ik merk een drastisch lager verbruik moet ik zeggen, hij trekt zeker lekker nu, als ik wil. Wanneer ik even flink gas geef schiet verbruik natuurlijk omhoog, maar na weer 1 dag werken met gechipte auto staat verbruiksmeter nu op 6,0 a 6,1 (goed gemiddelde moet nog komen) maar zou een daling van 10% zijn vind ik niet slecht.
ik heb nu ongeveer 240 Km gereden, waarvan 170 gechipt, en moet zeggen dat ik ook duidelijk zie dat de wijzer lager staat dan voorheen. Ben helemaal tevreden nu.
We hebben hier al vrij vaak gezien dat die meetwaarden van de BC aardig FU kunnen raken na het chippen... Reken je dus niet rijk voordat het avond is, ga eerst maar eens tanken en je daadwerkelijke verbruik opmeten... Dus afgelegde afstand/aantal getankte liters.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ow, doe je goed?
Of heeft speek nog meer verandert aan je auto?
Of heeft speek nog meer verandert aan je auto?
- Spoiler: Laat zien
Ik rijd met mijn 330d net 650 km met een volle tank.
Mijn computer geeft 8.9 op 100 km aan dus erg zuinig is die niet (h)
Mijn computer geeft 8.9 op 100 km aan dus erg zuinig is die niet (h)
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line
en hij is nog wel gechipperd..... (h)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Dat krijg je ook met die dikke banden eronder...
Dan stijgt je verbruik... 

Misschien is er wel een verschil met chippen kwa zuinigheid en vermogen.Opt1mus schreef:en hij is nog wel gechipperd..... (h)
De mijne is zeker gechipt, op vermogen (h)
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line