Versnellingsbak
- MissCompact
Versnellingsbak
Wij hebben een vraagje en dit maal wat betreft de versnellingsbak.
Hoe kun je er nou achterkomen of deze nog goed is of niet?
Bij de ANWB keuring bijv. lees je dan dat ze je versnellingsbak beoordelen maar kan dit wel??
Zo ja hoe constateer je dat?
Hoe kun je er nou achterkomen of deze nog goed is of niet?
Bij de ANWB keuring bijv. lees je dan dat ze je versnellingsbak beoordelen maar kan dit wel??
Zo ja hoe constateer je dat?
- MissCompact
Re: Versnellingsbak
Is er niemand die ons hiermee verder kan helpen? Wij denken namelijk dat onze versnellingsbak heel erg klapt (ook nog erbij x| ) maar we weten niet hoe je dat kan checken.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Je bedoelt een bonk bij het op laten komen van de koppeling?
- MissCompact
Nee eerder een bonk bij het schakelen van ze 1 naar ze 2 je hoort ook echt een klik helemaal als ik op straat sta en mijn man weg rijd dan hoor je schakelen mijn man zegt alsof de versnellingsbak niet juist gesynchroniceerd is :?
Dit zou ook wel eens de CDV (Clutch Delay Valve) kunnen zijn en niet specifiek je versnellingsbak.
Als deze er bij jullie onder zit kun je hem rustig laten verwijderen, vervanging is niet nodig maar je gaat merken dat je dan veel soepeler gaat schakelen van 1 naar 2, makkelijker vanuit stilstand in z'n 2 op kunt trekken etc. MITS het hieraan ligt en inderdaad niet aan de versnellingsbak maar daar ben je zo achter, even op de brug laten zetten en dan kun je de cdv zo zien zitten ongeveer ten hoogte van je voorwielen.
lees hier alles erover: KLIK
Als deze er bij jullie onder zit kun je hem rustig laten verwijderen, vervanging is niet nodig maar je gaat merken dat je dan veel soepeler gaat schakelen van 1 naar 2, makkelijker vanuit stilstand in z'n 2 op kunt trekken etc. MITS het hieraan ligt en inderdaad niet aan de versnellingsbak maar daar ben je zo achter, even op de brug laten zetten en dan kun je de cdv zo zien zitten ongeveer ten hoogte van je voorwielen.
lees hier alles erover: KLIK
- MissCompact
Ok thanks bedankt weer 
- MissCompact
Ik heb eens even goed opgelet.... het bonkt bij het uit zijn versnelling halen en je hoort hem erin klikken bij het in de versnelling zettenbjornc schreef:Je bedoelt een bonk bij het op laten komen van de koppeling?
Een CDV hebben wij volgens mij niet :?