Remmen vast na lang stilstaan
Remmen vast na lang stilstaan
Ik heb al paar keer meegemaakt dat wanneer ik een week of 2 op vakantie ben geweest de remmen van mijn auto vaststaan/vastgeroest zijn.
Dit verhelp ik dan om mijn koppeling wat sneller op te laten komen en wat gas bij te geven. Maar liever voorkom ik dit probleem natuurlijk.
Is het misschien mogelijk om een stukje papier tussen de remklauw en de schijf te doen?
Hebben jullie nog andere suggesties?
Dit verhelp ik dan om mijn koppeling wat sneller op te laten komen en wat gas bij te geven. Maar liever voorkom ik dit probleem natuurlijk.
Is het misschien mogelijk om een stukje papier tussen de remklauw en de schijf te doen?
Hebben jullie nog andere suggesties?
Re: Remmen vast na lang stilstaan
Met de auto op vakantie gaan... ?? (h)
Maar zonder gekheid, je remblokken raken je schijf normaal niet eens, hoe kan dat dan vast roesten ?? Of zet je je auto altijd op de handrem...
Sowieso vind ik na 2 weken wel heel extreem... De Saab van mijn buurman staat nu 3 weken stil en zit hooguit wat vliegroest op, 2x remmen en 't is weg...
Maar zonder gekheid, je remblokken raken je schijf normaal niet eens, hoe kan dat dan vast roesten ?? Of zet je je auto altijd op de handrem...
Sowieso vind ik na 2 weken wel heel extreem... De Saab van mijn buurman staat nu 3 weken stil en zit hooguit wat vliegroest op, 2x remmen en 't is weg...
Met mijn vorige auto had ik er nooit zoveel last van. Ik zet 'm nooit op de handrem maar bij voorbaat al in z'n versnelling.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Je zou de remklauwen moeten schoonmaken.
Dan invetten met keramisch vet. Kopervet kan niet, ivm ABS.
Ook de zuiger van de remklauw goed schoonmaken.
Ik denk dat de boel dan niet meer zal vastzitten.
Dan invetten met keramisch vet. Kopervet kan niet, ivm ABS.
Ook de zuiger van de remklauw goed schoonmaken.
Ik denk dat de boel dan niet meer zal vastzitten.
Door Roestvorming op de schijven, kan het voor komen dat de remmerij wat vast staat.
Zeker niet oplossen op de manier die je aangeeft, koop een bus remmenrieniger en spuit dit op de schijven en om de remklauw heen.
Let op niet op de klauw spuiten en zeker niet erin, remmenreiniger lost vet op namelijk.
Even laten intrekken en nog een keer spuiten dan voorzichtig de auto in beweging brengen.
Zeker niet oplossen op de manier die je aangeeft, koop een bus remmenrieniger en spuit dit op de schijven en om de remklauw heen.
Let op niet op de klauw spuiten en zeker niet erin, remmenreiniger lost vet op namelijk.
Even laten intrekken en nog een keer spuiten dan voorzichtig de auto in beweging brengen.
Het is inderdaad zoals je zegt roestvorming. Dat merk je ook als je de eerste keren gaat remmen. Je ziet het ook aan de schijven, die glimmen niet meer maar er zit een roestlaagje op.
Ik zal zo'n bus remmenreiniger kopen.
Ik zal zo'n bus remmenreiniger kopen.
- largeproject
- Contacteer:
Ik weet niet,maar misschien dat je de auto nat weg zet??Naar een regenbui of gewassen te hebben.
Soms spuit ik mijn auto smorgens op mijn werk ff snel af en dan hoor ik het s'avonds ook dat ie ff vast zit,vind niet zo'n probleem.
Vroeger bij een lease firma gewerkt,waar soms maanden auto's stil stonden,meestal zat dan de achterem vast,in die tijd nog veel trommelremmen,dan reed je vaak de hele hal door met piepende banden.
Schijfremmen slepen altijd heel lichtjes aan.
Soms spuit ik mijn auto smorgens op mijn werk ff snel af en dan hoor ik het s'avonds ook dat ie ff vast zit,vind niet zo'n probleem.
Vroeger bij een lease firma gewerkt,waar soms maanden auto's stil stonden,meestal zat dan de achterem vast,in die tijd nog veel trommelremmen,dan reed je vaak de hele hal door met piepende banden.
Schijfremmen slepen altijd heel lichtjes aan.
Als je remvloeistof vocht heeft opgenomen kan het zijn dat er roest achter de rubbers optreedt, en de cylinder van je remklauw vast gaat zitten, dan blijft de cylinder naar buiten staan en drukt de remschoenen op je remschijf, dit merk je doordat je stuur een beetje gaat trillen tijdens het rijden, en de auto meteen stilstaat als je bij een stoplicht aankomt.
Je moet dan ook regelmatig 2 jaar je remvloeistof laten vervangen.
En wat ik ook doe is de remklauwen schoonmaken en ontroesten zodat je er geen problemen mee krijgt.
Je moet dan ook regelmatig 2 jaar je remvloeistof laten vervangen.
En wat ik ook doe is de remklauwen schoonmaken en ontroesten zodat je er geen problemen mee krijgt.
320I E46 Sedan '99.

BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban