Versterker probleem

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Patron

Versterker probleem

Bericht door Patron » 05 aug 2009, 12:59

Heren,

ik ben bezig om een versterker aan te sluiten in mn auto en het is redelijk gelukt tot nu toe. De achterboxen zijn natuurlijk een makkie om aan te sluiten, maar de voorkant is wat lastiger. Ik heb eindelijk de voorkant aangesloten, maar als ik de auto uitzet dan hoor ik een elektrisch geluid aan de voorkant. Het zoomt zeg maar. Waardoor zal dit kunnen komen?

Ik heb als GND een chassispunt genomen, is de minpool van de accu beter? En ik heb het aangesloten via de high input van de versterker, en die maakt gebruik van een extra ground kabel per 2 kanalen. Ik heb die wel beiden aangesloten op de minpool van de accu. En is het beter om het aan te sluiten met een low input (tulp dus)?

alvast bedankt!
Afbeelding

Generaal

Re: Versterker probleem

Bericht door Generaal » 05 aug 2009, 15:10

heb je je tulp kabels naast elkaar liggen? dat kan storing geven waardoor je een irritant fluitje hoort als je gas geeft.

ik heb het pas ook gehad en toen was de headunit kapot. Als dat zo is pakt tie zn massa
ergens anders dus dan heb tie slechte massa maar dat heb niks met je massa van je versterker
naar je chassispunt te maken
Mijn ShowroomSucces is wat jou maakt...Succesvol is wat je bent! Mijn Showroom

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 05 aug 2009, 17:29

Zorg dat je een goede massa aansluiting hebt. Op je carrosserie is prima, zolang het metaal maar contact maakt, dus geen lak ertussen. Zoals hierboven gezegd wordt moet je idd opletten hoe je kabels liggen. Dmv magnetische velden kunnen paralel gelegen kabels elkaar storen. Kruisen mag altijd. Als je tulpuitgang hebt op je headunit, dan zou ik deze gebruiken. Trek dan front rechts en rear links naar achter (of andersom :P)
Het gezoem wat je hoort is je dynamo, vandaar dat het met je gas meegaat.
Laatst gewijzigd door SantraxNL op 06 aug 2009, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

Patron

Bericht door Patron » 06 aug 2009, 00:53

Het probleem is niet tijdens het rijden of stationair draaien, maar als ik het uitzet. Maar ik denk dat ik morgen de boxen via een high/low converter ga aansluiten dus met tulps. hoop dat het dan weg is.
Afbeelding

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 06 aug 2009, 09:33

Speel eens met je binnenverlichting...treedt het op als je dit dimt?
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

Patron

Bericht door Patron » 07 aug 2009, 10:00

bedankt, maar ik heb de high input veranderd voor de low input en nu is het perfect! moet nog alleen de rechts voor de box vervangen en kabels trekken naar achteren en de boel opruimen..

bedankt nogmaals!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”