Heb deze Compact gekocht in september 2008.
In februari 2009 draaide ik even het reservoirdopje open uit nieuwsgierigheid
Tot mijn grote verbazing zag ik dat het koelvloeistofpeil beneden het minimum stond (had die dag nog niet gereden) Vond het eigenlijk wel raar dat er nooit een controlelampje is gaan branden, en de temperatuurmeter is ook nooit over de helft gegaan.
De dag nadien ben ik gelijk naar de BMW-dealer in Oostmalle (Antwerpen) gereden om er even naar te laten kijken; niets aan de hand zeggen ze, dus ze hebben gewoon bijgevuld en al de andere vloeistoffen hebben ze dan ook maar nagekeken.
In juni ging de wagen binnen voor Inspection 2. Nog voor ik naar de garage vertrok, controleerde ik nog gauw even het niveau, en de peilstok stond op 1/4.
Twee dagen nadien kreeg ik de wagen terug, en stond het niveau op het maximum, perfect dus.
Vandaag - nog maar eens uit nieuwsgierigheid - keek ik het toch maar eens voor alle zekerheid na, en wat blijkt; de peilstok wees 1/2 aan (had vandaag nog niet gereden). Dus ik kwam op het idee om eens te kijken hoeveel ik moest bijvullen, en het kwam uit op 150 ml. Nu is mijn vraag; zit ik mogelijk met een lek? Of stelt dit (150 ml op 4100 km) die zogenaamde verdamping voor?
Nog even dit; reuk noch sporen van koelvloeistof in het interieur, geen plassen onderaan de wagen, geen sporen van koelvloeistof in de motorruimte, geen foutmelding van de motor, geen abnormale uitlaatgassen, ... kortom niks gevonden.
Hopend op een spoedig antwoord
Greetz