lichtautomatik en automatische hoogteregeling

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
klexo.e46

lichtautomatik en automatische hoogteregeling

Bericht door klexo.e46 » 28 jul 2009, 20:26

Ik heb er al op gezocht maar word er nog niet wijs uit. De lichtautomatik, een mooie optie en ook voor luie mensen. Nu vroeg ik me af of je dus de oude schakelaar eruit kan halen en de nieuwe erin kan zetten en de 'update' klaar te hebben?
Hoe zit dat trouwens als ik zo'n xenon schakelaar op halogeen lampen aansluit? Ik zie de lichtautomatik maar weinig voor halogen (als het überhaupt bestaat)..

Nu heb ik een mooi knopje om de lampen in hoogte af te stellen, echter viel mij laatst op dat bij het aanzetten van de lampen de wagen zelf het lichtbeeld stelt (dus ff uitricht).. is dat normaal of is dat de automatische hoogteregeling? Hoe kan ik controleren of ik die functie heb?

Griffendahl

Re: lichtautomatik en automatische hoogteregeling

Bericht door Griffendahl » 28 jul 2009, 20:55

Nee dat gaat niet... Daar is meer voor nodig, weet niet precies wat maar als je alleen de lichtschakelaar over zet krijg je niet ineens die automatische stand werkend. Zal vast nog iets van lichtsensoren nodig hebben die registreren wanneer het licht aan en uit moet, maar wat je precies allemaal nodig hebt weet ik ook niet.

KJ_bmw

Re: lichtautomatik en automatische hoogteregeling

Bericht door KJ_bmw » 28 jul 2009, 21:23

Sensoren voor autom. licht zitten als t goed is bij de regensensor ingebouwd. Is dus niet zomaar naderhand te monteren.
Het stellen van de koplampen bij het inschakelen doen alle e46's. Hiermee worden de stappenmotoren in de lampen weer gecalibreerd. Heeft niets te maken met het hebben van automatische hoogteregeling. Als je een verstelwieltje voor de hoogteregeling op je lichtschakelaar hebt heb je in principe geen automatische hoogteregeling..
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”