Tank lekt diesel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
twintig20

Tank lekt diesel

Bericht door twintig20 » 21 jul 2009, 20:54

Ik ben juist terug uit vakantie, nadat mijn auto voor enkele uurtjes geparkeerd stond zag ik een plas diesel onder de wagen. De diesel lekt onderaan de tank waar er een vijsje(schroef) zit, ik heb er een foto van getrokken om het iets te proberen te verduidelijken. Na onder de wagen te liggen zagen we een klein scheurtje naast de vijs.

Iemand die hetzelfde heeft voorgehad, of suggesties voor (tijdelijk) te dichten? Spijtig genoeg is het vandaag een feestdag in België en kon ik nergens heen. Ik ga morgenvroeg op zoektocht maar hoopte hier misschien eerder een antwoord te vinden.

foto:
Afbeelding

twintig20

Re: Tank lekt diesel

Bericht door twintig20 » 22 jul 2009, 14:00

Ik ben juist terug van de garage. Ze hadden pas in de middag tijd om te kijken.

Volgens de monteur is het abnormaal dat er op die plek een schroef is, hij had het nog niet eerder gezien. Bij mij zijn er 2 schroeven, 1 aan de Linker en 1 aan de rechterkant onderaan de auto.

Volgens de garage zou de tank vervangen moeten worden. De kostprijs zou rond de € 250 schommelen voor de werkuren en een € 120 voor het onderdeel (occassie). Dit is bij de plaatselijke garage (geen bmw dealer), ik ga straks nog eens horen bij een vriend van mijn vader voor een 2de opinie. Ik vind de werkuren persoonlijk wat hoog, maar dit zou komen omdat er verschillende onderdelen zouden gedemonteerd moeten worden om aan de tank te kunnen (o.a. uitlaat, handremkabel, transmissie), klopt dit? Want ik heb echt niet zoveel kennis in de automechanica.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 22 jul 2009, 16:06

Kan best kloppen.
En waarschijnlijk moet je de brandstofpomp ook omzetten.
Ik vind het trouwens best meevallen.

twintig20

Bericht door twintig20 » 01 aug 2009, 00:47

Vandaag is hij eindelijk herstelt, na bijna een week in de garage te staan. Maar het heeft mij wel een pak minder gekost, het was ongeveer 3,5uur werk om de tank te wisselen.

En, ja inderdaad de brandstofpomp moest ook overgezet worden. De schroeven die erin zaten, hoorden helemaal niet in een tank thuis. De garagist vermoedt dat de vorige eigenaar ooit benzine ipv. diesel getankt heeft en het dan heeft proberen op te lossen door er langs elke zijde een gat in te boren en dit achteraf op te vullen met een schroef.

Misschien dat deze informatie ooit voor iemand bruikbaar is :P. Maar ik raad niemand aan om zijn tank op deze manier leeg te maken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”