hobbelen/trillen 320d 150pk

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
janjoker

hobbelen/trillen 320d 150pk

Bericht door janjoker » 21 jul 2009, 09:21

Ik heb in mei deze 320d gekocht.Na een proefrit heb ik aan gegeven dat ik de auto wou kopen maar dan moest er wel het een en ander aan gedaan worden. Er zat o.a. een trilling in het stuur. Dit zou worden verholpen.Een paar dagen voor de aflevering werd ik gebeld dat de trilling werd veroorzaakt door de banden, die sleten verkeerd af. Ik kreeg 4 nieuwe banden,Bridgestone. Ook was de keerring van de cardanas lek, werd ook vervangen, allemaal keurig van de dealer.
Maar toen ging ik rijden met de auto, en wat mij opviel was dat er een bepaalde cadans in de auto zat,waardoor het rijconfort behoorlijk werd aangetast.
Ook vond ik dat de versnellingspook in de 3 en de 5 behoorlijk staat te schudden. Dus de dealer maar gebeld ik heb ja nog garantie, en het probleem uitgelegd.
Auto gehaald door de dealer en die heeft een motorsteun en op hangrubbers versnellingsbak vervangen.Weer rijden en wat denk je ? Ik verneem nog het zelfde, weer gebeld, proefritje met monteur gemaakt om aan te geven wat ik ver neem, maar hij vindt het allemaal wel meevallen en zal op de zaak overleggen wat te doen.
Men wil, na ruggespraak met de importeur, de aandrijfas vervangen en ik vindt dat prima als dat het probleem maar oplost.
Auto weer terug met nieuwe aandrijfas, en je raad het al, de trilling/hobbelen zit er nog, maar nu zit er ook een brom toon bij die je verneemt boven de 110KM/H in zijn 5 en 6!
Wie weet wat dit kan zijn of ben ik zoals de monteur het zegt: te veel eisend en te nauwkeurig?
We hebben het over een 320d uit 2004 met 1220000km op de teller het is een 150pk.

Opt1mus
Contacteer:

Re: hobbelen/trillen 320d 150pk

Bericht door Opt1mus » 21 jul 2009, 09:28

janjoker schreef: Wie weet wat dit kan zijn of ben ik zoals de monteur het zegt: te veel eisend en te nauwkeurig?

Van een auto van een premium merk mag je dit niet verwachten, ook gezien de leeftijd en Kmstand van de auto Ik ben het dan ook zeker niet eens met de monteur :roll:
Waar het geluid vandaan komt kan ik je helaas niet mee helpen....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

DJLeonardo

Re: hobbelen/trillen 320d 150pk

Bericht door DJLeonardo » 21 jul 2009, 09:42

Als je met minder genoegen zou nemen had je net zo goed een Renault of een Mitsubishi kunnen kopen....

Dus nee, geen genoegen mee nemen. Persoonlijk had ik 'm al teruggegeven. De auto is immers nooit in orde geweest en de Delaer krijgt het overduidelijk niet voor elkaar. Dus dat betekent dat je dus te veel betaaldhebt of jet niet krijgt wat je is beloofd. Maak er geen eindelioos verhaal van zou ik zeggen, is slecht voor je nachtrust.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”