Velgen probleem
-
amir
Velgen probleem
Hoi,
Ik heb al een hele poos het probleem dat mijn auto(e46 320d uit 2004 aut) steeds meer naar rechts trekt sinds ik 225/40/18 heb gemonteerd en het stuur trilt rond 110 km/h nadat de banden wat ouder zijn geworden .Mijn auto is al ondertussen 3 keer uitgelijnd en nog heb ik het probleem ,maar ik heb het probleem gisteren kunnen achterhalen. Ben eerst naar de bandenboer gegaan om mijn bandjes voor en achter te balanceren hij zei nog tegen mij als dat als ze nog steeds zoudeb trillen dat het probleem uit de banden kommt,maar later trilde het stuur nog steeds rond 110 km/h.Later die dag heb ik de voorste banden verwisseld met die van mijn zwagers bmw ook in zelfde maat en wat bleek hij trok niet meer naar rechts totaal andere auto in positieve zin.Maar zijn auto met mijn voorste bandjes deed het zelfde wat die van mij deed naar rechts trekken .EN HIER KOMT de grote vraag wat is het probleem bij mij, banden of de velgen ?????? ik denk zelf banden omdat het stuur nog steeds trilt ????????Help help help ;( ;( ;( ;(
Ik heb al een hele poos het probleem dat mijn auto(e46 320d uit 2004 aut) steeds meer naar rechts trekt sinds ik 225/40/18 heb gemonteerd en het stuur trilt rond 110 km/h nadat de banden wat ouder zijn geworden .Mijn auto is al ondertussen 3 keer uitgelijnd en nog heb ik het probleem ,maar ik heb het probleem gisteren kunnen achterhalen. Ben eerst naar de bandenboer gegaan om mijn bandjes voor en achter te balanceren hij zei nog tegen mij als dat als ze nog steeds zoudeb trillen dat het probleem uit de banden kommt,maar later trilde het stuur nog steeds rond 110 km/h.Later die dag heb ik de voorste banden verwisseld met die van mijn zwagers bmw ook in zelfde maat en wat bleek hij trok niet meer naar rechts totaal andere auto in positieve zin.Maar zijn auto met mijn voorste bandjes deed het zelfde wat die van mij deed naar rechts trekken .EN HIER KOMT de grote vraag wat is het probleem bij mij, banden of de velgen ?????? ik denk zelf banden omdat het stuur nog steeds trilt ????????Help help help ;( ;( ;( ;(
- DJLeonardo
Re: HELP VELGEN PROBLEEM
Dat trillen bij een bepaalde snelheid is typisch een banden probleempje, zitten ze wel recht op de velg? Als er een slag in de band zit (niet het wiel) dan kan dat een onbalans veroorzaken balanceren helpt dan NIET. Ik heb dat ook gehad. De band moet er opnieuwe opgelegt worden. Soms helpt een kwartslag draaien. Er is echt verschil tussen goed balanceren en perfect balanceren overigens.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
amir
Re: Velgen probleem
Maar kan dat ook probleem zijn waardoor het auto naar rechts trekt ??????
groet amir,
groet amir,
- DJLeonardo
ja dat kan. Hoe weet ik niet precies maar ook dat heb ik gehad alleen niet zo erg als jij beschrijft. Wat voor velgen heb je nu en waarmee had je geruild? Wat zijn de ET waardes van de velgen?
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
amir
Mijn zwager heeft op zijn e36 m6 velgen 225/40/18 en ik de nieuwe m3 velgen in zelfde maat et waarde weet ik niet.Ik zal nog eens naar kijken .
groet amir,
groet amir,
-
amir
Weet iemand mischien waarom hij naar rechts trekt ligt het aan banden of velgen ?????????????????????
ik heb zo'n soort probleem gehad bij mij lag rechts voor +rechts achter dezelfde soort banden en de andere zijde ook een andere merk maar de rechter voorzijde was bijna aan vervanging toe en de linker zijde was nog zo'n 4/5 mm dus mn auto trok na rechts en stuur trilde vanaf 80kmph dus ik heb gelijk rondom nieuwe banden op laten leggen en t probleem was opgelost
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
@John1987 Je moet sowieso op elke as links en rechts hetzelfde type band hebben, uit jouw verhaal begrijp ik dat dit bij jou niet het geval was.
Dan kan je ook geen goede sporing verwachten
Dan kan je ook geen goede sporing verwachten
Als de uitlijning niet goed is en er wordt daar een tijdje mee gereden gaan de banden verkeerd slijten.
Als dit eenmaal het geval is en de auto wordt dan uitgelijnd blijft hij vaak trekken in het stuur op de verkeerde slijtage van de banden,ook al is de uitlijning 100% goed.
Als links en rechts de velgen het zelfde zijn kan dat geen oorzaak zijn van trekken in het stuur.
Oplossing kan zijn: één band draaien op de velg zodat je weer symmetrie krijgt wat de slijtage betreft (meest afgesleten kanten binnen of buiten monteren).
Of de voorbanden op de achteras monteren, als je geen breedte set hebt.
Wat ook wel eens helpt is aan de kant waar de wagen naartoe trekt de banden spanning een paar tiende bar te verhogen.
Hiermee verhelp je natuurlijk niet de oorzaak maar wel de symptomen.
Als een van deze oplossingen helpt kan je de banden in elk geval oprijden, nieuwe banden kun je altijd nog kopen.
Als dit eenmaal het geval is en de auto wordt dan uitgelijnd blijft hij vaak trekken in het stuur op de verkeerde slijtage van de banden,ook al is de uitlijning 100% goed.
Als links en rechts de velgen het zelfde zijn kan dat geen oorzaak zijn van trekken in het stuur.
Oplossing kan zijn: één band draaien op de velg zodat je weer symmetrie krijgt wat de slijtage betreft (meest afgesleten kanten binnen of buiten monteren).
Of de voorbanden op de achteras monteren, als je geen breedte set hebt.
Wat ook wel eens helpt is aan de kant waar de wagen naartoe trekt de banden spanning een paar tiende bar te verhogen.
Hiermee verhelp je natuurlijk niet de oorzaak maar wel de symptomen.
Als een van deze oplossingen helpt kan je de banden in elk geval oprijden, nieuwe banden kun je altijd nog kopen.
-
amir
Ik zal morgen de voorste banden even kwart slag laten draaien op de band en dan opnieuw balanceren en als het nog niet helpt dan laat ik 2 nieuen we monteren ,hopelijk is dan alles opgelost.Eigelijk vind ik het zonde om ze te vervangen omdat het profiel 4 a 5 mm is maar als het niet lukt dan moet dat maar. :? :?
Je kan ze eventueel ook achterop zetten. Daar heb je minder last van trillingen enzo.
En zijn de karkassen van de band al eens gecontroleerd?? Het zou ook kunnen dat door het oprijden van een stoepje ofzo deze ook niet helemaal top meer zijn.
En zijn de karkassen van de band al eens gecontroleerd?? Het zou ook kunnen dat door het oprijden van een stoepje ofzo deze ook niet helemaal top meer zijn.