OEM versterker?
Re: OEM versterker?
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
- Marvin 328iT
Audiosystem heb ik gehaald bij:
http://www.caraudiohoogendijk.nl
Maar je kunt het natuurlijk bij elke AS dealer halen.
Voor de set losse E46 165 mid/bass speakers(100,- euro) moet je wel specifiek vragen, want ze staan niet los aangegeven in de lijst!
I-sotec kan je ook bij div. zaken kopen...ik heb ze IRL gezien bij Slager Automaterialen in Spijkenisse(Z-H)
Maar ik denk dat je stukken voordeliger uit bent als je ze via Ebay haalt.
Auxgate connect:
http://cgi.ebay.nl/i-sotec-Auxgate-conn ... 7C294%3A50
Wat ik wel denk van Auxgate connect is dat het vermogen(4x40watt) nog nèt iets te magertjes is...voor de rest wel leuke optie's(aux/mp3 aansluiting)
I-soamp:
http://cgi.ebay.nl/i-sotec-i-soamp-4-4- ... 7C294%3A50
Voor info over I-sotec, en de partnrs van de E46 specifieke kabels:
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/Isotec.pdf
gr.
Marvin
http://www.caraudiohoogendijk.nl
Maar je kunt het natuurlijk bij elke AS dealer halen.
Voor de set losse E46 165 mid/bass speakers(100,- euro) moet je wel specifiek vragen, want ze staan niet los aangegeven in de lijst!
I-sotec kan je ook bij div. zaken kopen...ik heb ze IRL gezien bij Slager Automaterialen in Spijkenisse(Z-H)
Maar ik denk dat je stukken voordeliger uit bent als je ze via Ebay haalt.
Auxgate connect:
http://cgi.ebay.nl/i-sotec-Auxgate-conn ... 7C294%3A50
Wat ik wel denk van Auxgate connect is dat het vermogen(4x40watt) nog nèt iets te magertjes is...voor de rest wel leuke optie's(aux/mp3 aansluiting)
I-soamp:
http://cgi.ebay.nl/i-sotec-i-soamp-4-4- ... 7C294%3A50
Voor info over I-sotec, en de partnrs van de E46 specifieke kabels:
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/Isotec.pdf
gr.
Marvin
- Westlander
@Marvin:
duidelijk verhaal, op die manier is het inderdaad goedkoper en ik denk dat een aftermarket versterker van 4x 40 of 4x 50 Watt RMS wat meer te vertellen heeft. Die van het sound moduul levert 4x25, lijkt vrij weinig maar ik kom er niets aan te kort.
Dat van die tweeters achterin ben ik met je eens, de mooiste setup zou zijn een composet voorin en een subje in de kofferbak zodat je de speakers in de deuren kunt filteren vanaf 100 fo 120Hz. Maar een sub in de kofferbak past niet echt bij de functie van gezinsauto. Ik verbaasde me ook over de tweeters op de D-stijlen, maar BMW levert het zo dus ik heb het zo ingebouwd. Qua klant valt het echt niet tegen, het vult de auto wel mooi.
duidelijk verhaal, op die manier is het inderdaad goedkoper en ik denk dat een aftermarket versterker van 4x 40 of 4x 50 Watt RMS wat meer te vertellen heeft. Die van het sound moduul levert 4x25, lijkt vrij weinig maar ik kom er niets aan te kort.
Dat van die tweeters achterin ben ik met je eens, de mooiste setup zou zijn een composet voorin en een subje in de kofferbak zodat je de speakers in de deuren kunt filteren vanaf 100 fo 120Hz. Maar een sub in de kofferbak past niet echt bij de functie van gezinsauto. Ik verbaasde me ook over de tweeters op de D-stijlen, maar BMW levert het zo dus ik heb het zo ingebouwd. Qua klant valt het echt niet tegen, het vult de auto wel mooi.
- Marvin 328iT
Ja een losse subkist is voor mij ook geen optie, zeker met de kleine(kinderwagen enz.) heb ik de ruimte gewoon nodig... Ik ben nu ook nog steeds bezig met een 'stealth' subkistje die ipv de afdekplaat komt(met een gedeelte eronder wat in het reservewiel past)...zo hou ik mijn laadruimte.
Van JL Audio heb je ook 'stealthboxes', dat zijn vrij dure kant en klare 8" subboxjes(2 st.) die je in een sedan kan plaatsen...het is misschien een idee om zulke dingen na te maken van polyester/mdf, en dan woofers naar keus erin te monteren

Voor een touring heb ik ook nog zitten bedenken dat je oem 'ovale HK' speakerbuckets hebt (partnr. 65138381562)
Ik weet nou niet of het 6x9" is, maar als dat wel het geval is dan kan je daar natuurlijk goede 6x9" mid/bassen in monteren zoals deze:
http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=722
Dan heb je icm een goede versterker ook al een flink zwaardere bass, èn hou je je laadruimte....
gr.
Marvin
Van JL Audio heb je ook 'stealthboxes', dat zijn vrij dure kant en klare 8" subboxjes(2 st.) die je in een sedan kan plaatsen...het is misschien een idee om zulke dingen na te maken van polyester/mdf, en dan woofers naar keus erin te monteren

Voor een touring heb ik ook nog zitten bedenken dat je oem 'ovale HK' speakerbuckets hebt (partnr. 65138381562)
Ik weet nou niet of het 6x9" is, maar als dat wel het geval is dan kan je daar natuurlijk goede 6x9" mid/bassen in monteren zoals deze:
http://www.multicaraudio.com/shop_items.php?id=722
Dan heb je icm een goede versterker ook al een flink zwaardere bass, èn hou je je laadruimte....
gr.
Marvin
Ik heb een ultra-platte subwoofer, ook bedoeld voor in een sedan. Hij is maar een paar cm dik dus past mooi onder de hoedenplank en gebruikt dan de kofferbak als baskist, zonder dat je een kist achterin hebt staan of iets hebt uitsteken 
Dit inbouwen komt echter over geruime tijd, eerst wil ik de normale speakers vervangen, andere velgen enz
Dit inbouwen komt echter over geruime tijd, eerst wil ik de normale speakers vervangen, andere velgen enz
Hey Marvin,
zijn die Isotec versterkers wel van goede kwaliteit? ik vind ze wel interessant met dei 4x70 watt.. niet slecht!
zijn die Isotec versterkers wel van goede kwaliteit? ik vind ze wel interessant met dei 4x70 watt.. niet slecht!

- Marvin 328iT
Ik heb die auxgate connect in een opstelling(zo'n wand) in Spijkenisse gehoord, en het klonk gewoon goed....
Ook carhifi.de beoordeelt ze met 'sehr gut', en Autohifi geeft 'Sehr empfehlenswert '
Je moet ze niet vergelijken met dure versterkers van Steg, Zapco, Boston, DLS, etc. , maar ik denk dat ze wel vergelijkbaar zijn met de instapmodellen van JBL, Pioneer,Kenwood, Sony enz. alleen heb je nu het gemak van het PNP systeem.
Bel anders eens een dealer of importeur waar je die 4x70watt versterker kan beluisteren...
gr.
Marvin
Ook carhifi.de beoordeelt ze met 'sehr gut', en Autohifi geeft 'Sehr empfehlenswert '
Je moet ze niet vergelijken met dure versterkers van Steg, Zapco, Boston, DLS, etc. , maar ik denk dat ze wel vergelijkbaar zijn met de instapmodellen van JBL, Pioneer,Kenwood, Sony enz. alleen heb je nu het gemak van het PNP systeem.
Bel anders eens een dealer of importeur waar je die 4x70watt versterker kan beluisteren...
gr.
Marvin
hmm is goed ik zal eens kijken.. ja, ook omdat ik die PNP systeem zag vond ik het wel leuk, maar aan de andere kant heb ik net een versterker geien van Soundstream en die is :~ .. 4x 90 en 1x 150 wat rms @ 4 ohm.. dan zit je meteen goed denk ik
mja ff kijken nog..

Nog even een losse vraag: kan ik een actieve sub aansluiten op mijn huidige Sound Module systeem? De oudere versie van dit systeem had als optie een actieve sub bij het reserve wiel, de nieuwere versie (die ik dus heb) heeft dit niet meer. Ik heb dus ook geen bekabeling lopen.
Hoe ga ik dit doen? Ik heb toen geprobeerd om zo'n converter aan te sluiten, maar mijn achterspeakers lopen dus al via de sound-module versterker. Ik kreeg dit dus niet goed. Het liefst wil ik mijn voor- en achterspeakers gewoon via deze OEM versterker laten draaien, en alleen een actieve sub aansluiten.
Maar hoe doe je dat? :?
Hoe ga ik dit doen? Ik heb toen geprobeerd om zo'n converter aan te sluiten, maar mijn achterspeakers lopen dus al via de sound-module versterker. Ik kreeg dit dus niet goed. Het liefst wil ik mijn voor- en achterspeakers gewoon via deze OEM versterker laten draaien, en alleen een actieve sub aansluiten.
Maar hoe doe je dat? :?
Ik zelf heb Sound Module MET bedrading achterin echter de prijs van de daarvoor bestemde sub is dusdanig dat ik er nog geen op aangesloten heb ... effe sparen nog.
Ik vond op Internet dit stukje over versterkers.

Je zou dan nog wel moeten achter halen wat men met 'gebrugd' aansluiten bedoeld aangezien ik dat niet weet helaas.
Succes!
Ik vond op Internet dit stukje over versterkers.

Je zou dan nog wel moeten achter halen wat men met 'gebrugd' aansluiten bedoeld aangezien ik dat niet weet helaas.
Succes!
'Gebrugd' betekent dat je de versterker de kanalen voor links en rechts samenvoegt (bruggen) als de subwoofer maar 1 spoel heeft.
Omdat je bij stereo verschillende signalen op de linker en rechter uitgang hebt, mist je subwoofer op deze manier niets.
Als je een sub met dubbele spoel hebt hoef je niet te bruggen.
Omdat je bij stereo verschillende signalen op de linker en rechter uitgang hebt, mist je subwoofer op deze manier niets.
Als je een sub met dubbele spoel hebt hoef je niet te bruggen.