Ik ben totaal a-technisch en ben dus naar mijn vaste autoacc. winkel gegaan om mij goed te laten adviseren wat voor mij de beste mogelijkheid was om het geluid wél naar m'n zin te krijgen.
Daar werd geadviseerd om uiteraard de speakers te vervangen, een versterker aan te brengen en een sub te plaatsen (welke ik nog uit m'n vorige auto heb gehaald.)
De standaard radio kon blijven zitten, wat ik uiteraard ook het mooist vond (en vind).
Ik heb me laten overtuigen en het volgende is er in gekomen;
voor: pioneer TS-E1702I
achter pioneer TS-E1702IS
Versterker: pioneer GM-6300F
en bestaande sub: pioneer TS-WX206A
al met al niet echt een goedkoop grapje
Maar nu komt het...
Ik heb het laten inbouwen en nu zit er een vreselijke brom in m'n audio en als ik het gaspedaal intrap hoor je een meezingend gillende pieptoon. erg irritant.
ben er uiteraard mee terug gegaan en ze hebben geprobeerd wat kabels te verleggen maar helaas, het probleem blijft.
Nu zeggen ze bij de betreffende winkel dat hoogstwaarschijnlijk de radio het probleem is. tja... en ik ben zoals eerder genoemd a-technisch, dus mij kunnen ze alles wijs maken op dat gebied.
Het probleem zou opgelost kunnen worden door een andere radio er in te zetten.
dat vind ik jammer, want ik vind het zo veel mooier. (of er moet al zo'n groot display voor terugkomen
andere optie is de versterker er weer tussen weg.
maar ik ben dan bang dat het geluid weer veel minder is.
dilema dussss...
zijn er meer mensen die dit probleem kennen of misschien een oplossing weten???
ik sta voor alles open.
en als er wel een andere radio in moet, wat zal dan de beste keus zijn.
Dan zou ik het liefst voor een radio MET navigatie gaan (als we dan toch bezig zijn)
groet, Alex