bij stilstaand, oplopend benzineverbruik

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rud013
Contacteer:

bij stilstaand, oplopend benzineverbruik

Bericht door rud013 » 20 jun 2009, 00:44

Als ik met mijn auto tot stilstand kom,
zie ik de benzineverbruiksmeter oplopen tot 10liter/100km en vervolgens naar 0 gaan.
Dit is bij iedere stop. (stoplicht etc)

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585

Mac

Re: bij stilstaand, oplopend benzineverbruik

Bericht door Mac » 20 jun 2009, 00:50

Als je stilstaat heb je eigenlijk een oneindig hoog brandstofverbruik: de motor draait wel, maar je rijdt geen km.
Die knakkers bij BMW hebben echter bedacht dat je niet zo veel aan die info hebt, dus hebben ze bedacht dat als je stilstaat, de naald best op 0 mag staan.
Echter vóórdat je wagen doorheeft dat je (bijna) stilstaat zal de meter aangeven wat hij in werkelijkheid verbruikt (bij mij gaat de naald naar 0 zo rond de 10 km/h).

dhbmw

Bericht door dhbmw » 20 jun 2009, 09:07

ik heb hier ook al een aantal keren horen zeggen dat het komt omdat er een soort tussengas wordt gegeven als je de koppeling intrapt. dit verbruik wordt dan netjes op je BC weergegeven.
Afbeelding

JdM

Bericht door JdM » 20 jun 2009, 16:12

Dit is pas ingesteld sinds de E46, mijn E36 ging juist de andere kant op. Die gaf dus oneindig brandstofverbruik aan :+
Van tussengas heb ik nog nooit gehoord, als ik mijn koppeling intrap gaat alles gewoon naar stationair loop en als ik mijn gas los heb en hem laat uitrollen gaat alles gewoon naar 0 liter brandstofverbruik, tót ik de koppeling intrap.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”