Vandaag nog wat leuks gespot?

Heb je iets moois gespot / gezien, Post het hier!
B46
Contacteer:

Re: Vandaag nog wat leuks gespot?

Bericht door B46 » 17 dec 2007, 12:34

Siemi schreef:
BertusE46 schreef:bovendien een eentje in het kenteken voorspelt ook niet veel goeds :|
Dat houdt alleen maar in dat het kentekenbewijs ooit ZOEK is geraakt. Niet meer, niet minder.

Je krijgt bij een vermist kentekenbewijs (of kentekenplaat) een duplicaat van je kentekenbewijs. De duplicaatcode die daar op staat (01 bij de eerste keer) moet kloppen de kentekenplaat. Dat is om te voorkomen dat mensen gaan frauderen met kentekens of dat men met valse kentekenplaten kan rondrijden.
Dit lijkt mij allemaal een goede zaak, het is alleen jammer dat mensen uit onwetendheid er een hele andere functie aan toedenken.
Na zware schade (kenteken ingenomen), of na diefstal krijg je ook een duplicaatcode. Toch?
www. M3 register .nl

Maxi

Bericht door Maxi » 17 dec 2007, 13:19

.
Laatst gewijzigd door Maxi op 25 jan 2009, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Siemi

Bericht door Siemi » 17 dec 2007, 13:28

BertusE46 schreef:Na zware schade (kenteken ingenomen), of na diefstal krijg je ook een duplicaatcode. Toch?
Nope, na zware schade wordt je kenteken ingenomen door de politie en krijgt de auto een zogeheten WOK (Wacht Op Keuren) melding. Dat houdt in dat de auto door het RDW gekeurd moet worden voordat deze weer de weg op mag. Als de auto goedgekeurd is krijg je je ingenomen papieren weer terug (tenzij ze kwijt raken in de tussentijd). Aangezien je dan dus je originele papieren weer hebt krijg je dus ook GEEN 1tje op je kentekenplaten.

Kortom, als je een auto koopt zonder 1tje in de veronderstelling dat ie geen zware schade heeft gehad, sla je de plank mis.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Mark

Bericht door Mark » 20 dec 2007, 13:31

Siemi schreef:
BertusE46 schreef:Na zware schade (kenteken ingenomen), of na diefstal krijg je ook een duplicaatcode. Toch?
Nope, na zware schade wordt je kenteken ingenomen door de politie en krijgt de auto een zogeheten WOK (Wacht Op Keuren) melding. Dat houdt in dat de auto door het RDW gekeurd moet worden voordat deze weer de weg op mag. Als de auto goedgekeurd is krijg je je ingenomen papieren weer terug (tenzij ze kwijt raken in de tussentijd). Aangezien je dan dus je originele papieren weer hebt krijg je dus ook GEEN 1tje op je kentekenplaten.

Kortom, als je een auto koopt zonder 1tje in de veronderstelling dat ie geen zware schade heeft gehad, sla je de plank mis.
Dat klopt.
Het is ook zo, wanneer je je oude kentekenplaat inleverd krijg je gewoon een nieuwe zonder dat er een 1tje op komt te staan. Dus hoe beschadigd hij ook is, als ligt hij in 5 stukken: Je krijgt een nieuwe plaat zonder 1tje.
Dat is puur gedaan voor de controle op de hoeveelste plaat het is. Wanneer je namelijk je plaat inleverd is er dan nog niks gebeurd. Zodra hij gestolen is kun je dit dus zien.

Nogmaals: Het zegt niks over schade.

Ik denk ook dat er vrij weinig aan de hand is met de auto die je hierboven aan hebt gewezen.
Erg duur is het ook niet, maar het is met alle respect ook maar een begrenste 1900 motor. (en al 164.000 km op de teller).

Zo te zien is de staat ook niet om over naar huis te schrijven..

Siemi

Bericht door Siemi » 20 dec 2007, 13:57

Een kleine nuance, je kunt je kentekenplaat omruilen voor een nieuwe. In principe hoor je een plaat te krijgen met een nummer dat correspondeert met het kentekenbewijs. Sterker nog, dat is verplicht. Als je scanner luistert hoor je ook de centralist aangeven wat duplicaatcode van het kentekenbewijs is, zodat de politie kan controleren of er de juiste kentekenplaten op de auto zitten.

Mark

Bericht door Mark » 20 dec 2007, 15:20

330dM schreef:
Als je scanner luistert
Jij bent toch niet zo'n ramptoerist in je vrije tijd he? :o
Zo te horen wel

:uitlachen:

Siemi

Bericht door Siemi » 20 dec 2007, 17:25

330dM schreef:Jij bent toch niet zo'n ramptoerist in je vrije tijd he? :o
Nee, dat niet, maar ik vond het altijd leuk om mee te luisteren met wat de politie zoal uitvoert. Het kan ook frustrerend werken, als de buurman de radio zo hard heeft staan dat ie de deurbel niet hoort. Dan bel je de politie. Die komen na een uur aankakken, bellen (blijkbaar aan) en geven aan de meldkamer aan dat er niet open gedaan wordt. 8p 8p 8p

Bob.

Bericht door Bob. » 20 dec 2007, 23:26

Hehe vandaag bij het gala:

- Porsche 911 993 cabrio
- Hummer H2 limo
- Lincoln limo
- Morris Minor Traveller ('mijn' vervoer)
- En dan deze nog:
Voertuigsoort personenauto
Merk QUATTRO
Handelsbenaming AUDI RS4; 280 KW
Brandstof Benzine
Kleur(en) ZWART

Mijn vervoer op de terugweg. 8)

Mark

Bericht door Mark » 21 dec 2007, 08:40

Bob. schreef:- En dan deze nog:
Voertuigsoort personenauto
Merk QUATTRO
Handelsbenaming AUDI RS4; 280 KW
Brandstof Benzine
Kleur(en) ZWART

Mijn vervoer op de terugweg. 8)
Jalourrrrrrrrrrrrrrrrs :kwijl:

Bob.

Bericht door Bob. » 21 dec 2007, 14:40

Haha maar wel van het vorige type hoor. :)
330dM schreef:Bob, dat doe je goed, ik ben trots op je, maar wat ben je vroeg thuis? :o
tsja, het duurde maar tot 21.30. Uiteindelijk zijn we wel gebleven tot 22.15, maar toch vond ik dat het erg vroeg was afgelopen.. Was dus alleen maar eten + twee uurtjes optredens van meisjes van school in kerstvrouwenoutfit ( :amen: ) en een dj. |d

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 21 dec 2007, 22:28

Vandaag iets geks gespot.

Kom een Volvo station tegen, je weet wel zo'n stereotype leasebak, had een ZB kenteken, dus hooguit paar weken oud. Ding had duplicaatcode 2 in z'n kenteken!!!! 8p 8p (wil ik niet weten wat voor nummer er over 2 jaar tussen staat....)
www. M3 register .nl

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 21 dec 2007, 22:29

ZB heb ik ook, gelukkig wel zonder duplicaatcode... :P

Siemi

Bericht door Siemi » 22 dec 2007, 10:48

BertusE46 schreef:Vandaag iets geks gespot.

Kom een Volvo station tegen, je weet wel zo'n stereotype leasebak, had een ZB kenteken, dus hooguit paar weken oud. Ding had duplicaatcode 2 in z'n kenteken!!!! 8p 8p (wil ik niet weten wat voor nummer er over 2 jaar tussen staat....)
Dan is waarschijnlijk de garage het kenteken kwijt geraakt nog voor hij afgeleverd is.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 dec 2007, 11:22

Daar zou ik zo van balen he... :|

Siemi

Bericht door Siemi » 22 dec 2007, 12:06

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt dat auto's voor aflevering (slecht!!!) bijgespoten werden. Juridisch heb je als klant helaas geen poot om op te staan en moet je hem gewoon afnemen. :|

Plaats reactie

Terug naar “Gespot”