waarschuwing terwijl achterlichtjes toch werken.
- jack-in-the-box
waarschuwing terwijl achterlichtjes toch werken.
Hallo,
Hierbij meteen mijn eerste vraag:
De waarschuwingslamp (niet werken achterlichten) op het dash van onze de 320 blijft branden, dit terwijl alle lichten het perfect doen.
Lampen en houders zijn niet geoxideerd, zekeringen zijn in orde, contacten zitten goed vast.
Dit fenomeen is geleidelijk opgekomen:
Eerst bleef het bij een melding die na het aansteken van de lichten verdween.
Vervolgens kregen we het de ene keer wel en de andere keer niet te zien.
Nu blijft het branden (wat ons toch wel stoort).
Iemand een ID? Er werd ons reeds iets gefluisterd als het monteren van een nieuw computertje, kan dit hier bevestigd worden? Over welke computer zou het dan gaan (maw waar is deze gelokaliseerd)? Kan dit gereset worden?
mvg
Jack-in-the-box
Hierbij meteen mijn eerste vraag:
De waarschuwingslamp (niet werken achterlichten) op het dash van onze de 320 blijft branden, dit terwijl alle lichten het perfect doen.
Lampen en houders zijn niet geoxideerd, zekeringen zijn in orde, contacten zitten goed vast.
Dit fenomeen is geleidelijk opgekomen:
Eerst bleef het bij een melding die na het aansteken van de lichten verdween.
Vervolgens kregen we het de ene keer wel en de andere keer niet te zien.
Nu blijft het branden (wat ons toch wel stoort).
Iemand een ID? Er werd ons reeds iets gefluisterd als het monteren van een nieuw computertje, kan dit hier bevestigd worden? Over welke computer zou het dan gaan (maw waar is deze gelokaliseerd)? Kan dit gereset worden?
mvg
Jack-in-the-box
Re: waarschuwing terwijl achterlichtjes toch werken.
Kijk eens naar je kentekenplaatverlichting. Als die kapot zijn gaat het lampje op je dash ook branden. Kostte mij ook wat zoekwerk voordat ik daar achter was.
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Zie hier meer informatie over je storing.
En de oplossing: Naar de dealer gaan en vragen om dit bekende E46 probleem op te lossen. Uitleggen aan de mensen daar en men weet precies wat het is, en is zo verholpen. Als het goed is onder garantie (E46 fabrieksfout)
En de oplossing: Naar de dealer gaan en vragen om dit bekende E46 probleem op te lossen. Uitleggen aan de mensen daar en men weet precies wat het is, en is zo verholpen. Als het goed is onder garantie (E46 fabrieksfout)
- jack-in-the-box
Ja dat is het!kaasplank schreef:Kijk eens naar je kentekenplaatverlichting. Als die kapot zijn gaat het lampje op je dash ook branden. Kostte mij ook wat zoekwerk voordat ik daar achter was.

Alle twee stuk, heb jammer genoeg wel geen nieuwe liggen van dat type (klusje voor volgende week

Ook was één van de contactjes geoxideerd wat mijn eerdere verhaal verklaart.
stroom zit erop, lampjes uitgemeten = kapot.
Ik laat nog iets weten wanneer de nieuwe lampjes erin zitten.
Bedankt!
mvg
Jack-in-the-box
Same here,
ik had precies hetzelfde een paar weken geleden. Ik zie dat je de oplossing dus al had.
Als je voorzichtig (lipjes zijn fragiel) met een klein staalborsteltje, staalwol of schuursponsje de oxidatie verwijderd dan moet het allemaal weer werken. Vooral het gaatje in het lipje even goed schoonmaken, omdat het lampje hier contact maakt.
suc6
ik had precies hetzelfde een paar weken geleden. Ik zie dat je de oplossing dus al had.
Als je voorzichtig (lipjes zijn fragiel) met een klein staalborsteltje, staalwol of schuursponsje de oxidatie verwijderd dan moet het allemaal weer werken. Vooral het gaatje in het lipje even goed schoonmaken, omdat het lampje hier contact maakt.
suc6
En weer een tevreden klant op het forumjack-in-the-box schreef: Bedankt!
mvg
Jack-in-the-box

OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

- jack-in-the-box
Door zojuist vervangen van de kenteken lampjes is het euvel inderdaad verholpen. Nogmaals dank, efficiënt forum hier.
Advies van provinciaal BMW dealer was: lamp behuizingen en alle bedrading vervangen.
Advies van lokale garagist: alle achter lampen vervangen. Hebben dit geprobeerd, hielp dus niet.
Advies lokale BMW service station: computertje in dash vervangen. Welk computertje wist men niet.
Onderhoud instructieboekje vermeld: achterlicht of remlicht probleem. Men vergeet blijkbaar de kenteken verlichting te vermelden.
Zo zie je maar...
Advies van provinciaal BMW dealer was: lamp behuizingen en alle bedrading vervangen.
Advies van lokale garagist: alle achter lampen vervangen. Hebben dit geprobeerd, hielp dus niet.
Advies lokale BMW service station: computertje in dash vervangen. Welk computertje wist men niet.
Onderhoud instructieboekje vermeld: achterlicht of remlicht probleem. Men vergeet blijkbaar de kenteken verlichting te vermelden.
Zo zie je maar...
-
Ik heb hetzelfde gehad mijn rechter achterlicht unit.
Steeds weer de melding dat het lampje kapot was, deze melding leefde een eigen leven. Soms weken niet te zien en dan weer continu aan
Heb echt van alles geprobeerd; lampjes vervangen, contact spray, opruwen van de contact pennen. Dit had slecht tijdelijk resultaat. Na een week of 2 ging het lampje toch weer branden x|
Nu heb ik twee weken terug de pennetjes een beetje naar buiten gedrukt om zo hopelijk beter contact te maken met de stekker contacten. Ik heb de melding hierna niet meer gezien,,,
Steeds weer de melding dat het lampje kapot was, deze melding leefde een eigen leven. Soms weken niet te zien en dan weer continu aan

Heb echt van alles geprobeerd; lampjes vervangen, contact spray, opruwen van de contact pennen. Dit had slecht tijdelijk resultaat. Na een week of 2 ging het lampje toch weer branden x|
Nu heb ik twee weken terug de pennetjes een beetje naar buiten gedrukt om zo hopelijk beter contact te maken met de stekker contacten. Ik heb de melding hierna niet meer gezien,,,
330i is the way to go