Ik heb gezocht op dit onderwerp maar niets kunnen vinden dus daarom maar ik er een nieuwe topic van:
de rechter voordeur van mijn BMW kraakt als je hem opent of sluit. Vooral als het zonnetje er lekker op gestaan heeft en de auto flink warm is geworden. Het geluid komt denk ik bij de deurvanger vandaan. Ik ben al aan de slag geweest met siliconespray maar dat heeft niets geholpen.
Wie heeft er tips & trics om dit simpel, goed en blijvend op te lossen?
krakende deur
Re: krakende deur
Als het de deurvanger is, gewoon vervangen. Ding kost je 15-20 euro bij de dealer en is een 15-20min. werk om te vervangen 
www. M3 register .nl
- DJLeonardo
Als er iets kraakt moet je het eerder aan de kant van de scharnier zoeken lijkt me.
Heb ook een kraakje gehad. Beetje WD40 in de portierrem en het was weg. (ik bedoel die pin die vast zit op het chassis en in de deur steekt en er voor zorgt dat je deur op bepaalde plekken blijft staan bij het openen en sluiten)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=45
Heb ook een kraakje gehad. Beetje WD40 in de portierrem en het was weg. (ik bedoel die pin die vast zit op het chassis en in de deur steekt en er voor zorgt dat je deur op bepaalde plekken blijft staan bij het openen en sluiten)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=45
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
ik heb t ook gehad en ik heb er ook wd 40 op gespote maar toen begon hij harder te knakken en plotseling was t weg :?
Deurvanger is wel een redelijk bekend probleem bij de E46 hoor.
Risico wat je loopt met insmeren / vetten is dat de deur niet meer open blijft staan halverwege, en dus direct dicht valt.
Nogmaals, als je er problemen mee hebt gewoon vervangen, de meeste dealers hebben die gewoon op voorraad.
Risico wat je loopt met insmeren / vetten is dat de deur niet meer open blijft staan halverwege, en dus direct dicht valt.
Nogmaals, als je er problemen mee hebt gewoon vervangen, de meeste dealers hebben die gewoon op voorraad.
www. M3 register .nl
- Westlander
Ik heb inmiddels nog één ultieme poging ondernomen voordat ik tot vervangen overga. De deurvanger gedemonteerd en hem volledig schoongemaakt van het ingedroogde (witte) spuitvet. Was toch wel iets meer werk dan 20 minuten, het deurpaneel moet er ook af om de deurvanger uit de deur te kunnen halen. En ik sloopte het draadgat in de A-stijl door het boutje er scheef in te draaien... (|
Anyway, ik heb de deurvanger ingevet met lagervet en weer gemonteerd. Het probleem lijkt nu verholpen. Ik hoop niet dat het weer terugkomt want als het boutje in de deurstijl nog een keer los moet hou ik echt geen draad over en kan ik eerst een overmaat gaan tappen. Mgoed dat is m'n eigen stommiteit. Hij kraakt in ieder geval niet meer
Anyway, ik heb de deurvanger ingevet met lagervet en weer gemonteerd. Het probleem lijkt nu verholpen. Ik hoop niet dat het weer terugkomt want als het boutje in de deurstijl nog een keer los moet hou ik echt geen draad over en kan ik eerst een overmaat gaan tappen. Mgoed dat is m'n eigen stommiteit. Hij kraakt in ieder geval niet meer