Eibach Pro-kit en de Sport-line ervaringen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Dnl

Eibach Pro-kit en de Sport-line ervaringen

Bericht door Dnl » 11 mei 2009, 11:39

Post hier je ervaringen betreft Eibach Pro-kit en de Eibach Sport-line :duimen:..

EIBACH PRO-KIT
  • Standaard verlagingset bestaand uit 2 of 4 veren.
  • Een progressieve strakker wordende veerkarakteristiek bij invering.
  • Uitgebalanceerd rijcomfort in normale rijsituaties en sportief progressief in grenssituaties.
  • Veilige rijdynamiek en sportiever aanzien door lagere ligging (ca. 30 mm.)
  • Door TUV geteste kwaliteit, geproduceerd conform EN ISO-9001 kwaliteitsstandaard / QS 900 (hoogste kwaliteitseis in de auto industrie)
EIBACH SPORT-LINE
  • Voor een X-treme verlaging en een pure race look.
  • Met deze veren word het zwaarte punt ca. 40-45 mm verlaagd
  • Ontwikkeld voor diegene die een nog agressievere en sportievere look willen.
  • De Sportline wordt geleverd met 1.000.000 (1 miljoen!) km garantie.
Eibach Pro-kit of de Sport-line met 10% bestellen? Klik hier

hanse46

Re: Eibach Pro-kit en de Sport-line ervaringen

Bericht door hanse46 » 11 mei 2009, 14:30

Ervaring over de EIBACH PRO-kit:

Tot nu toe heb ik alleen de voorkant verlaagd, de QP ligt nu precies gelijk met achter qua ruimte in de wielkast (achter de M-tech veren).

Positieve punten:
- Comfortabel! Bijna niet te merken dat hij verlaagd is
- Betere wegligging/stuurgedrag bij sportieve rijstijl (duidelijk te merken aan de voorzijde!)

Negatief punten:
- Hij mag nog wat lager ;)

Maar ik hecht ook waarde aan comfort, dus daardoor heb ik bewust niet voor de Sport-line set gekozen.

chris_06

Bericht door chris_06 » 11 mei 2009, 19:38

Dit waren zowat de redenen voor mijn keuze:

Pro - kit:
Voordeel: comfort
Nadeel: verlaagt niet genoeg imho

Sportline:
Voordeel: looks, sportiever rijgedrag (in het achterhoofd houdend: eibach = toch nog wat comfortabel :P )
Nadeel: meer oppassen met drempels

Ik heb nooit met de pro-kit gereden dus over het verschil in comfort kan ik me niet uitspreken, maar het comfort is met de sportline zeker nog aanwezig imho. Een kameraad van me vond mijn auto overigens ook nog erg comfortabel rijden in combi met deze verlaging en 19". Maar comfort is ook iets subjectief, de ene vind een auto nog comfortabel rijden terwijl de andere hem al hard vindt.

Ook moet je er rekening mee houden of je wagen is voorzien van een sportophanging of niet. Wagens met sportophanging zullen zoiezo wat harder rijden dan wagens zonder, en dat effect wordt met een verlaging als de sportline enkel maar versterkt.
Laatst gewijzigd door chris_06 op 11 mei 2009, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Dnl

Bericht door Dnl » 11 mei 2009, 19:40

Ik heb mijn keuze al kunnen maken ;).
Dit is algemene topic betreft ervaringen over de Eibach sets.

chris_06

Bericht door chris_06 » 11 mei 2009, 19:47

Owkee, had ik gemist :) . Post maar even wat aangepast

Dnl

Bericht door Dnl » 11 mei 2009, 20:02

Morgen daar meer nieuws over, dan mijn ervaringen met een verlaging onder de 330i! ;D

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 11 mei 2009, 20:07

Jij weet dingen wel altijd lekker spannend te maken he ;)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Dnl

Bericht door Dnl » 11 mei 2009, 20:49

(h)

Mike

Bericht door Mike » 11 mei 2009, 22:32

Ik bestel binnen 2 weken weer een setje eibach veren iig :P

addicted
Contacteer:

Bericht door addicted » 13 mei 2009, 08:47

Ik heb nu op mijn 330d touring de eibach pro-kit zitten.
Ik vind het zalig rijden en het comfort is nog steeds perfect. Ik wil nu de sport-line bestellen omdat
ik mijn wagen nog wat lager wil leggen. :amen:

Nu is mijn vraag hebben de schokbrekers dan niet veel te lijden als ie nog lager komt te liggen.
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 mei 2009, 10:38

Persoonlijk denk ik dat vooral je voor en achterbumper eronder gaan lijden... Als je lager wilt als Eibach pro zou ik persoonlijk ook wat stuggere dempers willen.

Booth

Bericht door Booth » 15 mei 2009, 00:56

Is niemand bang om binnen een paar jaar tijd zijn dempers kapot te rijden?
Ben er nog steeds niet uit wat ik ga doen. Schroefset en lager of veren en wat hoger.
Heb idd al gehoord dat als je meer de 3a4 cm wil verlagen dat je dan andere dempers moet monteren omdat ze dat niet trekken.

Groetjes Ivo
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 16 mei 2009, 22:26

Nu even mijn bijdrage:

Ik heb nu alleen aan de voorwielen de Eibach Prokit veren.

Toen ik nog met de M veren rondreed vond ik de voorkant (te hoog, duh) iets onrustig in lange doordraaibochten. Klaverbladen b.v.. Ik merkt dat de neus een beetje aan het deinen was en ik moest constant corrigeren. De laatste keer dat ik dat had was met de Z3 zonder veerpootbrug. Op de 330 heb ik die er echter alweer een tijdje opzitten dus dat was het niet. Wat me verder opviel is dat de "ride" van het M onderstel best stug is. Veel stugger dan het M onderstel van de Z3. Eigenlijk was ik er dus dubbel ontevreden over.

Nu met alleen Eibach voorveren heb ik het idee dat de auto pas in balans is. De veer karakteristiek van de voor en achterkant komen nu beter overeen. De achterkant was blijkbaar hetgeen er stug was aan het M onderstel en daar is nu een net zo stugge voorkant bijgekomen. Maar het zeker niet oncomfatabel! De korte hobbeltjes zijn nu net zo als met de M voorveren (en achterveren) De glooingen in de weg echter neemt de neus nu zonder te veel te deinen. Hierdoor wordt je stuur niet zo onrustig. Ook de bochten zijn strakker minder to geen corrigerend sturen en de auto helt veel en veel m inder over. Nogmaals, het opvangen van oneffenheden (hobbeltjes) is niet minder geworden. Dit is dus precies wat ik hoopte dat het me zou opleveren (en een lagere neus natuurlijk) De overgang destijds bij de Z3 van M naar Eibach was een enorm verschil qua stugheid, nu is die overgang er nauwelijks. Dat geeft wel aan dat het BMW M onderstel dus op behoorlijk stugger is geworden sindsdien. Iets wat bevestigd wordt door Z4 rijders die hetzelfde ervaren

Waarom geen Eibach achterveren?
De overall veer karakteristiek is merkbaar beter in balans. Ik vrees dat de Eibach achterveren de boel nog wat stugger zullen maken. Achter wil ik dat zeker niet (m'n kinderen) Daar komt bij dat ik achterveren heb voor een Touring -_- Die passen wel maar zijn iets stugger vanwege een grotere draagcapacteit.
Misschien dat ik ze nog eens probeer voor de gein maar voorlopig even niet. Dit is dus geheel tegen mijn eerdere mening in. Je zou immers denken dat de auto juist minder in balans zou zijn met een gemixte setup. Blijkbaar is het verschil tussen M voor- en achter veren erg groot. Iets wat mij verbaasde.

Grappig is overigens dat ik er een Tuv rapport bij heb gekregen (dat moet in Duitsland heb ik begrepen)

Daarin staat dat de voorveren ( voor alle 4 cyl diesel en 6 cyl.) lineair zijn en de achterveren (voor de Touring en cabrio) zijn progressief. De achterveren voor de sedan en coupe (ook 2 verschillende type nrs) zijn weer niet progressief.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Joey_online

Eibach Pro-kit of Sportline??

Bericht door Joey_online » 28 mei 2010, 00:00

Hallo Heren,

Na het bezoekje aan DAF in Assen weet ik het zeker ik ga m,n auto verlagen.
Het is een e46 330D sedan.
Volgens mij is deze vanaf fabriek al 15 mm verlaagd.
Eibach geeft op 30 mm voor de Pro-Kit en 40 mm voor de Sportline.
Komt dit dan nog boven op de fabrieks verlaging??? (omdat je ook bij de bestelling moet aangeven dat het om een 330 gaat)
Neem ik aan dat ze hem resp 30 of 40 mm verlagen boven de waarde af fabriek.
Ik vraag dit omdat ik de auto niet te laag moet zijn.
Om een idee te krijgen ..er zitten 19 inch velgen onder....ik zou het leuk vinden als die ongestoord zouden kunnen blijven draaien :D
of is dit een goed alternatief van Promaxx?? http://www.schroefsets.nl/contents/nl/d ... t-bmw.html

Graag jullie ervaring of mening hierover...ik heb al in Assen gezien dat de meeste van jullie wel weten wat mooi is. :duim:

groeten Harm-Jan
Onderwerp samengevoegd met vergelijkbaar onderwerp. Gelieve voortaan eerst de zoekfunctie te gebruiken.

Moderatoropmerking Farl

Opt1mus
Contacteer:

Re: Eibach Pro-kit of Sportline??

Bericht door Opt1mus » 28 mei 2010, 07:23

de verlaging van een Pro-Kit komt niet bovenop je af-fabrieksverlaging, netto kom je dus op -15mm en 25mm
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”