soort van Webasto dinges onder de kap
Re: soort van Webasto dinges onder de kap
Maar volgens het ETK kan je wel een module aanschaffen waardoor je deze wel kan gebruiken als standverwarming?? Dit zou je echt aan de dealer moeten vragen maar als je alleen aan die module + afstandsbediening genoeg hebt dan ben je met 600 euro klaar.
De FL 320d heeft het inderdaad niet, volgens mij heeft deze een ander apperaatje die electrisch verhit.
Overigens kan het bij de FL 320d volgens mij ook worden ingebouwd, maar dan zou het 1200 euro kosten??
De FL 320d heeft het inderdaad niet, volgens mij heeft deze een ander apperaatje die electrisch verhit.
Overigens kan het bij de FL 320d volgens mij ook worden ingebouwd, maar dan zou het 1200 euro kosten??
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ik geloof toch echt niet dat ik 600 euro uit ga geven om 't werkend te krijgen 
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
+1, dit is een volwaardige standkachel.
Kijk maar eens op 'Webasto thermo top'
Kijk maar eens op 'Webasto thermo top'
-
Griffendahl
Daar lijkt het wel op want hij zit er dus schijnbaar bij Paul niet, maar bij mij ook niet...
Omdat het van Webasto is, en omdat het een standkachel is, hoeft het nog niet als zodanig te zijn ingebouwd. Als ik het me goed herriner heeft de M47 motor dit ding om ervoor te zorgen dat de motor sneller op temperatuur komt. Waarom de M47N motor dat niet heeft weet ik niet. Maar wat ik me kan bedenken is dat deze iets anders heeft of het niet nodig heeft. De M47N motor kwam met de 320d FL. Iedere PFL 320d heeft dit ding, lijkt me sterk dat iedereen dan een standkachel heeft waar de afstandsbediening van mist. Wat ik me wel kan bedenken is dat je met een extra module dit ding apart aan de gang kan krijgen.
-
Griffendahl
Sorry hoor, maar Paul en ik hebben dit ding beide niet en wij hebben een PFL 320d
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=65
daar is het ding te vinden op realoem en is het aangegeven als parkeerverwarming
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=95
en daar is de sticker te vinden
daar is het ding te vinden op realoem en is het aangegeven als parkeerverwarming
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=95
en daar is de sticker te vinden
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
Dan hebben jullie een M47N motor?? Die is gekomen na oktober 2000? Dit lees ik allemaal in het ETK van BMW. En daar staat dit ding onder de noemer, extra verwarming. De interieur verwarmer ziet er wel hetzelfde uit.. ?
Als het zo is dan wil ik wel eens weten hoe ik dat ding kan activeren als parkeerverwarming oid.
Als het zo is dan wil ik wel eens weten hoe ik dat ding kan activeren als parkeerverwarming oid.
de mijne heeft als produktiemaand september....
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
hier staat hetzelfde soort apparaat als op de foto en kun je zien wat het kost om dat ding op afstand te bedienen. Weliswaar niet voor bmw maar 't apparaat is hetzelfde.
http://www.deuiver.com/index.php?module ... lderID]=45&
http://www.deuiver.com/index.php?module ... lderID]=45&
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
-
Griffendahl
Ik heb volgens mij een M47 motor (volgens chassisnummer op realoem.com), de M47N is gekomen met de facelift, dat is oa de 150pk versie...
Dit zit er bij mij...

Dit zit er bij mij...

Ik begrijp trouwens uit de realoemlink, dat "artikel 1" (de betreffende kachel) is geleverd tot 09-'99....
en dat klopt dan precies, de PFL van de TS is van '98, die van Griff. en mij van na 09-'99
en dat klopt dan precies, de PFL van de TS is van '98, die van Griff. en mij van na 09-'99
|
Oh jullie hebben wel iets onder de kap daar zitten, nu is het me helemaal duidelijk. De extra verwarming die ik heb, de grote dus, die is tot een bepaalde datum geleverd zoals je zegt inderdaad en daarna is er de continu verwarming gekomen. Ik dacht dat dat alleen op de M47N motor zat maar klaarblijkelijk ook op de M47 motor. Dit is de vervanger voor dat grote ding, dat verklaart een hoop.
Niets bedoel je?Mario TT schreef:Oh jullie hebben wel iets onder de kap daar zitten
|
- largeproject
- Contacteer:
Wat jij derin hebt zitten is een soort standkachel,echter gebrukt BMW als een bijverwarming als de temperatuur van binnenin het intrieur te lag is en de motor onvoldoende warmte van zichzelf afgeeft,optisch ie ie gelijk aan een standkachel(die ik derin heb zitten http://i263.photobucket.com/albums/ii14 ... 0043cc.jpg ),alleen de software is anders,zou kan ik hem op via een tijdsschakelaar aanzetten of via een afstandsbediening.
Daar voor hoeft de motor niet te draaien,bij een bijverwarming zal de motor echter moeten draaien.
Het is een optie,de meeste hebben een elecktische bijverwarming.,dus in de winter nooit meer ijskrabben en altijd warm van binnen,bij een bijverwarming zal het van binnen wel sneller warm worden als de motor draait dan zonder.
Of ie om te bouwen naar een echte standkachel kun je het beste bij de dealler vargen,sommige zeggen dat het kan,maar ik weet het niet zeker,ik hen zelf nog een bijverwarming als voor onderdelen te liggen,voor de brander en zo,want volgens de mannen van webasto kon je hem niet ombouwen.
Daar voor hoeft de motor niet te draaien,bij een bijverwarming zal de motor echter moeten draaien.
Het is een optie,de meeste hebben een elecktische bijverwarming.,dus in de winter nooit meer ijskrabben en altijd warm van binnen,bij een bijverwarming zal het van binnen wel sneller warm worden als de motor draait dan zonder.
Of ie om te bouwen naar een echte standkachel kun je het beste bij de dealler vargen,sommige zeggen dat het kan,maar ik weet het niet zeker,ik hen zelf nog een bijverwarming als voor onderdelen te liggen,voor de brander en zo,want volgens de mannen van webasto kon je hem niet ombouwen.