Mijn 330xd

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
sitechris

Mijn 330xd

Bericht door sitechris » 25 apr 2009, 20:37

Mijn 330xd touring stamt uit februari 2005, eind januari heb ik de auto aangeschaft. Op de teller slechts 39000 kilometer.

Ik heb in eerdere posts al mijn lofzang op de auto losgelaten, ik ga mezelf niet uitvoerig herhalen maar wil wel kwijt dat de auto geweldig rijdt. Ik ben nu op vakantie in Zwitserland en geniet van de auto. Vooral op bochtige wegen een waar feest om te rijden. Ook de rit op de Autobahn was weer een feest. Veel power, maar vooral de wegligging is fabuleus!

Tot zover het goede nieuws, de auto levert me ook wel de nodige ergernis op. Betrouwbaar is de auto allerminst. Ik ben zielsgelukkig met de garantie op de auto, anders was ik financieel al leeggelopen.

Wat is er misgegaan vooralsnog
- Cardanas mag vervangen worden (dure reparatie)
- Nieuwe achterruit (verwarming deed het niet)
- Nieuwe remsensor
- Radio + navi vallen soms uit. Deze laat ik binnenkort maar eens vervangen, het begint me toch wel te irriteren.
- Vandaag ging de auto in noodloop na dat voorgloeilampje constant bleef branden. Waarschijnlijk zijn dit de verstuivers die vervangen mogen worden.
- Achterruitwisser motortje stuk
- Linkerachterraam gaat wel eens vanzelf open tijdens rijden

Kortom, voor een auto met een dergelijk lage kilometerstand kan ik over de betrouwbaarheid vooralsnog niet tevreden zijn. Hopelijk kan ik binnenkort eens een langere periode ongestoord genieten van mijn auto, zonder dat ik steeds weer naar de dealer moet.

Even wat foto's van mijn schatje, vandaag genomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sitechris

Re: Mijn 330xd

Bericht door sitechris » 25 apr 2009, 21:05

Nee, dat zit er toevallig op. Net als de automaat, had ook niet perse gehoeven. Alhoewel de automaat erg lekker schakelt! Prima bak.

Of ik baat heb bij de 4WD? Vind ik moeilijk te zeggen, ik heb niet in een gewone 330D gereden, dus kan dat moeilijk vergelijken. Op papier heb je er baat bij dat je auto veiliger is, want je hebt meer grip. Zeker bij slechte weersomstandigheden. Nadeel, de auto is 100 kilo zwaarder, dus wat trager en hij zuipt wat meer.

Henk-Jan

Bericht door Henk-Jan » 25 apr 2009, 21:34

Mooie auto! Heel erg pech dat je veel mankementen hebt! Hoop dat je er snel vanaf zult zijn.

Gaddi_320d

Bericht door Gaddi_320d » 25 apr 2009, 22:46

hey strakke auto ;) is die foto genomen ergens bij Luzern toevallig?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 25 apr 2009, 23:23

Plaatje van een auto... en idd hij staat iets te hoog op zn poten naar mijn smaak.
Ach ja, je hebt de laatste uit de E46 serie, ze zullen wel alle maandagochtend onderdelen gebruikt hebben omdat de stellingen bijna leeg waren :+

Naja, ben blij voor je dat het allemaal onder het mom van garantie kan.

sitechris

Bericht door sitechris » 26 apr 2009, 08:51

Gaddi_320d schreef:hey strakke auto ;) is die foto genomen ergens bij Luzern toevallig?
De eerste foto op de weg naar Engelberg (dat is idd vlakbij Luzern). De rest van de foto's bij Brienz (nabij Interlaken), ook dat is idd niet te ver van Luzern af.

sitechris

Bericht door sitechris » 26 apr 2009, 08:53

330dM schreef:Automaat zou ik niet graag weer missen. Nadeel van een xd/minder mooi, vind ik dat ie zo "hoog op de poten" staat. Ik ben wel benieuwd of het nou echt anders rijd, hdc nog geprobeerd in Zwitserland? :)
Ja, ik heb het Hill Descent Control idd nog even geprobeerd. Is wel grappige optie, hij remt automatisch af als je de berg afgaat. Alleen moet er dan natuurlijk wel sneeuw liggen wil je er echt rendement uit halen ;). Ben het met je eens dat de auto wat hoger op zijn poten staat, voordeel is wel dat je net wat meer comfort schijnt te hebben dan in een reguliere 330.

Harm78

Bericht door Harm78 » 26 apr 2009, 10:04

De tekst van het topic komt me bekend voor, op het autoweek forum heb ik 't ook al gezien ;)

Prachtig hoor, een e46 met allerlei opties! Dan is mijn 320d maar een kaal hok.

VUA052

Bericht door VUA052 » 26 apr 2009, 10:51

Mooie touring :duim:

E46Rulez

Bericht door E46Rulez » 27 apr 2009, 16:40

vette wagen
i like the color and the BIG screen :)
Kleurtje heb ik al op mn coupe, nu nog dat scherm

Farl

Bericht door Farl » 27 apr 2009, 20:57

Mooie auto hoor! Wel erg jammer om te horen dat je met zo'n kilometerstand al zoveel problemen hebt gehad. -_-

Robbel

Bericht door Robbel » 28 apr 2009, 20:56

Hele mooie wagen hoor! ook erg mooi op de plaatjes gezet :duim:
En idd, erg jammer/raar dat je er zoveel pech mee moet hebben :roll: Dat mag je niet verwachten van een dergelijke wagen -_-

VWB de hoogte: daar kan altijd nog wat aan gedaan worden toch? (h)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

sitechris

Bericht door sitechris » 29 apr 2009, 07:32

Ik laat het er zo wel bij, vind het niet erg dat de auto paar milimeter hoger is. In vergelijking met mijn vorige auto is de auto al lager. Aangezien ik 60.000 per jaar rijd, voornamelijk over de snelweg is een beetje comfort wel mooi meegenomen. Het is tenslotte geen :///m:

sitechris

Bericht door sitechris » 29 jun 2009, 21:47

korte update: betrouwbaarheid nog steeds matig, recent zijn de wiellagers vervangen. Godzijdank heb ik garantie. Ook een beurt gehad, die was fors prijzig. Naast 2 nieuwe remschijven ook nieuwe blokken en nog wat kosten. Ook dure olie die ze in de auto gooien, pffftttt.....

Maar ja.....Freude am Fahren en service van dealer maken alles weer goed :). De auto rijdt heerlijk!

Ik heb ook even een filmpje geschoten:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8zmzGg3mqO4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8zmzGg3mqO4&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Robbel

Bericht door Robbel » 29 jun 2009, 21:58

Ejj, beetje pech hebben van de wiellagers.. of komt dat regelmatig(er) voor?

maar schijven en blokjes en olie...tja..dat hoort er nu eenmaal bij :+ wat voor olie hebben ze erin gedaan en wat kostte de olie (op zich) als ik vragen mag?

Maar gaaf filmpje :duim:
Kheb 'm maar gelijk 4 sterren gegeven ;)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”