Beste,
Ik rij momenteel op 225/50/16 banden. Achter Conti en voor Pirelli P6000.
Ik ben van plan om 205 breedte te nemen en dan van Bridgestone ER 300. Iemand ervaring mee? Of een ander aanrader.
En waar kan ik mijn auto voor een redelijke prijs uitlijnen waar ze eerst de middenpunt van mijn stuur opzoeken op het stuurhuis. Dus niet waar ze de stuur visueel recht zetten (wordt nooit recht), maar de ronsel controleren. Ik heb begrepen dat op de ronsel en op het stuurhuis merkpunten staan voor het midden. Bij de dealer koste het 152 incl btw, beetje te duur.
Graag jullie reactie en ervaring mbt banden en uitlijnspecialisten in de buurt van Rotterdam.
Groeten,
Kerem
Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Re: Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Neem de dealer in Woerden, die doet het goedkoper. Volgens mij is het niet aan te raden om 2 verschillende merken banden te nemen.. Mijn uitlijning is ook in Woerden bij de dealer gedaan voor 75 euro.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Ik rijd nu op de ER300 en vind de band niet zo prettig. Ik rijd op de 195 maat. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik een jaar of 5 op 225/45/17 heb gereden en dus het 15" gevoel wat kwijt was. In mijn herinnering waren de Dunlops waar ik daarvoor op reed (205/60/15) echter veel prettiger. De ER300 is wel erg goed uit vele testen gekomen, dus het kan ook aan mij liggen
...
Maar waarom ga je van 225 naar 205. Welke velgbreedte heb je ?

Maar waarom ga je van 225 naar 205. Welke velgbreedte heb je ?
Re: Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Nou in rotterdam hoor ik wel van meerderen persoonen notabene zelfs door de monteurs van breeman dat Alband de specialist is waar zij ook naartoe gaan als ze het even niet meer weten...
Die jongens weten daar wel raad mee zelfs als er geen preset in het computer systeem is...
Ze zitten in Rotterdam Crooswijk..:
http://www.alband.nl/
En het heeft mij ongeveer 3 weekjes geleden 70 euro's gekost ,, dus probeer het eens zou ik zeggen,,
Laat wel even weten wat en waar je het hebt laten doen...
Die jongens weten daar wel raad mee zelfs als er geen preset in het computer systeem is...
Ze zitten in Rotterdam Crooswijk..:
http://www.alband.nl/
En het heeft mij ongeveer 3 weekjes geleden 70 euro's gekost ,, dus probeer het eens zou ik zeggen,,
Laat wel even weten wat en waar je het hebt laten doen...
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
Re: Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Ik zal eerst nieuwe remschijven monteren en dan nieuwe banden. Daarna wil ik hem uitlijnen.
Ik zal zeker ff bij alband informeren. Ik laat het weten als het zover is.
Groeten,
Kerem
Ik zal zeker ff bij alband informeren. Ik laat het weten als het zover is.
Groeten,
Kerem
Re: Uitlijnen waar? en Bridgestone ER 300
Normaal gesproken pakken ze bij het uitlijnen een speciale klem die op je stuur gaat, waarmee deze waterpas gesteld wordt.
Tevens is het bij bmw mogelijk om de veerpoten ook te stellen. Hier kan je ook een hele hoop mee doen.
Een hoop uitlijners weten dit niet en slaan dit dan ook over. Vooral als de schokkers boven los zijn geweest kan je hier problemen mee krijgen. Er zit een paspen aan de bovenkant van de schokker, deze gebruik je om er voor te zorgen dat de schokker wel goed om zit.
Na de montage kan je de paspen met een slagpen wegslaan (daar is tie voor gemaakt) zodat je je wielvlucht ook helemaal na kan stellen met de hoek van schokbreker.
Dus als ze em niet helemaal goed krijgen is dat ook nog een optie. Ik heb het meegemaakt, vandaar dat ik deze wijsheid heb.
Ik kom dan ook altijd bij Deze jongens
Tevens is het bij bmw mogelijk om de veerpoten ook te stellen. Hier kan je ook een hele hoop mee doen.
Een hoop uitlijners weten dit niet en slaan dit dan ook over. Vooral als de schokkers boven los zijn geweest kan je hier problemen mee krijgen. Er zit een paspen aan de bovenkant van de schokker, deze gebruik je om er voor te zorgen dat de schokker wel goed om zit.
Na de montage kan je de paspen met een slagpen wegslaan (daar is tie voor gemaakt) zodat je je wielvlucht ook helemaal na kan stellen met de hoek van schokbreker.
Dus als ze em niet helemaal goed krijgen is dat ook nog een optie. Ik heb het meegemaakt, vandaar dat ik deze wijsheid heb.
Ik kom dan ook altijd bij Deze jongens